Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som de sier, tid er penger.

Ja, den kostet ganske mye med disker i sin tid, men jeg har hatt den i ca 5år da, så har vært mer en invistering :)

 

Ser den absolutt. Og en gang i fremtiden så blir det vel noe slikt til meg og,men for nå så blir det å klemme ut så mye som det går per krone, de få jeg har å legge i det altså

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Ja DS1815+ kosta litt penger, enig i det. Men dette er som andre sier noe jeg har i lang tid. Fra før hadde jeg en 2bay ds211j eller noe greier. og den fungerer fortsatt, og har heller aldri vært noe problemer med den.

 

Var også innom tanken med å bygge noe selv. Men alt med synology var/er så lett, installere noe apper, sette de opp, og bang man er oppe å kjører. Så slipper man å tenke på det.

 

Har mange kompiser som bruker mer penger på nye griller(til bil) og felger til bilen årlig. Så ja 10k er mye for en NAS, men det er på mange måter den mest sentrale delen i hjemmekino systemet. 

 

Forøvrig så var det litt artig å bytte fra sickbeard og sonarr, gjør jo samme greia, bare syntes ui'et til sonarr var litt mer sexy :p

Lenke til kommentar

Spørsmål forresten, var jo en oppdatering på Shield for en tid tilbake som la til støtte for dts-hd og dolby truehd, er det noen som har testet om dette fungerer med reciever/passtrough. Såvidt jeg forstod det da det kom, så fungerte det bare med google sin videoavspiller, men har ikke fulgt med om det fungerer i fks Kodi

 

Nvm; fant svar på det selv:

 

  • HD audio, DTS-HD MA, Dolby True HD can be passed through (bitstreamed), but currently only works with the native video player. Pass-through for HD audio is currently not working in Kodi and is a WIP.

 

Forøvrig ekstremt fornøyd med Shielden, i tilegg til NASet er det mine top kjøp de siste årene. Alt fungerer strålende hele tida, og navigering er buttery smooth, av alt video fungerer også strålende, blir også spennende med UHD fremover.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Ja DS1815+ kosta litt penger, enig i det. Men dette er som andre sier noe jeg har i lang tid. Fra før hadde jeg en 2bay ds211j eller noe greier. og den fungerer fortsatt, og har heller aldri vært noe problemer med den.

 

Var også innom tanken med å bygge noe selv. Men alt med synology var/er så lett, installere noe apper, sette de opp, og bang man er oppe å kjører. Så slipper man å tenke på det.

 

Har mange kompiser som bruker mer penger på nye griller(til bil) og felger til bilen årlig. Så ja 10k er mye for en NAS, men det er på mange måter den mest sentrale delen i hjemmekino systemet. 

 

Forøvrig så var det litt artig å bytte fra sickbeard og sonarr, gjør jo samme greia, bare syntes ui'et til sonarr var litt mer sexy :p

 

Ja jøss mente ikke å kritisere :) som jeg sa så holdt jeg på å kjøpe den selv...til jeg så prislappen  :grin2: Og blir nok å legge igjen noe lignende når min tid kommer. Så lenge en selv er fornøyd med kjøpet så kan jo folk få riste på hodet over prisen så mye de vil.

 

Kan jeg forresten pm'e deg med spørsmål om ds211'en ? så jeg slipper å dra tråden videre offtopic

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Hvordan blir det? Kan man sette Kodi til å bruke googles videoavspiller? Eller får man rett og slett ikke DTS-HD MA med Kodi? Er det ventet at det vil endre seg i så fall?

det er WiP (work in progress) på android platformen, finnes jo allerede i windows versjonen av kodi, så det er vel et tidsspørsmål før det finnes på android også.

 

Er jo ganske nytt at dts hd osv ble støttet av nvidia shield så må vel bare vente litt. Vet ikke om det er noen ekstra komplikasjoner siden det er på en android platform, men siden det funker i google sin egen avspiller så bør det jo være innafor. 

 

Usikker på hvordan det er på bruk av andre videoavspiller på android, igjen, går i Windows, men usikker på android.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Ja DS1815+ kosta litt penger, enig i det. Men dette er som andre sier noe jeg har i lang tid. Fra før hadde jeg en 2bay ds211j eller noe greier. og den fungerer fortsatt, og har heller aldri vært noe problemer med den.

