Gå til innhold

Android-telefon til rundt 2000 eller lavere med bra batteri og skjerm?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny Android-telefon. Jeg er ikke så kravstor, og synes f.eks. en gammel Samsung Galaxy S2 fungerer fint. Men nå vil jeg ha en litt nyere telefon og kanskje litt større skjerm.

 

Det jeg ser etter er:

 

  • Fra ca. 2000 kroner og ned
  • Skjerm på mellom 4,3-5"
  • Bra kamera
  • Bra batteritid
  • OK skjerm
  • Helst støtte for minnekort
  • Helst Android 5 (Android 4.4 er ikke krise)
  • Samtalekvalitet bør være OK
 

Som dere ser er et bra kamera og bra batteritid de viktigste kriteriene (i tillegg til at det må være Android).

 

Skjermen trenger ikke være den største og med høyest oppløsning. Den trenger bare å fungere bra.

 

CPU, RAM, m.m. bryr jeg meg lite om. Det samme gjelder design.

 

Hvis telefonen støtter (Micro)SD-kort er lagringsplass på telefonen lite relevant.

 

Jeg ser gjerne at telefonen kjører Android 5 eller at den planlegges å få en oppgradering til Android 5 i fremtiden, men det er ikke et absolutt krav.

 

Finnes det en telefon til rundt 2000 eller lavere med bra kamera og OK batteritid og skjerm?

 

Telefoner jeg har sett litt på er bl.a. Sony Xperia M4 Aqua, Samsung Galaxy S4 Mini og Samsung Galaxy A3. Nye Motorola Moto G 3 virker også lovende, men det er lite informasjon der ute foreløpig. Hvilken av disse har best kombinasjon av kamera og batterilevetid?

 

Er det andre telefoner jeg har "oversett"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldingene.

 

Honor 6 burde være godt innenfor kravene. Android 5.x er ute for folk som frivillig betatester, så kan ikke være såå lenge til de slipper det.

 

Denne er vel litt over mitt prisnivå, dessverre. Skal jeg opp i den prisen bør både kamera, batteritid og skjerm være ganske så bra.

Lenke til kommentar

Hva med Sony Xperia E4g?

 

4.7" skjerm (Min fav.størrelse, passer perfekt, og har ikke akkurat store hender..)

 

 

Opptil 32gb med minnekort.

 

 

Android 4.4 (langsert i år, vi får se om

det kommer 5.0

 

 

2300mah batteri. Ikke dårlig.

 

Veit ikke hvor mye det hjalp. Jeg har Samsung Galaxy ALPHA og er storfornøyd. (Kjøpte den for 2100.)

Endret av Lesh02
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...