Gå til innhold

Frykter du at muslimsk kultur vil dominere over Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Fordi de vil unngå at radikale høyre-ekstreme skal utnytte enkelttilfeller for alt det er verdt.

 

Radikale høyreekstremister har alerede mer enn nok kjøtt på beinet. Det begynner dog å bli litt for mange av disse enkelttilfellene. Enkelttilfeller er en farlig ting å argumentere for da man feier bort 1000 saker like lett som man feier bort 1.

 

Er ikke det meste som skjer enkelttilfeller?

Lenke til kommentar

Vi har gjort det ved å bli rike og opprette velstandssamfunn som er attraktive å flytte til, enkelt og greit. Nå sitter vi som er født på den gyldne gren og diskuterer om noen andre skal få lov å klatre opp hit...

 

Geir :)

Vi har klatret opp hit selv. I andre trær er det tjukt med folk, så mye at trærne bøyes og siger sammen. Noen spikker og sager også på trærne de sitter i. Nå spør vi oss selv hvor mange som kan klatre ned fra sine trær og opp til vårt tre og den greina vi sitter på, før greina knekker og vi alle faller ned på bakken.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi har klatret opp hit selv.

 

 

Nja, jeg vet ikke med deg, men min følelse er definitivt at det er generasjonene før meg som gjorde det meste av klatringen. Og jeg er snart 60. De færreste på under 30 kan nok påstå at de har klatret urimelig mye for at Norge skulle nå sitt velstandsnivå. De er født i familier med rimelig velstand, til gratis skole og helsevesen.

 

Geir :) 

Lenke til kommentar

Nja, jeg vet ikke med deg, men min følelse er definitivt at det er generasjonene før meg som gjorde det meste av klatringen. Og jeg er snart 60. De færreste på under 30 kan nok påstå at de har klatret urimelig mye for at Norge skulle nå sitt velstandsnivå. De er født i familier med rimelig velstand, til gratis skole og helsevesen.

 

Geir :)

Generasjonen før der var avhengig av generasjonen før der som var avhengig av generasjonen før der. Hele veien har en generasjon sørget for å gjøre det bedre for neste generasjon. Dagens generasjon kommer til å dra landet opp til nye høyder, høyder din eller eldre generasjoner bare kunne drømme om.

 

Samtidig ser vi at andre generasjoner bare ødelegger for seg selv og neste generasjoner. De sager av greina de sitter på. De formerer seg så mye at trærne kollapser. De er snart så mange at de kan bare gå oppå hverandre for å komme opp i treet vårt, de trenger ikke klatre.

 

Istedenfor å gjøre sin og neste generasjon bedre, ønsker de å nyte godene av forrige generasjonen vår.

 

Hvor stor innsats gjorde vår forrige generasjon for dagens generasjon? Nok til resten av verdens generasjoner?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hvor stor innsats gjorde vår forrige generasjon for dagens generasjon? Nok til resten av verdens generasjoner?

 

Nei, de tenkte først og fremst på seg selv, der de brukte av planetens ressurser i et tempo som bare er mulig dersom det reserveres for en liten andel av verdens befolkning.

 

Hvis vi skal snakke om at det er for mange mennesker på denne planeten, så burde vi kanskje ikke bare se til de landene der befolkningsveksten er størst, men også ta med i betraktning de landene der befolkningstettheten allerede er høyest. Våre forrige generasjoner sørget for at Europa fikk en befolkningstetthet som ikke er bærekraftig, de skapte en økonomi som suger inn naturressurser fra resten av verden, og i dragsuget følger det med økonomiske flyktninger. Det er også en del av bildet.

Lenke til kommentar

Noen delte denne på Facebook, som sier det samme:

 

attachicon.gif10003205_10156543774880515_6480066146364158305_n.jpg

 

Geir :)

La meg gå igjennom den listen

Sykepenger - De som ikke har betalt skatt er ikke kvalifisert

Mammaperm - De som ikke har betalt skatt er ikke kvalifisert

Arbeidsledighetstryd - De som ikke har betalt skatt er ikke kvalifisert

Uføretrygd - Veldig vanskelig å få om du ikke har jobbet før

Pensjon - Som man selv har betalt for

Gratis skole - Som i de fleste andre land

Gratis Sykehus - Som i svært mange andre land

 

Så, hele listen hennes er i stor grad bogus, og de får langt mer enn bare en fin jakke.

Lenke til kommentar

Så, hele listen hennes er i stor grad bogus, og de får langt mer enn bare en fin jakke.

