Gå til innhold

[Løst] Hjelp til salg av Corsair K70 gaming tastatur


Anbefalte innlegg

Hadde heller gått for k70 med mx brown, media knappene er kjempe bra, håndledd støtten er også utrolig digg.

 

Men du blir sikkert fornøyd med turtle også, men som du skrev tidligere, k70 er kjent for å være et av de beste.

 

Du får holde deg unna tekknikmagasinet i fremtiden ja, så vanskelige som de skulle være.

 

Edit: har heller aldri brukt makro noe særlig, derfor er det digg at det ikke er noen makro knapper, men heller standard tastene du legger dem til, bruker makro på F knappene ii blant annet Cs:Go(våpen buy), det er en automatisk profil som kjøres når jeg starter spillet, så det hindrer ikke f knappene til vanlig bruk.

Endret av Bendorama
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest om LED som dør og keyboard som slutter å fungere etter 2-6 måneder med Corsair. Det er helt sikkert ikke et stort issue og corsair sender deg nytt i posten fra det jeg har lest men jeg tar ikke sjansen. Lest om det for K70, K70 RGB og K95 RGB hvertfall.

 

Det eneste jeg trenger er ordinært keyboard. Er gjerne litt gammeldags, men har et G15 tastatur fra Logitech og bruker ikke noen av mediekeysene. Har kun brukt volumkontrollen på headsettet til nå.

Lenke til kommentar

RGB versjonen skal ha et veldig stabilt led system, at led rykker gjelder alle produsenter, men LED pærene i RGB tastaturene til Corsair er festet på en annerledes måte.

 

Rather than adding the LED directly onto the key switch, Cherry used a precise, computer- calculated lens in place of where the LED used to be. The RGB LED would then be surface mounted (SMD-LED) directly onto the keyboard’s PCB. The two benefits of this new design were apparent:

1.)    RGB is now possible since the light emitted by the diode shines through the lens and emits a similar effect to the previous 3mm single-color LED model.

2.)    With the RGB LED directly mounted onto the PCB, reliability is also gained by reducing the chances of ESD (electric static discharge) occuring, the leading cause of LED failure on keyboards.

 

Så problemet med led pærer dør vil du finne hos alle produsenter uansett, men det er gjort tiltak på K65-K70-K90 for å sikre lengre levetid, mulig andre produsenter har noe av det samme.

 

EDIT: Men vist du vil ha et basic tastatur, har du sjekket SteelSeries 6G versjon 2 da? Dette koster jo under 500 kroner, det blir brukt av mange proff gamere, ingen ting ekstra annet en et solid Cherry MX black system + et helt ok media system på F tastene.

 

Men vil heller anbefale MX brown, spesielt om du skriver mye. Men for 500 kroner så tror jeg du får utrolig mye fra 6G.

 

Så har du også QPad MK-50, mener dette kommer blant annet i brown, her får du også med håndleddstøtte, ligger på rundt 600-650 kroner.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Har fått solgt tastaturet med massivt tap og levert inn det andre turtle beach til elkjøp. Aldri mer teknikmagasinrt hvertfall ;)

 

Har kikka på MK-50 og noen CM Storm-tastatur... får se om det blir noe slikt senere. Får leve i en membranverden en stund til.

Lenke til kommentar

Hele greia har stressa meg skikkelig opp... må bare legge det bak meg.  Det verste er egentlig at jeg fint kan bruke det tastaturet jeg har en god stund fremover.   You live and you learn :)

 

Edit: Hvis jeg går for noe så blir det nok MK-50

Endret av Nado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...