 

Var også innom tanken med å bygge noe selv. Men alt med synology var/er så lett, installere noe apper, sette de opp, og bang man er oppe å kjører. Så slipper man å tenke på det.

 

Har mange kompiser som bruker mer penger på nye griller(til bil) og felger til bilen årlig. Så ja 10k er mye for en NAS, men det er på mange måter den mest sentrale delen i hjemmekino systemet. 

 

Forøvrig så var det litt artig å bytte fra sickbeard og sonarr, gjør jo samme greia, bare syntes ui'et til sonarr var litt mer sexy :p

 

Ja jøss mente ikke å kritisere :) som jeg sa så holdt jeg på å kjøpe den selv...til jeg så prislappen  :grin2: Og blir nok å legge igjen noe lignende når min tid kommer. Så lenge en selv er fornøyd med kjøpet så kan jo folk få riste på hodet over prisen så mye de vil.

 

Kan jeg forresten pm'e deg med spørsmål om ds211'en ? så jeg slipper å dra tråden videre offtopic

 

Bare å PM'e i vei :)

Lenke til kommentar

Forøvrig angående dts hd i Kodi, vi ser ikke det før i Kodi 17 mest sannsynlig. Kodi 16 (jarvis) får ikke funksjonen pga mye andre greier som måtte prioriteres.

 

 Fra en dev:

 

"It will be ready when it's ready, you should know that wink.png

But for sure, it won't make it in 16, as we are in feature freeze.

That "many are still holding off from buying the NSTV just because of that single subject" is none of our concern. Although I personally think it's the best android device on the market, I don't have Nvidia stock.

BTW, my personal opinion is that this fixation on DTS-MA passthrough is just ridiculous. Even if it makes an actual audio difference (which I'm anyway too old to notice), Kodi now decodes it and we have a brand new Advanced Digital Signal Processor (ADSP).
Basically, Kodi is now as good as your avr, so I hardly see the obsession.."

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Takk Henrik, bare å smøre seg med tålmodighet da. Men jeg skjønner ikke helt referansen med at de har en helt ny ADSP. Er det en prosessor i Shield'en, eller er det en programvare de kaller en "prosessor"? Har du en link til der du fant dette, så jeg kan kikke litt nærmere?

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=228158&page=39

 

er 41 sider med shield stuff her, på toppen av 39 står det. Litt usikker på hva han mener også.

 

 

---------

 

Forresten hvis folk er litt interessert i å lese litt mer om det automatiserte oppsettet, ikke relatert kanskje til shield, men tenkte det kunne vært greit siden noen har spurt. Kan godt hende folk har lest den før.

 

Tar for seg sonarr, deluge(torrent), sabnzbd(nzb), couchpotato og headphones (musikk)

 

http://www.cuttingcords.com/home/ultimate-server/getting-started

 

Dette tar utgangspunkt i Windows, som selvfølgelig også går fint, men alle programmene som brukes i eksemplet finnes fks på en synology nas. Viktigste her er å få programmene til å "snakke" sammen, og de er prikklike meny messig uavhengig av plattform. 

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Takk Henrik, bare å smøre seg med tålmodighet da. Men jeg skjønner ikke helt referansen med at de har en helt ny ADSP. Er det en prosessor i Shield'en, eller er det en programvare de kaller en "prosessor"? Har du en link til der du fant dette, så jeg kan kikke litt nærmere?

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=228158&page=39

 

er 41 sider med shield stuff her, på toppen av 39 står det. Litt usikker på hva han mener også.

 

 

---------

 

Forresten hvis folk er litt interessert i å lese litt mer om det automatiserte oppsettet, ikke relatert kanskje til shield, men tenkte det kunne vært greit siden noen har spurt. Kan godt hende folk har lest den før.

 

Tar for seg sonarr, deluge(torrent), sabnzbd(nzb), couchpotato og headphones (musikk)

 

http://www.cuttingcords.com/home/ultimate-server/getting-started

 

Dette tar utgangspunkt i Windows, som selvfølgelig også går fint, men alle programmene som brukes i eksemplet finnes fks på en synology nas. Viktigste her er å få programmene til å "snakke" sammen, og de er prikklike meny messig uavhengig av plattform. 

