Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er endelig drømmen i boks.

 

Kjøpte meg en ny Synology NAS, DS1815+

 

Installert Sonarr, CouchPotato og Sabnzbd.  Kan legge til filmer fra telefon eller pc så blir den sendt til sabnzbd. Etter litt om og men, fikk jeg også satt opp remote connection. Geniale også er at alle appene må NASet snakker med hverandre, og pakker ut i riktig mapper etc. Alt mens jeg sover, så jeg slipper å ha PCer osv på.

 

Merker fort hvor mye raskere går med NZB når NASen fikk litt bedre CPU en den 2 kjerne saken jeg hadde fra før.

 

Fungerer glimrende med Nvidia Shield TV. Ganske genialt sånn automatisert system, fant jo også ut at Sonarr, aldri slutter å søke etter bestemt kvalitet, før den er funnet, som er veldig greit hvis du vil ha bluray når det kommer ut. Glad også at jeg er ferdig med torrent, nzb er mye raskere og mer sikkert. Samtidig fikk jeg medlemskap i en god indexer. Ble veldig off topic, men Shield TV må være den beste HTPC boksen der ute. Billig, støtter alt av lyd formater, 4k@60p osv.

 

Tommel opp!

 

post-209627-0-93268400-1446899318_thumb.png

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Da er endelig drømmen i boks.

 

Kjøpte meg en ny Synology NAS, DS1815+

 

Installert Sonarr, CouchPotato og Sabnzbd.  Kan legge til filmer fra telefon eller pc så blir den sendt til sabnzbd. Etter litt om og men, fikk jeg også satt opp remote connection. Geniale også er at alle appene må NASet snakker med hverandre, og pakker ut i riktig mapper etc. Alt mens jeg sover, så jeg slipper å ha PCer osv på.

 

Merker fort hvor mye raskere går med NZB når NASen fikk litt bedre CPU en den 2 kjerne saken jeg hadde fra før.

 

Fungerer glimrende med Nvidia Shield TV. Ganske genialt sånn automatisert system, fant jo også ut at Sonarr, aldri slutter å søke etter bestemt kvalitet, før den er funnet, som er veldig greit hvis du vil ha bluray når det kommer ut. Glad også at jeg er ferdig med torrent, nzb er mye raskere og mer sikkert. Samtidig fikk jeg medlemskap i en god indexer. Ble veldig off topic, men Shield TV må være den beste HTPC boksen der ute. Billig, støtter alt av lyd formater, 4k@60p osv.

 

Tommel opp!

 

attachicon.gifSkjermbilde 2015-11-07 kl. 13.25.14.png

 

Til jeg så prisen vurderte jeg å kjøpe samme boksen  :wee: Var en kortvarig plan

Lenke til kommentar

DS1815+ er jo nyydelig, og ja den koster, men du bytter den ikke akuratt ut om 6mnd heller :p

Jeg har fremdeles min 1511, det er en 2011 modell :p

 

Jada, de er begge sikkert himmelsendte vidunderputer...for de som har pengene å synke i de. Men for å ikke spore helt av, er det altså slik å forstå at en NAS og en "out of box" Shield er alt som trengs for å få fart i sakene ? eller må man inn og trikse litt på Shield'en og ? 

Lenke til kommentar

Jeg ser bare et kabinett med en minipc basert på en atom prosessor, og noen hot-swap brønner. Med 9000Kr i hånda kan man jo bygge seg en ordentlig PC. Jeg har kabinett med plass til 8 disker jeg, koster vel 800Kr eller noe sånt. Blir fryktelig dyre de hot-swap brønnene og LED lysene som viser hvilken disk som er gåen. Ellers er det programvaren i NAS'en som er verdien. Ikke så mye i kroner å øre, men det at man slipper å ta VK1 IKT for å skjønne noe av å sette opp en server selv, med gratis programvare. Jeg ser en ekstra verdi der sånn sett, men det er allikevel helt vilt i mine øyne. Man får 4-Bay NAS hos komplett til 1337Kr nå i helgen. 4x4TB disker i den og man er fremdeles ikke oppe i 9000Kr. Jeg trenger nok en god del forklaring på fordelene med DS1815+ før jeg begynner å sugle på den. :)

Lenke til kommentar

Ville heller bygde en pc og installert FreeNas. Mye større valgfriheter også :)

Been there done that, switched to Synology

Har noe med å gjøre at det var lettere, mindre knot, bedre apps å velge i, ting laget for å passe og fungere sammen, mindre mekk.

 

Joa, det er morsomt og lærerikt å mekke sammen en NAS selv, helt klart, men ikke noe jeg gjør når jeg skal ha noe som bare fungerer med minst mulig knot.

Lenke til kommentar

 

Ville heller bygde en pc og installert FreeNas. Mye større valgfriheter også :)

Been there done that, switched to Synology

Har noe med å gjøre at det var lettere, mindre knot, bedre apps å velge i, ting laget for å passe og fungere sammen, mindre mekk.

 

Joa, det er morsomt og lærerikt å mekke sammen en NAS selv, helt klart, men ikke noe jeg gjør når jeg skal ha noe som bare fungerer med minst mulig knot.

 

 

Du glemmer et viktig punkt... OG har pengene til å slippe knoting    :tease: ser forresten at 1511 droppet ned til under 1000-lappen i 2012 et sted  :hm: Det hadde vært no det...

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...