Gå til innhold

Her er de nye Galaxy-flaggskipene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en utrolig kjedelig oppgradering fra Note 4 og S6. Greit nok, hardwaren er fortsatt fantastisk, men hadde forventet noe mer enn bare bedre lyd. Spesielt når de ofrer så mange essensielle funksjoner fra Note 4 (en telefon som jeg antar de fleste vil anse som et bedre alternativ, spesielt mtp. pris). Skjermen, kamera og prosessor virker å være det nøyaktig samme som S6. Selv om alle disse delene fortsatt er bedre/betraktelig bedre enn annet på markedet, hadde jeg i det minste håpet på en liten oppgradering.

Batteritiden er nok like bra eller bedre enn Note 4, men hadde heller foretrukket større batterikapasitet og langt bedre batteritid.

Ellers er det like greit for meg at de styrer unna USB Type-C. OnePlus 2 har det, men har verken Quickcharge eller USB 3.0 standard --som dermed gjør det hele verdiløst (for nå). Tipper iPhone 6S blir den første telefonen med skikkelig implementering av det.

 

Vanligvis kjøper man ikke Note foran S bare på grunn av bare størrelse og penn, men også bedre hardware. Note 5 virker å være en forstørret S6 med litt mer minne og dobbelt så lite lagringsmulighet (noe Note-fansen neppe vil like, nå som SD-kort støtte allerede er borte). Jeg vil ikke akkurat bli overrasket om denne skuffende oppfølgeren vil selge betraktelig dårligere enn det S6 gjorde -- en telefon som faktisk var en fantastisk oppgradering fra S5.

 

EDIT: Leste nå at denne telefonen ikke kommer til Europa. Hva i helvete er det Samsung tenker med, egentlig?

Endret av La Menthe
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Fare for at jeg hopper av Samsung toget nå, har hatt Galaxy S, S2 og S3. Sitter i dag med en Note 3 som jeg er kjempefornøyd med, men har lyst på noe nytt. Selv om den i grunn fortsatt føles rask og jeg har 2 nye batterier som gjør at den holder koken en stund til.

 

Jeg kan klare meg uten minnekort, de 32GB jeg har i Note 3 i dag har holdt for min del, så en 64GB hadde holdt på Note 5, men hvorfor i alle dager skal den ikke komme til Europa? Og for en pris på S6 Edge+...

 

Eneste håpet jeg har nå er at de lanserer en S6+, bruker ikke pennen så mye. Vil helst ikke ha buet skjerm siden jeg synes det bare er fint design, men ikke gjør noe for opplevelsen. Synes faktisk skjermen føles mindre med buede hjørner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fare for at jeg hopper av Samsung toget nå, har hatt Galaxy S, S2 og S3. Sitter i dag med en Note 3 som jeg er kjempefornøyd med, men har lyst på noe nytt. Selv om den i grunn fortsatt føles rask og jeg har 2 nye batterier som gjør at den holder koken en stund til.

 

Jeg kan klare meg uten minnekort, de 32GB jeg har i Note 3 i dag har holdt for min del, så en 64GB hadde holdt på Note 5, men hvorfor i alle dager skal den ikke komme til Europa? Og for en pris på S6 Edge+...

 

Eneste håpet jeg har nå er at de lanserer en S6+, bruker ikke pennen så mye. Vil helst ikke ha buet skjerm siden jeg synes det bare er fint design, men ikke gjør noe for opplevelsen. Synes faktisk skjermen føles mindre med buede hjørner.

 

Hvis du ønsker en telefon med penn, vent og se om LG lanserer sin G4 "Note" med Snapdragon 820 i år. Hvis ja, har du funnet deg din telefon. Hvis du ikke bruker pennen, men likevel ønsker en større telefon er G4 fortsatt tilgjengelig; videre kommer Nexus 5/6 ut snart. S6 var en kjempebra oppgradering fra S5, men med Note 5 virker det som Samsung bevisst ødelegger for seg selv.

 

Hvis du ser på hardware, er Galaxy S6 en mindre Note 5, og det er planlagt betydelig (type 1000,-) prisreduksjon av S6-modellene. Anbefaler deg å gå for den.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

snip

Helt enig. Hoppet over Note 4 fordi jeg var fornøyd med Note 3 og tenkte det ville være en kjempe oppgradering til 5. Men ja, venter å ser på andre modeller. Fikk sansen for LG igjen med G4 som er en god telefon, så kanskje det blir LG neste gang :)

 

red: Jobber i mobilbutikk, så har fordelen av å kunne teste de fleste nye modeller. S6 blir det ikke, vil ha større skjerm...

Endret av MasterMind2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vi endte opp med en Galaxy S6 Edge, bare større? Det kunne de vel strengtatt ha tilbudt oss ved lanseringen av Galaxy S6 / S6 Edge? Nå sies det jo at S-Pen er svært lite brukt, så Samsung følte det kanskje naturlig å gi ut S6 Edge+ i de fleste land som en følge av det? Note 5 virker jo som mer eller mindre samme telefonen, bare med S-Pen om jeg forsto det riktig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Ikke mer enn 64 GB i den største modellen? Snakk om å gå inn fremtiden med ræva først! Og den skal de ha ni laken for? Hva tenker de med når de setter prisen høyete enn iPhone?

Lenke til kommentar

 

 

 

"Samsung Galaxy S6 Edge+

Skjerm: 5,1 tommer Super AMOLED

1440 x 2560 bildepunkter (577 ppi)"

 

Her kommer litt flisespikkeri...

 

1440*2560,eller 2560*1440 om du vil...,har 575,92 ikke 577...,og skal man først runde av så blir det 576.

I hvert fall etter det jeg lærte på skolen.

 

Men i mitt hode så virker det mest logisk å runde ned i dette tilfellet til 575...,på tross av den velkjente ",5-regelen".

Lenke til kommentar

Har note 4 nå, men synes den er så treg og dårlig batteri at jeg la inn cynogenmod 12.1 etter det så er den kjappere men man mister jo note funksjonene. Er for dumt når man kjøper "topp modellen" også er den så treg. Blir lenge til jeg kjøper meg samsung igjen... Har hatt s2, s3 og note 4. Eneste jeg var fornøyd med var s2. Er så lei av android nå, så går tilbake til windows eller ios snart.

Lenke til kommentar

Tja, skuffende og helt uforståelig av Samsung. Etter denne lanseringen har iallefall jeg begynt å se andre steder for etterfølgeren til min Note 3. Noen tips? Har ikke hastverk, da jeg stort sett er fornøyd med min Note 3, meeen forandring fryder. Nexus kanskje? Bør ikke være større enn Note serien.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...