Gå til innhold

Norsk filmbransje med i søksmål mot norske Internett-leverandører


Anbefalte innlegg

 

Spotify bra? LOL :p

Bedre enn sider hvor man ofte får med unødvendige ting som for eksempel virus. Uten alt dette så ville flere ha lastet ned.

 

 

Nå har da virus aldri egentlig vært et problem med f.eks. MP3- eller FLAC-filer. Adblock tar seg av resten på sider som evt. kan utgjøre et problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De skal bare blokkere og sperre hele thepiratebay og popcorn time for min del, bare fjern regionsperre og la oss få samme tilgang til alt innen serier og filmer som i Amerika så er jeg fornøyd. Kunne godt betalt mer for både hbo og netflix så lenge de hadde mer utvalg.

Helt enig. Det er ofte at jeg vil se en spesiell ting, og når det ikke er tilgjengelig så frister det å laste ned.

Endret av Dr.Jones
Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært en bedre løsning for filmbransjen og fått opp et konkurrerende tilbud først.. før de skal stenge alt annet.

 

kanskje redusere litt tiden mellom kino og fysiske utgivelser, (1 år + er litt i meste laget og vente)

ellers er et tilbud som Netflix eller kanskje en variant av steam ville vært fint. (først se på brukervennligheten, som det meste "lovlige" alternativene mangler , så bør utvalget opp)

Lenke til kommentar

 

 

De skal bare blokkere og sperre hele thepiratebay og popcorn time for min del, bare fjern regionsperre og la oss få samme tilgang til alt innen serier og filmer som i Amerika så er jeg fornøyd. Kunne godt betalt mer for både hbo og netflix så lenge de hadde mer utvalg.

Helt enig. Det er ofte at jeg vil se en spesiell ting, og når det ikke er tilgjengelig så frister det å laste ned.

Region sperre er noe av det mest idiotiske som er lagt opp.

Lenke til kommentar

Noen som har noen forslag til en god VPN-tjeneste. Trenger tilgang til Norge, USA og England primært. 

God hastighet er et absolutt, da jeg sitter på 1000Mbit nettlinje. Trenger selvfølgelig ikke å kunne utnytte 100% av kapasiteten, men å surre rundt på 10-90Mbit er uaktuelt. Må også kunne fungere med torrent-trafikk, og helst litt kryptering for sikkerhets skyld. 

 

Gjerne såpass pålitelig at det ikke er noe problem å bruke nettbank-tjenester. 

Har to Windows10-maskiner, samt en PS4-konsoll. Sistnevnte er ingen krise for VPN-tilgang

Lenke til kommentar

Jeg tror "filmbransjen" blir forledet av de som jobber mot piratvirksomhet. Det er et eget marked å kjempe mot tyveri. Jeg tror imidlertid at om pris og tilgjengelighet er god nok så vil mye være gjort. Det er en voldsom overhead som blir skapt som må dekkes av pris på film ved all mulig annen virksomhet. Med mindre piratvirksomhet, så får man også mindre trafikk på nettet. I prinsippet så er det de samme mekanismer som for mp3-filer. Er det mange som fortsatt hamstrer på dette?

Gi folk et reelt valg til å kunne kjøpe varene digitalt og raskt - ala Netflix etc. Sett opp prisen noe, så blir det mer penger og mindre piratjegere, rettsvesen, advokater, ISP-administrasjon, etc...

Reelt begrense piratvirksomhet?

In your dreams!

Lenke til kommentar

Disse blir nå stengt ifølge DB:

 

Extratorrent, primewire, swefilmer, movie4k, movie2k, viooz og TPB.

 

Merkelige sider de har valgt. For noe BS dette er.

 

Symbolsk.

 

Det eneste som nytter er å tilby et fullgodt lovlig produkt. F.eks. å fjerne regionsperren på Netflix, øke antall filmer på streamingtjenestene generelt, og ikke minst til by TV-serier og filmer mye raskere etter at de er sendt på TV.

 

Å blokkere TPB og andre torrentsider vil ikke fungere overhodet. Folk kommer seg rundt dette med VPN, og nye tjenester dukker opp.

 

http://www.tek.no/artikler/pirate-bay-blokkering-oker-ikke-bruken-av-lovlige-tjenester/190248

Lenke til kommentar

Også er det de som ikke forstår at dette blir som om man skulle stenge av hele Kristiansand fordi "der er det så mye hasj". Eller: "Det finnes ingen grunn til å dra til Oslo med mindre man skal kjøpe sex og narkotika."

 

Faktum er at det finnes flere legitime grunner til å ønske å bruke TPB. Disse mulighetene blir nå tatt fra alle. Ja bortsett fra dem som dette egentlig er ment å ramme. Som sagt: VPN, PB browser, i tillegg TOR, og eller Proxy.

 

Dette er en meningsløs kjennelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppdatert sak lagt ut nå: The Pirate Bay og andre piratnettsteder blir blokkert i Norge. http://www.tek.no/artikler/pirate-bay-blir-blokkert-i-norge/192457

Jeg deler linux via pirate bay og andre via linuxtracker.org. Hva har jeg gjort galt? Lastet opp over 147 TB :shrug:

Fy pokker så sure jeg blir på den gjengen, og hjelper det å blokkere dem(de som blir blokkert), NEI

Endret av Kjetil Lura
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...