Gå til innhold

Hund overkjørt av sykkel


Anbefalte innlegg

Det skjedde noe forferdelig her om dagen. Jeg var ute og gikk med hunden i flexibånd, og var uoppmerksom et øyeblikk, og før jeg visste ordet av det var den lille hunden syklet rett over av en gutt på sykkel! Den skrek og skrek, og jeg skyndte meg å ta den opp og komme meg til dyrlegen. Det ble tatt røntgen uten at det ble funnet noe spesifikk skade, men det er tydelig at hunden er forslått. Jeg har helt vondt i magen fordi jeg har så dårlig samvittighet. Dette var helt unødvendig, men det er jo forsåvidt de fleste ulykker. Tanken på at den snille valpen min ble utsatt for en slik smerte er nok til å drepe meg. Måtte bare få ut noen tanker.. noen som har opplevd lignende??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, herregud, det skjer så fort... Bare tenk deg hvordan mødre med små barn føler det... De beveger seg så jævlig fort! Og syklistene kommer så forbanna fort og stillegående...

 

I ditt tilfellet må du forresten huske at hovedansvaret er hos syklisten. Du er en mykere trafikant, og hunden en ENDA mykere trafikant. Selv om du selvsagt ikke er fri for skyld. 

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Men du går ikke rundt og tror at alle skal kjøre over valpen din, så du har egentlig ikke så mye skyld i det. Har opplevd flere ganger å ha syklister bak meg når jeg går på tur med berta mi og de pleier alltid å plinge med den lille greia som følger med. Vet du hvem denne guttungen er? Kan være en idee å ta det opp med foreldrene hans, se hva gutten sier.

Lenke til kommentar

Uffameg, dette var leit å høre. :( Dyrene er for mange det kjæreste de har i livet, og det er helt forferdelig når de blir utsatt for ulykker. Men det var bra at den ikke ble alvorlig skadet. Den var utrolig heldig. Men litt PTSD fremover må du nok regne med. Skal ikke se bort fra at den kommer til å frykte sykler for resten av livet, så det er kanskje noe du må forberede deg på. Håper det går bra med den lille etter hvert.

Lenke til kommentar

Ja, huff... Modern sin ble bitt av en føkkings jævla god damned løs pitbull/amstaff/dings når den var liten bare et kvartal fra huset, og nå må vi lokke og lure hvis vi skal den veien. Det verste er at en gang vi faktisk fikk ham med oss møtte vi en valp, og Linus filleristet den fordi han var nervøs og valpen gjorde en eller annen valpegreie. Så nå har sikkert den valpen også fått PTSD, og syklusen fortsetter...

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg sett og opplevd direkte at hunden min ble påkjørt.. Men da hunden min var ung stolte jeg litt formye på ham.. Og hadde ham fri hele tiden, men den siste gangen jeg hadde ham fri kom han bare ikke tilbake.. Jeg kallet etter ham flere ganger, men han kom aldri.. Jeg slengte meg i bilen for å se etter ham, da det begynte nesten å bli en time..

 

Knappe 200meter opp i veien fant jeg en parkert bil med blinklysene på.. Jeg stoppet og spurte om de hadde sett en hund.. Han svarte fint at han hadde nettop trolig drept en.. Det smalt noe jævlig sa han...

 

Han forklarte så at hunden hadde haltet seg opp ett sted.. Jeg kjørte så 50meter oppover veien hvor Hunden min ble påkjørt... Der satt hunden min rett opp og ned og var helt katonisk.. Reagerte ikke på noe..

 

Nå er hunden min nesten 30kg, men han skrek ikke virket ikke å ha noen smerte.. Jeg ringte akutten hos dyrlegen, men de fortalte meg enkelt at om hunden klarer å stå på alle fire så er det trolig ikke akutt..

 

Det tok nesten 3dager før hunden min begynte å spise mat igjen, samt han har fremdeles varige men med at han er livredd lastebiler..

 

Kan nevne at at personen som kjørte på hunden min, spurte meg om det var mye blod...

 

Foruten en trolig heftig hjernerystelse og ett skrubbsår på nesten.. Var hunden min helt fysisk fri for skader.. Mirakuløst ettersom han ble påkjørt i en 80sone..

Lenke til kommentar

I ditt tilfellet må du forresten huske at hovedansvaret er hos syklisten. Du er en mykere trafikant, og hunden en ENDA mykere trafikant. Selv om du selvsagt ikke er fri for skyld.

 

Javisst, fotgjengere som hiver seg ut mellom biler i trafikken er selvsagt helt uten skyld, for de er så myke, så myke. Og hundeiere som tror de er mutters alene og lar bissevovven dra ut i alle retninger er også fullstendig uten skyld. All trafikk skal stille når en eller annen lufter hunden sin, det står i grunnloven ...

 

Himmel og hav ...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

I ditt tilfellet må du forresten huske at hovedansvaret er hos syklisten. Du er en mykere trafikant, og hunden en ENDA mykere trafikant. Selv om du selvsagt ikke er fri for skyld.

Javisst, fotgjengere som hiver seg ut mellom biler i trafikken er selvsagt helt uten skyld, for de er så myke, så myke. Og hundeiere som tror de er mutters alene og lar bissevovven dra ut i alle retninger er også fullstendig uten skyld. All trafikk skal stille når en eller annen lufter hunden sin, det står i grunnloven ...

