Gå til innhold

Trøbbel med utbetaling av pengepremier i Altiboxligaen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg blir så oppgitt hver gang dette skjer, det var jo Gigacon forrige gang som sikkert ikke har betalt ut enda(ikke vet jeg, kan hende de har gjort opp for seg også for alt jeg vet) og nå dette..

 

Minner meg om et par dota games jeg har hatt hvor folk peker fingre på alle andre, fordi "det er ikke jeg som har gjort feil, det er han/hun/de"..

 

Så vidt jeg vet, så er premier utbetalt etter giga.

Kanskje du har rett, men hvor lang tid tok det? et halvt år? mer? mindre?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg blir så oppgitt hver gang dette skjer, det var jo Gigacon forrige gang som sikkert ikke har betalt ut enda(ikke vet jeg, kan hende de har gjort opp for seg også for alt jeg vet) og nå dette..

 

Minner meg om et par dota games jeg har hatt hvor folk peker fingre på alle andre, fordi "det er ikke jeg som har gjort feil, det er han/hun/de"..

 

Så vidt jeg vet, så er premier utbetalt etter giga.

Kanskje du har rett, men hvor lang tid tok det? et halvt år? mer? mindre?

Bedre sent enn aldri, spesielt når nevnte selskap gikk konkurs.

Lenke til kommentar
Det viktige her er at politikerne på Stortinget våkner opp og begynner å lage regler for E-sport i Norge.

 

Kommer aldri til å skje, når de som i Norge er ansvarlig for Dreamhack ikke gidder å satse på eSport en gang så kommer aldri de som sitter på løvebakken å satse med de og lage et regelverk.

Lenke til kommentar

Det er ikke TV2 som arrangerer turneringen. Tippe ligaen blir sendt på tv, men arrangert av Norsk-Tipping. Så da blir det Norsk-Tipping som er ansvarlige for premieutbetalingen.

 

Nå er det vel fort Norges Fotballforbund som står for arrangeringen av fotballen i Norge. Eliteserien for menn heter Tippeligaen fordi Norsk Tipping er hovedsponsor. Akkurat som at det er HoN som arrangerer Esport-turneringen, og Altibox er hovedsponsor. Derav navnet Altibox-ligaen ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er ikke TV2 som arrangerer turneringen. Tippe ligaen blir sendt på tv, men arrangert av Norsk-Tipping. Så da blir det Norsk-Tipping som er ansvarlige for premieutbetalingen.

Nå er det vel fort Norges Fotballforbund som står for arrangeringen av fotballen i Norge. Eliteserien for menn heter Tippeligaen fordi Norsk Tipping er hovedsponsor. Akkurat som at det er HoN som arrangerer Esport-turneringen, og Altibox er hovedsponsor. Derav navnet Altibox-ligaen ;)

 

 

Men fotball har rike sponsor onkler da.

 

Norsk-tipping liga [www.norsk-tipping.no]

 

Adecco Liga [www.adecco.no]

http://www.fotball.no/fotballdata/Turnering/Tabell/?tournamentId=134367

 

Obos Liga [www.obos.no]

https://www.obos.no/obos-ligaen

Lenke til kommentar

 

Dette kan vel fort bli en sak for TV2 Hjelper Deg? :p

 

At forbrukere i det hele tatt truer med TV2 hjelper i deg, i hvilken som helst sak, er temmelig trist.

At forbrukere i det hele tatt må ende opp med å true med TV2 hjelper deg er enda tristere spør du meg. Håper de finner en vei ut av dette. House of nerds (latterlig navn) bør ikke slippe unna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er ikke TV2 som arrangerer turneringen. Tippe ligaen blir sendt på tv, men arrangert av Norsk-Tipping. Så da blir det Norsk-Tipping som er ansvarlige for premieutbetalingen.

Nå er det vel fort Norges Fotballforbund som står for arrangeringen av fotballen i Norge. Eliteserien for menn heter Tippeligaen fordi Norsk Tipping er hovedsponsor. Akkurat som at det er HoN som arrangerer Esport-turneringen, og Altibox er hovedsponsor. Derav navnet Altibox-ligaen ;)

 

 

Men fotball har rike sponsor onkler da.

 

Norsk-tipping liga [www.norsk-tipping.no]

 

Adecco Liga [www.adecco.no]

http://www.fotball.no/fotballdata/Turnering/Tabell/?tournamentId=134367

 

Obos Liga [www.obos.no]

https://www.obos.no/obos-ligaen

Mye av premiepengene kommer helt sikkert fra nettop Norsk Tipping, men det er NFF som har ansvaret for å sørge for at de blir delt ut.

Lenke til kommentar

Mye av premiepengene kommer helt sikkert fra nettop Norsk Tipping, men det er NFF som har ansvaret for å sørge for at de blir delt ut.

 

Ifølge TV2. Altibox-ligaen er et samarbeid mellom TV 2 og House of Nerds. Så det er House of Nerds som er arrangør, mens TV2 har bare stillet opp med utstyr til TV og Streaming på TV2 osv.

 

https://sumo.tv2.no/sport/e-sport/altibox-ligaen/

Lenke til kommentar

Crash & burn. Skal tydligvis ikke være lett å satse på noe som helst her i landet.

Synes TV2 skal ta ansvar og betale ut selv om det kanskje ikke er deres ansvar per se. I forhold til budsjettet deres er det ingenting.

 

Det blir alltid for dumt å si. Store selskaper som TV2 har egne budsjetter og ansvarlige for ting som dette, det kan ofte være tighte marginer. Ingen vil se på totalprofitten til selskapet, sånn fungerer ikke ting.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt å fatte at det skal være en stor sak om det tar 3 måneder før man får utbetalt en premie. Med det sagt så syns jeg virkelig det er dårlig av House of Nerds at de er så dårlige på kommunikasjon. Hadde de bare sagt i utgangspunktet at det tar 3 måneder så burde det være helt greit for alle sammen, men at det blir utsettelser og unnskyldninger, samt at det er spillerne selv som er nødt til å purre, det er bare helt forkastelig. Det er virkelig trist for norsk eSport at slike ting skal gå til hællvette når det endelig begynner å skje noe på denne fronten her til lands.

Lenke til kommentar

Helt klart uprofft av HoN som arrangør i denne sammenhengen. Dårlig administrasjon og dårlig struktur.

 

TV2 har overholdt sine ansvarsområder i forbindelse med liga og både sendt og levert utstyr i forbindelse med kampene. Å si at de skal ta ansvar for andres rot er for dumt. Uansett om de har penger til det. HoN burde i dette tilfellet ha satt av midler til premiepotten allerede før liga satte i gang, detaljer som konto til utbetalinger osv.. burde etter min mening også vært innehentet ved registrering i liga, slik at alt var klart til utbetaling så snart liga var ferdig. Om utbetaling skjer en stund etter liga er også det greit, men da burde det vært avklart på forhånd.

 

Kanskje de trenger en kommunikasjonsrådgiver? og en eller to personer med erfaring fra økonomi/drift? Alle kan starte baguett-shappe.

 

Uansett risikerer vel spillerne i denne omgang å måtte vente lenge om det er slik at HoN nå er på jakt etter noen som kan dekke inn kostnadene ved utbetaling av premiepottene. DNB kan forøvrig være behjelpelig med å finne en finansieringsløsning dersom HoN ikke har den nødvendige kapitalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...