Gå til innhold

Trøbbel med utbetaling av pengepremier i Altiboxligaen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir så oppgitt hver gang dette skjer, det var jo Gigacon forrige gang som sikkert ikke har betalt ut enda(ikke vet jeg, kan hende de har gjort opp for seg også for alt jeg vet) og nå dette..

 

Minner meg om et par dota games jeg har hatt hvor folk peker fingre på alle andre, fordi "det er ikke jeg som har gjort feil, det er han/hun/de"..

Lenke til kommentar

Crash & burn. Skal tydligvis ikke være lett å satse på noe som helst her i landet.

Synes TV2 skal ta ansvar og betale ut selv om det kanskje ikke er deres ansvar per se. I forhold til budsjettet deres er det ingenting.

 

Så de som sniker seg unna med bortforklaringer ++ skal ikke betale ut pengene som var i premie? Synd at dette skjer i en liga som dette.

Lenke til kommentar

Crash & burn. Skal tydligvis ikke være lett å satse på noe som helst her i landet.

Synes TV2 skal ta ansvar og betale ut selv om det kanskje ikke er deres ansvar per se. I forhold til budsjettet deres er det ingenting.

 

Forventer du at alle som er rikere enn deg skal betale for resten når du er i godt lag på byen eller andre plasser? At TV2 skal betale fordi de har et større budsjett enn House of Cards er latterlig. Det er arrangøren, altså HoC som har alt ansvar og som må betale, uansett hvor mye eller lite penger de har. Om man ikke klarer å ta på seg et slikt ansvar, så bør de legge ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir så oppgitt hver gang dette skjer, det var jo Gigacon forrige gang som sikkert ikke har betalt ut enda(ikke vet jeg, kan hende de har gjort opp for seg også for alt jeg vet) og nå dette..

 

Minner meg om et par dota games jeg har hatt hvor folk peker fingre på alle andre, fordi "det er ikke jeg som har gjort feil, det er han/hun/de"..

 

Så vidt jeg vet, så er premier utbetalt etter giga.

Lenke til kommentar

 

Crash & burn. Skal tydligvis ikke være lett å satse på noe som helst her i landet.

Synes TV2 skal ta ansvar og betale ut selv om det kanskje ikke er deres ansvar per se. I forhold til budsjettet deres er det ingenting.

 

Forventer du at alle som er rikere enn deg skal betale for resten når du er i godt lag på byen eller andre plasser? At TV2 skal betale fordi de har et større budsjett enn House of Cards er latterlig. Det er arrangøren, altså HoC som har alt ansvar og som må betale, uansett hvor mye eller lite penger de har. Om man ikke klarer å ta på seg et slikt ansvar, så bør de legge ned.

House of cards?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At TV2 bør betale ut pengene av prinsipp for å ikke sette hele miljøet i "fare" er jeg 100% enig i, men det er viktig å få HoN til å betale.

 

Hvis TV2 hadde "kjøpt" premiene av spillerne så kunne de ha vist til sine advokatene så hadde nok HoN fått ut fingern. Det er også viktig i den sammenhengen at TV2 finner seg en bedre samarbeidspartner hvis de skal fortsette å sende e-sport på sine kanaler,

 

Premiepenger skal stå klar på en konto og betales ut nesten samme sekundet premiekampene er ferdigspilt. Dette lover ikke godt for norges satsing på e-sport :(

Lenke til kommentar

Crash & burn. Skal tydligvis ikke være lett å satse på noe som helst her i landet.

Synes TV2 skal ta ansvar og betale ut selv om det kanskje ikke er deres ansvar per se. I forhold til budsjettet deres er det ingenting.

 

Så hvis jeg vinner i lotto, men norsk tipping ikke har penger å utbetale, skal da den NRK betale meg premien siden de viste sendingen?...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

At TV2 bør betale ut pengene av prinsipp for å ikke sette hele miljøet i "fare" er jeg 100% enig i, men det er viktig å få HoN til å betale.

 

Hvis TV2 hadde "kjøpt" premiene av spillerne så kunne de ha vist til sine advokatene så hadde nok HoN fått ut fingern. Det er også viktig i den sammenhengen at TV2 finner seg en bedre samarbeidspartner hvis de skal fortsette å sende e-sport på sine kanaler,

 

Premiepenger skal stå klar på en konto og betales ut nesten samme sekundet premiekampene er ferdigspilt. Dette lover ikke godt for norges satsing på e-sport :(

 

Dette er urealistisk at pengene blir betalt ut med engang, det er veldig få større turneringer med større penge premier som betaler ut med engang.

Dreamhack har 90 dagers pay delay som eksempel.

 

jeg har selv holdt større turneringer og det å få penger "up front" fra sponsorer til turneringene er ikke lett, spesielt til en ikke kjent og nystarta liga.

 

men jeg skal si at mangelen på informasjon fra HoN sin side på denne delen ikke er bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Crash & burn. Skal tydligvis ikke være lett å satse på noe som helst her i landet.

Synes TV2 skal ta ansvar og betale ut selv om det kanskje ikke er deres ansvar per se. I forhold til budsjettet deres er det ingenting.

 

Det er ikke TV2 som arrangerer turneringen. Tippe ligaen blir sendt på tv, men arrangert av Norsk-Tipping. Så da blir det Norsk-Tipping som er ansvarlige for premieutbetalingen. Selvfølgelig mangler det ikke penger. Når alt av sport i Norge blir sponset av staten. E-sport er sponset av private selskaper og har ingenting med staten å gjøre. Men hvis Norsk-Tipping hadde sin egen liga for E-sport. Da ville alt vært mye enklere med tanke på penger.

 

100% av E-sport turneringer er sponset av private foretningsmenn. Så dette skjer i utlandet også.

http://www.gosugamers.net/dota2/news/26110-the-national-refuses-to-pay-prize-money-organizer-stole-at-least-3-420?comment=583610

 

Det viktige her er at politikerne på Stortinget våkner opp og begynner å lage regler for E-sport i Norge. Slik som de gjør med fotball, håndball, ski og alt annet av vanlig sport. E-sport er ny kultur og politikerne på Stortinget sover i timen. De sover ZzzZZzzZ dagen lang.

 

Aldri kjøp en kinesisk tastur fra Ebay for 40 kroner. Knappene er dritt og man får mye skrivefeil :(

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...