 

Himmel og hav ...

 

Var det det jeg skrev?

Lenke til kommentar

Ja, herregud, det skjer så fort... Bare tenk deg hvordan mødre med små barn føler det... De beveger seg så jævlig fort! Og syklistene kommer så forbanna fort og stillegående...

 

I ditt tilfellet må du forresten huske at hovedansvaret er hos syklisten. Du er en mykere trafikant, og hunden en ENDA mykere trafikant. Selv om du selvsagt ikke er fri for skyld. 

 

Jepp, regelen er at den som kommer på kjøretøy aldri skal kjøre fortere enn at den greier å stoppe dersom det skulle komme noen tullinger ut i veibanen. Dermed er hovedansvaret på syklisten. Men tanken på at jeg kunne ha forhindret det dersom jeg var oppmerksom pirrer i bakhodet.

 

Så syklistane skal sykle så sakte at dei skal kunne stoppe for ein hund som kjem springande bakifrå og framføre sykkelen? I så fall må sykkelen stå i ro.

 

Same sak med bilar. Det er umogleg å køyre så forsiktig at ein kan stoppe for kva som helst som utan forvarsel hamnar i veien.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, herregud, det skjer så fort... Bare tenk deg hvordan mødre med små barn føler det... De beveger seg så jævlig fort! Og syklistene kommer så forbanna fort og stillegående...

 

I ditt tilfellet må du forresten huske at hovedansvaret er hos syklisten. Du er en mykere trafikant, og hunden en ENDA mykere trafikant. Selv om du selvsagt ikke er fri for skyld. 

 

Jepp, regelen er at den som kommer på kjøretøy aldri skal kjøre fortere enn at den greier å stoppe dersom det skulle komme noen tullinger ut i veibanen. Dermed er hovedansvaret på syklisten. Men tanken på at jeg kunne ha forhindret det dersom jeg var oppmerksom pirrer i bakhodet.

 

Så syklistane skal sykle så sakte at dei skal kunne stoppe for ein hund som kjem springande bakifrå og framføre sykkelen? I så fall må sykkelen stå i ro.

 

Same sak med bilar. Det er umogleg å køyre så forsiktig at ein kan stoppe for kva som helst som utan forvarsel hamnar i veien.

 

 

Hunden og jeg gikk oppover en bakke i et nabolag, og så kommer det en gutt på sykkel i full fart nedover bakken! Ja, jeg mener absolutt at syklisten burde hatt en slik fart at han kunne ha stoppet. Ikke bare fordi det var en hund i bakken som han kjørte rett over, men også fordi det er en bilvei rett nedenfor som han kunne syklet seg uti og blitt påkjørt selv og.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ja, herregud, det skjer så fort... Bare tenk deg hvordan mødre med små barn føler det... De beveger seg så jævlig fort! Og syklistene kommer så forbanna fort og stillegående...

 

I ditt tilfellet må du forresten huske at hovedansvaret er hos syklisten. Du er en mykere trafikant, og hunden en ENDA mykere trafikant. Selv om du selvsagt ikke er fri for skyld.

 

Jepp, regelen er at den som kommer på kjøretøy aldri skal kjøre fortere enn at den greier å stoppe dersom det skulle komme noen tullinger ut i veibanen. Dermed er hovedansvaret på syklisten. Men tanken på at jeg kunne ha forhindret det dersom jeg var oppmerksom pirrer i bakhodet.

Så syklistane skal sykle så sakte at dei skal kunne stoppe for ein hund som kjem springande bakifrå og framføre sykkelen? I så fall må sykkelen stå i ro.

 

Same sak med bilar. Det er umogleg å køyre så forsiktig at ein kan stoppe for kva som helst som utan forvarsel hamnar i veien.

Hunden og jeg gikk oppover en bakke i et nabolag, og så kommer det en gutt på sykkel i full fart nedover bakken! Ja, jeg mener absolutt at syklisten burde hatt en slik fart at han kunne ha stoppet. Ikke bare fordi det var en hund i bakken som han kjørte rett over, men også fordi det er en bilvei rett nedenfor som han kunne syklet seg uti og blitt påkjørt selv og.

Men et lite tips er at dersom man ser at det kommer en sykkel enten forfra eller bakfra og hunden går i fleksibånd, da bør en dra inn hunden og låse båndet på korteste lengde. Da har man ihvertfall kontroll på situasjonen.

 

Jeg tror at dersom du tenker etter så kan det være bortimot umulig å stoppe for en hund som plutselig springer rett foran sykkelen uansett hvor sent man sykkler.

 

Det var det som var problemet, jeg fulgte ikke med og jeg kan ikke si for sikkert om den faktisk sprang foran sykkelen. Men det tviler jeg på. Den gikk mest sannsynlig helt rolig i langt bånd, og syklisten burde ha sett hunden når han kom syklende ovenfra. Hadde han ikke hatt så høy hastighet hadde det ikke vært noe problem å stoppe, og han kunne iallefall unngått å kjøre over han med BEGGE hjulene!

Endret av Anonymous97
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har så veldig mye sympati for trådstarter her - du skal ha kontroll på dyret ditt.

Nei, jeg kan ikke si jeg har så veldig mye sympati for meg selv jeg heller. Jeg har derimot sympati for dyret mitt, som jeg jo skulle hatt kontroll over. Men måtte få luftet tankene og hørt om folk har opplevd lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...