Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjalu for ingenting


Anbefalte innlegg

Hei,

Så jeg har vært i et avstanforhold med min kjære i rundt 2-3

måneder, med en jente jeg virkelig synes er fantastisk.
Problemet mitt er.. Hun skal på fest idag, med en hel

del folk jeg ikke kjenner, og av en eller annen grunn får

det meg til å føle meg ukomfortabel.. Altså, jeg vet at

det bare er dumt. Jeg stoler jo på henne, og vet at det

ikke kommer til å skje noe som helst..men jeg klarer ikke unngå

å tenke på om hun kommer til å være utro, eller om hun drikker

for mye (hun drikker veldig lite egentlig så..) eller noe annet. 
Altså; Jeg vet det er grunnløse tanker, og at jeg bare burde stole

på henne. Og jeg gjør jo det, jeg stoler helt på henne. Men det

er en liten ond stemme i bakhodet som nesten konstant går; "Hva

hvis?"

Jeg bare lurte på om noen vet hvordan jeg kunne roe meg ned, og bare

være glad for hun har det gøy...og ikke bli nevrotisk.



Anonymous poster hash: cccc1...690
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, du kan jo si det til henne.... si at du synes det er ukomfortabelt og om hun kan betrygge deg litt? hvis hun elsker deg og bare vil ha deg vil hun gledelig passe på at du ikke er sjalu :)

Vet ikke..snakker jo med henne om alt, så burde ikke være noe problem, men

føler meg bare så dum, og som om jeg presser henne til ikke å dra...*sukk*

 

Anonymous poster hash: cccc1...690

Lenke til kommentar

Du stoler på henne, men du stoler ikke på andre menn som gjerne sikler over hun. Enkelt og greit. Det er helt normalt så tidlig i forholdet. Er i samme situasjon selv og kjenner meg igjen i tanken "tenk om hun drikker for mye, og vettet går ut?!". Sjalusi er så normalt at du aner det ikke. Ingenting å skamme seg over. Hun kjenner nok på følelsen når du er ute å drikker uten henne også.

 

Tørr påstå at det er langt mer vanlig å bli litt sjalu i slike situasjoner enn å ikke bry seg i det hele tatt. Sjalusi som kommer fra kjærlighet er ikke det samme som sjalusi over gjenstander/penger. Går du rundt og er sjalu over alle som har noe du ikke har, så har du et større problem!

Lenke til kommentar

Du stoler åpenbart ikke fullt og helt på henne så lenge du tenker slik, og jeg tror det er der du må starte.

Hvorfor stoler du ikke helt på henne? Er det fordi du har opplevd å bli bedratt? Er det fordi hun har bedratt noen før? Er det fordi forholdet er ferskt? Har hun løyet om ting eller tilbakeholdt noe tidligere? 

 

Eller kanskje du bare ønsker at du skulle vært med fordi det er moro å feste? :) 

 

Greia er den at man vet aldri helt sikkert om noen kommer til å være utro eller ikke. Man må bare stole på at partneren holder seg for god for sånt. Sannsynligheten for at hun ikke er utro er overhengende stor. 

Chin up, dette går nok helt fint! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du sjalu eller er du bekymret?

 

Er du sjalu, er det fordi du ikke stoler på henne, men tror hun kan finne på å bedra deg hvis fristelsen blir for stor eller hun blir for full.

 

Stoler du ikke på mennene rundt henne og tror de kan forgripe seg på henne, så er du bekymret for henne - det er noe helt annet.

 

I begge tilfeller så er det du som har et problem, som du må finne en måte å takle på uten at det går ut over henne. Et godt sted å starte er med en smule selvrefleksjon, og prøve å finne ut av hvor det er skoen egentlig trykker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hele dreier seg om tillit, og tillit tar tid å bygge opp. I et veldig ferskt forhold, prøv å gjenkjenne følelsen for hva den høyst trolig er, nemlig usikkerhet. Og det er greit i begynnelsen.

Når det gjelder alkohol har jeg alltid prøvd å holde et strengt regime for både meg selv og mine eventuelle bedre halvdeler. Det dreier seg enkelt og greit om at alkohol er ingen unnskyldning. Det demper hemninger, men det skaper ingen ny person. Om noe så er alkohol en katalysator for problemer som er der også uten alkohol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I mitt siste avstandforhold (vi bodde i forskjellige land) pleide vi å ringe hverandre når vi var på vårt fulleste, kun for å snakke og le sammen.

Hehe :)

Jeg gjør dette med et par kompiser. Vi bor heller ikke i samme land. Da blir det telefonen på høyttalende og en øl i hånda, og så går nå bare tida mens vi skravler og juger om alt og ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...