Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg testet viaplay, måtte bruke F2 tror jeg det var som back knapp..

Har skjer nær du trykker tilbakeknappen på fjernkontrollen? (eller har du kun kontrollen?)

 

Prøvd å trykke tilbakeknappen på musen hvis du har det tilkoblet?

 

Hva skjer hvis du trykker tilbakeknappen på tastatur?

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

Tilbakeknapp på fjernkontroll og backspace på tastatur fungerte ikke. Jeg har ikke prøvd mus med "tommelknapp", men alle tastene på et logitech tastatur med trackpad innebygd. Bare F2 som fungerte, "tommelknapp" på mus er en mulighet..

Den er grei :)

Har du mulighet for å teste det? Greit å vite, fungerte med tommelknappen på sumo ihvertfall.

Lenke til kommentar

Viaplay app'en er ikke skrevet for Android TV. Fjernkontrollen er nesten helt ubrukelig. Man kan ikke highlighte noen programmer med piltastene på fjernkontrollen. Back knappen fungerer visst likevel, der husket jeg feil. Det som var dritten når jeg prøvde sist var at jeg ikke hadde mus med tommelknapp for back funksjon. Så før jeg fant ut at funksjonen på F2 på mitt tastatur med trackpad var back. Så måtte jeg navigere med trackpad og venstre musknapp, for så å hale frem fjernkontrollen til å trykke back på den. Trykker man en gang for mye er man plutselig i home menyen på android og må logge inn igjen, det samme med home knappen, den sender deg direkte til android home.

 

Alt i alt vil jeg si at sideloadet viaplay er en grei nødløsning med en mus med tommelknapp. Shield'ens remote, og game kontroller er ubrukelige..

Lenke til kommentar

Må bare takk igjen, for gode svar og testing :-)

 

Men kan jeg spørre om du/dere har testet Sumo med mus, eller tror dere ut i fra det dere har

prøvd før, at den også vil fungere greit med mus/airmous (F2 som tilbake) slik som Viaplay?

 

Og enda et spm, dplay har jo ikke kommet som app enda, hvordan fungerer eventuelt og

åpne den vanlige nettsiden?

 

På forhånd takk

Petter

Lenke til kommentar

 

Muligens nevnt før i tråden, men spør uansett.

 

Klarer Nvidia Shield å kjøre ut DTS-HD.MA og TrueHD lyd?

Fungerer det med 23.976 og 24.000 Hz på bilde? Tenker da på reell frekvens; ikke at den kliner ut 60Hz via 3:2.

Det fungerer helt fint.

 

Det høres jo bra ut, men hvordan vet du at boksen kjører 24.000Hz på 24FPS materiale vs 23.976 og omvendt ?

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Muligens nevnt før i tråden, men spør uansett.

 

Klarer Nvidia Shield å kjøre ut DTS-HD.MA og TrueHD lyd?

Fungerer det med 23.976 og 24.000 Hz på bilde? Tenker da på reell frekvens; ikke at den kliner ut 60Hz via 3:2.

Ikke i Kodi/Plex hva angår lyd. Kommer i en senere release, ihvertfall av Kodi.

 

Kodi har påpekt at Nvidia Shield ikke er boksen for de som vil ha korrekt framerate ut fra boksen (som ikke er et godt tegn). Så da er denne boksen helt uaktuell. Jeg må ha 23.976Hz på 23.976 materiale; og 24.000Hz på 24.000 materiale (samme med 25.000). Klarer dette med min Mac mini i5 late 2014, men der har man issues med driver som gjør at man ikke klarer få til 23.976 og 24.000 på samme oppsett; man må faktisk lage custom resolution for 24.000Hz for å få 24.000Hz; så slette custom resolution for å få 23.976Hz igjen. Jeg er i dialog med Intel for å få løst dette (er en driver config sak). Så hardware håndterer alt korrekt, men driverens oppsetsmuligheter ødelegger litt. Irriterende at man må gå ut av kodi; rote med custom resolutions når man skal switche. 

Lenke til kommentar

 

 

Muligens nevnt før i tråden, men spør uansett.

 

Klarer Nvidia Shield å kjøre ut DTS-HD.MA og TrueHD lyd?

Fungerer det med 23.976 og 24.000 Hz på bilde? Tenker da på reell frekvens; ikke at den kliner ut 60Hz via 3:2.

Ikke i Kodi/Plex hva angår lyd. Kommer i en senere release, ihvertfall av Kodi.

 

Kodi har påpekt at Nvidia Shield ikke er boksen for de som vil ha korrekt framerate ut fra boksen (som ikke er et godt tegn). Så da er denne boksen helt uaktuell. Jeg må ha 23.976Hz på 23.976 materiale; og 24.000Hz på 24.000 materiale (samme med 25.000). Klarer dette med min Mac mini i5 late 2014, men der har man issues med driver som gjør at man ikke klarer få til 23.976 og 24.000 på samme oppsett; man må faktisk lage custom resolution for 24.000Hz for å få 24.000Hz; så slette custom resolution for å få 23.976Hz igjen. Jeg er i dialog med Intel for å få løst dette (er en driver config sak). Så hardware håndterer alt korrekt, men driverens oppsetsmuligheter ødelegger litt. Irriterende at man må gå ut av kodi; rote med custom resolutions når man skal switche. 

 

 

Vi har vel samme TV? 78" Samsungen fra Blackfriday? Jeg har Shield'en koplet i HDMI2, da kan jeg velge i HDMI menyen på Shield 4K@60, 4K@50 og 4K@23,976. Jeg har også lastet ned en app fra Playstore som heter TVHZ som er en "on the fly" endringsløsning av oppdateringsfrekvens. Den gir i tillegg mulighet for å velge 4K@30 og 4K@25. Men litt dårlig info i appen, den gir 2stk. 4K@24 valg, og jeg tenker kanskje en av dem er ekte 24Hz, mens den andre er 23,976Hz. Men når jeg trykker på "info" på TV fjernkontrollen så står det 24p uansett hva som er valgt og hvor det er stilt inn. Er det noen måte jeg kan sjekke dette nærmere for deg, så si fra. Ellers prøv å google litt til, for meg ser det ut som at Shielden støtter både 24Hz og 23,976Hz, og det er rimelig enkelt å skifte mellom dem i så fall. TVHZ skaperen sier imidlertid at apper i Android kan overstyre innstillingene i hans app, så vi er også avhengig av at appene er riktig programert..

Lenke til kommentar

Samsung UE78JS9505 støtter både 24.000Hz og 23.976Hz; begge viser som 24Hz (avrundet) i info (som er en smule irriterende). Om TVHZ klare justere dette korrekt bør det i teorien være mulig for Kodi å implementere det samme. Så avventer til dette er løst før jeg vurderer å bytte til Nvidia Shield. Det hadde naturligvis vært fantastisk å kunne bruke en boks til 2.800 i stedenfor en Mac Mini til nesten 10.000 :) Grunnen til at jeg kikket på Nvidia Shield er HDMI 2.0 og potensielt HDMI 2.0a (som de påstår skal kunne støtes når det låses opp via firmware). Neste generasjon Intel som lanseres i år vil også ha støtte for HDMI 2.0a; så da er det bare å vente i spenning. Pr nå er det vel Netflix som vil bli først ute med støtte for HDR; og det vil fungere i Samsung appen for Netflix.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...