 

 

Hvorfor sonarr istedenfor sickbeard, og plex istedenfor xbmc/kodi ?

Lenke til kommentar

Det som var litt artig, synes jeg, men mulig dette er velkjent for andre, er at den originale TV-fjernkontrollen til min Panasonic-TV også funket på Nvidia Shield-en.

Så det gjør det selvsagt straks litt enklere for f. eks. kona når hun skal bruke den for å se på NRK-app'en, hun endrer da kilde til Shield og så blar hun fram NRK-appen uten å måtte bytte fjernkontroll (og uten at jeg så langt har klart å somle meg til å reprogrammere Logitech'en da jeg først må boote om min Linux-PC i Windows og nå også laste ned og installere en Logitech-app, ser jeg...)

Lenke til kommentar

 

Noen som har fått Logitech Harmony one til å fungere med denne?

Har Harmony Ultimate og den fungerer fint. Regner nesten med at også One fungerer bra.

Det eneste jeg savner er tall-tastene og info-knapp som viser teknisk info om film på Kodi.

 

I jarvis Alpha så kan du holde inne ok knappen/enter knappen for å få context menu. Veldig greit, har harmony selv, og har ikke fått mappet context knappen, da får jeg movie information osv/trailer etc.

 

Altså isteden for enkelt trykke på ok/enter som fks når du starter en film. Så holder du inne knappen isteden

Lenke til kommentar

 

 

Takk Henrik, bare å smøre seg med tålmodighet da. Men jeg skjønner ikke helt referansen med at de har en helt ny ADSP. Er det en prosessor i Shield'en, eller er det en programvare de kaller en "prosessor"? Har du en link til der du fant dette, så jeg kan kikke litt nærmere?

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=228158&page=39

 

er 41 sider med shield stuff her, på toppen av 39 står det. Litt usikker på hva han mener også.

 

 

---------

 

Forresten hvis folk er litt interessert i å lese litt mer om det automatiserte oppsettet, ikke relatert kanskje til shield, men tenkte det kunne vært greit siden noen har spurt. Kan godt hende folk har lest den før.

 

Tar for seg sonarr, deluge(torrent), sabnzbd(nzb), couchpotato og headphones (musikk)

 

http://www.cuttingcords.com/home/ultimate-server/getting-started

 

Dette tar utgangspunkt i Windows, som selvfølgelig også går fint, men alle programmene som brukes i eksemplet finnes fks på en synology nas. Viktigste her er å få programmene til å "snakke" sammen, og de er prikklike meny messig uavhengig av plattform. 

 

 

Hvorfor sonarr istedenfor sickbeard, og plex istedenfor xbmc/kodi ?

 

Sonarr istedenfor sickbeard er en preferanse sak, har brukt sickbeard lenge før, syntes sonarr var litt greiere i bruk, men det er minimale forskjeller her. De gjør akkurat det samme. 

 

Plex har jeg ikke sjansen for når det kommer til å endre på utseende kontra Kodi. Men veldig greit hvis du har enheter som ikke støtter videoformat (iPads osv). Dog får jeg dårlig smak i munnen at de bare henter nye features fra Kodi, samt at det blir mer og mer en betalingstjeneste. Men igjen, smaksak. 

Lenke til kommentar

Dere som har fått Harmony til å fungere.. har dere Huben? Det eneste som fungerer her er Power Off...

 

EDIT: Fikk det omsider til å fungere.. Måtte flytte boksen opp på TV-benken for at signalet skulle komme frem, men eg forstår fortsatt ikke hvorfor PowerOff alltid fungerte..

Endret av Kleivis
Lenke til kommentar

Det er skuffende få nordiske apper som funker på denne. Viaplay, TV2 Sumo (som er grusomt uansett), NRK Super osv har ikke leanback support, og er ikke da synlig for Shield i store. Må sideloades som tidligere nevnt her. Er Viaplay dårligere kvalitet på en sideloaded APK enn chromecast?

 

Viaplay og TV2 Sumo fungerer dårlig på chromecast, NRK har ikke støtte for det. Faktisk så er TV2 Sumo det mest skuffende her. De har ikke fått ut fingern med ordentlig chromecast-støtte ennå (den er i dårlig beta), og det er slutten av år 2015.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...