Gå til innhold

Bethesda ønsker å slippe 4 store spill hvert år


Anbefalte innlegg

 

 

 

Betehsda går frem som en av de mest seriøse aktørene som bryr seg om fansen. Dette passer meg helt utmerket. Den eneste bummeren med spillene deres er at noen av dem tar veldig lang tid å komme seg gjennom. Man får spilt gjennom en hel masse content men noen ganger tar det litt lang tid. Om de får strømlinjeformet selve spillene en del mer såvell som selve spilllagings prosessen så tror jeg at vi vil klare å få spilt ennå flere høykvalitets spill enn vi gjør i dag.

 

NEI NEI NEI! ikke si at å dumme ned spill er bedre. Dette er tross alt RPG, har du ikke tiden/ vilja så please spill noe annet og ikke krev noe som herper kvaliteten på alle rpg

Ikke snakk om å herpe men strømlinjeforme. Fjerne unødvendige mekanismer som bare henger igjen som historisk bagasje og andre ting som bare sinker hele opplevelsen. Sist jeg sjekka så handla var ikke definisjonen av et rollespill masse tall og regneark men det at du spiller en karakter.

 

 

Beklager men jo de første rpgene handlet om KUN tall, faktisk så var tall det man hadde for å representere de ulike tingene i spillet. At du ikke liker dette er greit, men kan ikke du kjøpe call of duty med de andre og slutte å kreve forandringer på spill du i bunn og grunn ikke spiller?

 

 

Å forenkle og effektivisere tallknusingen har jo vært en av hovedpunktene i nyere utgaver av Dungeons & Dragons, et rollespill som til tider kunne gå vanvittig tregt. Noen liker det nok, men mange er mest opptatt av å kunne rollespille effektivt, og da er tunge, intrikate rollespillsystemer kjedelige. Essensen i et rollespill er jo å kunne være den du vil og leve ut den rollefiguren du vil, noe som Bethesdas spill ikke har blitt dårligere på med årene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I prinsippet kan et spill fint være strømlinjeformet slik at det er enkelt / intuitivt å plukke opp, og samtidig ha dybde som tilfredsstiller de mer seriøse spillerne. I praksis har "strømlinjeforming" fått en negativ klang på grunn av inkompetanse i utføringen

Endret av Vegard#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I prinsippet kan et spill fint være strømlinjeformet slik at det er enkelt / intuitivt å plukke opp, og samtidig ha dybde som tilfredsstiller de mer seriøse spillerne. I praksis har "strømlinjeforming" fått en negativ klang på grunn av inkompetanse i utføringen

THIS! Veldig enig på dette punktet.

Man kunne veldig enkelt ha f.eks "advanced mode" for mer avanserte spillere, men samtidig hatt "recommended"-funksjon for nybegynnere/folk som ikke er så interessert i den såkalte "tallknusingen", aka skill points og character specs.

 

Spill helt tilbake til Neverwinter Nights har hatt slike funksjoner, og det fungerte bra.

 

Det er viktig å poengtere at Bethesda har feilet i å strømlinjeforme spillene sine, fordi de rett og slett er strippa ned til et syltynt skjellett. En illusjon for oss som bryr oss om spillmekanikk og ekte rpg

 

Endret av HanFyrenVetDu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det trengs ikke så mye terningkast og bonuser og regning for å levere en gos rollespillopplevelse. Bethesda har langt på vei vært flinke på å gi deg en verden hvor du kan spille som og leve ut den karakteren du vil, uten at spillene tynges ned av mengder med systemer som egentlig ikke gjør selve rollespillopplevelsen bedre. Jeg skjønner jo såklart at slike rollespill også har appell for mange, men jeg er ikke enig i at bethesda er noe dårligere på rollespill fordi de fokuserer på andre ting.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Betehsda går frem som en av de mest seriøse aktørene som bryr seg om fansen. Dette passer meg helt utmerket. Den eneste bummeren med spillene deres er at noen av dem tar veldig lang tid å komme seg gjennom. Man får spilt gjennom en hel masse content men noen ganger tar det litt lang tid. Om de får strømlinjeformet selve spillene en del mer såvell som selve spilllagings prosessen så tror jeg at vi vil klare å få spilt ennå flere høykvalitets spill enn vi gjør i dag.

 

NEI NEI NEI! ikke si at å dumme ned spill er bedre. Dette er tross alt RPG, har du ikke tiden/ vilja så please spill noe annet og ikke krev noe som herper kvaliteten på alle rpg

Ikke snakk om å herpe men strømlinjeforme. Fjerne unødvendige mekanismer som bare henger igjen som historisk bagasje og andre ting som bare sinker hele opplevelsen. Sist jeg sjekka så handla var ikke definisjonen av et rollespill masse tall og regneark men det at du spiller en karakter.

 

 

Beklager men jo de første rpgene handlet om KUN tall, faktisk så var tall det man hadde for å representere de ulike tingene i spillet. At du ikke liker dette er greit, men kan ikke du kjøpe call of duty med de andre og slutte å kreve forandringer på spill du i bunn og grunn ikke spiller?

 

 

Å forenkle og effektivisere tallknusingen har jo vært en av hovedpunktene i nyere utgaver av Dungeons & Dragons, et rollespill som til tider kunne gå vanvittig tregt. Noen liker det nok, men mange er mest opptatt av å kunne rollespille effektivt, og da er tunge, intrikate rollespillsystemer kjedelige. Essensen i et rollespill er jo å kunne være den du vil og leve ut den rollefiguren du vil, noe som Bethesdas spill ikke har blitt dårligere på med årene.

 

 

 

Effektivisere tallknusingen er en ting, men å fjerne valgmuligheter, perks, traits osv er HELT unødvendig og gir ingenting til spillet. Tvert imot er det med på å gjøre spillet mindre RPG og mer action-rpg, noe disse spillene ikke nødvendigvis skal være. Å strømlinjeforme mer på dette tidspunktet er å ta det vekk fra rpg sjangeren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har ikke Bethesda bra av... De har rett og slett for mange bugs å fikse så egentlig burde de satse på 1 release annethvert år.

 

Ellers er RPG'er ganske simple men vanskelige å treffe med, og jeg tviler på at du kan dumme dem ned ytterligere... Russerne har jo tross alt laget RPG7 ganske simpel og billig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med å gi ut spill så ofte er ikke nødvendigvis at kvaliteten synker (noe den dog kan komme til å gjøre). Det er vel heller det at hvis vi får gode storspill fra seriene vi elsker for ofte, vil deres magi svinne. Om man spiser luksusmat hver dag vil maten daglig være av høy kvalitet, men vi vil etter hvert sette mindre pris på den. Derfor håper jeg at de starter mange nye spillserier om de akter å gjennomføre dette, for et nytt Elder Scrolls annenhvert år ønsker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Dette har ikke Bethesda bra av... De har rett og slett for mange bugs å fikse så egentlig burde de satse på 1 release annethvert år.

 

Ellers er RPG'er ganske simple men vanskelige å treffe med, og jeg tviler på at du kan dumme dem ned ytterligere... Russerne har jo tross alt laget RPG7 ganske simpel og billig.

I see what you dud there ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...