 

 

Listen er da reell nok, selv om ytelsene ikke er uten krav. Poenget var at velstandssamfunnet (og velferdssamfunnet) gir oss mye igjen for innsatsen. Og ja, det er selvsagt finansiert av (oljesmurte) skatteinntekter.

 

Og ja, asylsøkerne får selvsagt mer enn en jakke, men nå var det tydeligvis jakkene posteren på FB hisset seg opp over.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvor stor innsats gjorde vår forrige generasjon for dagens generasjon? Nok til resten av verdens generasjoner?

 

Du vet jeg forutsetter at de nyankomne yter til neste generasjon også. Innvandrernes barn må være med å dra lasset. Ideelt sett første generasjon også, men det er av åpenbare grunner ikke så enkelt for alle. 

 

Personlig synes jeg jo at ytelsene til de voksne innvandrerne er mindre kritisk, men ser ingen mening i at deres barn skal starte med dårligere sjanser enn de innfødte. De kan ikke straffes for foreldrenes manglende opptjeningstid på innsatssiden eller formelt. Blir de det så blir "innvandrerregnskapet" en selvoppfyllende profeti.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Listen er da reell nok, selv om ytelsene ikke er uten krav. Poenget var at velstandssamfunnet (og velferdssamfunnet) gir oss mye igjen for innsatsen. Og ja, det er selvsagt finansiert av (oljesmurte) skatteinntekter.

Det er jeg ikke enig i, synes man får svært lite igjen sammenlignet med skattenivået. Inkluderer du arbeidsgiveravgift og MVA, så betaler de fleste nordmenn over 50% i skatt.

 

Siden velferdsystemene krever at du har jobbet før, så forstår jeg ikke hvorfor folk ikke kan spare opp pengene selv. Sosialhjelp koster ingenting, og skolesytemet, helsesystemet og infrastrukturen er ikke noe bedre enn f.eks. skatteparadiset Singapore. Så hva er det vi egentlig betaler all den skatten for.

 

Asylmigranter får mer, men jeg misunner dem ikke fordi vi kaster bort deres tid. Jeg vet ikke hvor lang ventetiden blir i Norge, men i Sverige vil det ta flere år før de kan en gang starte med språkopplæring.

Lenke til kommentar

Det er jeg ikke enig i, synes man får svært lite igjen sammenlignet med skattenivået. Inkluderer du arbeidsgiveravgift og MVA, så betaler de fleste nordmenn over 50% i skatt.

Siden velferdsystemene krever at du har jobbet før, så forstår jeg ikke hvorfor folk ikke kan spare opp pengene selv. Sosialhjelp koster ingenting, og skolesytemet, helsesystemet og infrastrukturen er ikke noe bedre enn f.eks. skatteparadiset Singapore. Så hva er det vi egentlig betaler all den skatten for.

 

 

Som "liberalist" er jeg helt enig med deg i den saken.

 

Asylmigranter får mer, men jeg misunner dem ikke fordi vi kaster bort deres tid. Jeg vet ikke hvor lang ventetiden blir i Norge, men i Sverige vil det ta flere år før de kan en gang starte med språkopplæring.

 

 

 Enig der også.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Du vet jeg forutsetter at de nyankomne yter til neste generasjon også. Innvandrernes barn må være med å dra lasset. Ideelt sett første generasjon også, men det er av åpenbare grunner ikke så enkelt for alle. 

 

Geir :)

De har ikke klart å gjøre det bedre for sin egen neste generasjon, hva får deg til å tro at de kan gjøre det bedre for vår neste generasjon? Vår neste generasjon har ikke noe behov av hjelp fra andres generasjoner. Men neste generasjon i for eksempel Syria er desperat avhengig av innsatsen til dagens generasjon. Den innsatsen synes jeg ikke vi skal stjele fra dem ved å servere til vår egen neste generasjon..
Lenke til kommentar

Nei, de tenkte først og fremst på seg selv, der de brukte av planetens ressurser i et tempo som bare er mulig dersom det reserveres for en liten andel av verdens befolkning.

 

Hvis vi skal snakke om at det er for mange mennesker på denne planeten, så burde vi kanskje ikke bare se til de landene der befolkningsveksten er størst, men også ta med i betraktning de landene der befolkningstettheten allerede er høyest. Våre forrige generasjoner sørget for at Europa fikk en befolkningstetthet som ikke er bærekraftig, de skapte en økonomi som suger inn naturressurser fra resten av verden, og i dragsuget følger det med økonomiske flyktninger. Det er også en del av bildet.

Det er sant! Og problematisk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...