Gå til innhold

Frykter du at muslimsk kultur vil dominere over Norge?


Anbefalte innlegg

Ja, det var jævlig smart av oss å plante alle petroleumsplantene...

 

Den mest oljerike regionen i verden er Midt-Østen, samme region som folk desperat rømmer fra i milliontall. Oljereservene i Irak er enormt mye større enn de norske, og det samme gjelder Iran og flere andre land. Syria produserer også olje, selv om de ikke er noen stor eksportør.

Kanskje det ikke har så mye med olje å gjøre, men hvordan samfunnet fungerer. Og samfunnene der nede fungerer ..... ikke. For å si det diplomatisk.

 

Irak/Iran har hver faktisk 20 ganger større oljereserver enn Norge -- hvorfor rømmer folk fra et så oljerikt land til stakkars Norge?

 

 

Hvorfor har norge blitt en "gyllen gren" (twfas favorittuttrykk) mens land med mye større ressurser er ... som de er? (igjen for å være diplomatisk)

 

Og hvorfor er den eneste løsningen å rømme til et land for å snylte på folk som allerede har laget seg en gyllen gren med i utgangspunktet mer beskjedne ressurser?

Endret av Den åttende profet
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ikke an å kaste ut folk man har gitt statsborgerskap til - ellers skulle jeg gjerne sendt både kristne og muslimer tilbake til Midtøsten hvor de hører hjemme. For tusen år siden ødela kristendommen den norske kulturen, og nå er Islam i ferd med å gjøre det samme. Historien gjentar seg. Og klarer de det, så blir det ny mørk middelalder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Hvor stor innsats gjorde vår forrige generasjon for dagens generasjon? Nok til resten av verdens generasjoner?

 

Du vet jeg forutsetter at de nyankomne yter til neste generasjon også. Innvandrernes barn må være med å dra lasset. Ideelt sett første generasjon også, men det er av åpenbare grunner ikke så enkelt for alle. 

 

Personlig synes jeg jo at ytelsene til de voksne innvandrerne er mindre kritisk, men ser ingen mening i at deres barn skal starte med dårligere sjanser enn de innfødte. De kan ikke straffes for foreldrenes manglende opptjeningstid på innsatssiden eller formelt. Blir de det så blir "innvandrerregnskapet" en selvoppfyllende profeti.

 

Geir :)

 

va skal vi da gjøre med alle de som nekter å dra lasset? Alle de som nekter å bli en del av vår ufyselige vestlige verden? Alle de som aktivt tar avstand fra og legger vår sosialistiske vestlige verden for hat?

 

Stikk til Oslo og vandre rundt på Grønnland en mandag, tirsdag, onsdag,torsdag og fredags formiddag og spør deg selv hvorfor gatene renner over av menn i arbeidsfør alder, når resten av byen renner over av mødre i permisjon og pensjonister.

Lenke til kommentar

Hvorfor har norge blitt en "gyllen gren" (twfas favorittuttrykk) mens land med mye større ressurser er ... som de er? (igjen for å være diplomatisk)

 

Derom kan man selvsagt strides. Jeg er personlig fascinert av Jared Diamonds Guns, Germs, and Steel-teori.

 

Og hvorfor er den eneste løsningen å rømme til et land for å snylte på folk som allerede har laget seg en gyllen gren med i utgangspunktet mer beskjedne ressurser?

 

Det er vel ikke den eneste, men det er ikke vanskelig å forstå at den er fristende.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

va skal vi da gjøre med alle de som nekter å dra lasset? Alle de som nekter å bli en del av vår ufyselige vestlige verden? Alle de som aktivt tar avstand fra og legger vår sosialistiske vestlige verden for hat?

 

La være å fø på dem, så får de enten fø på seg selv, eller ta konsevensen. Og avvise kulturrelativisme, kutte all støtte til trossamfunn og annet som oppmuntrer til "utenforskap"...

 

Og så må vi selvsagt gjøre det mulig for dem å jobbe helt fra ankomst til landet, om det så er å plukke boss langs veiene. Ikke som idag, hvor asylsøkere må søke om å få lov til å jobbe, men tvert om at de må søke om å få slippe...

 

Nå er jeg "liberalist", og ikke sosialist, så jeg vil vel ikke nødvendigvis straffe dem for deres politisk oppfatning.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Og hvorfor er den eneste løsningen å rømme til et land for å snylte på folk som allerede har laget seg en gyllen gren med i utgangspunktet mer beskjedne ressurser?

Hvorfor er den eneste løsningen å stenge folk ute?

 

Om dere misliker at folk snylter hvorfor opprettholde ett system som tilbyr goder til snyltere?

 

Hvorfor forby at snylterne skal kunne selv jobbe for føda?

 

Om snylterne ikke blir forhindret i å jobbe, og ikke mottar noe som helst fra Staten, hvor mange snyltere vil da jobbe for føda?

 

Vil de da fortsatt være snyltere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men neste generasjon i for eksempel Syria er desperat avhengig av innsatsen til dagens generasjon. Den innsatsen synes jeg ikke vi skal stjele fra dem ved å servere til vår egen neste generasjon..

 

 

Det kan du si. Men det er deres moralske dilemma, ikke vårt. Jeg føler meg ikke berettiget til å sitte på min priviligerte rompe her i Bergen og si at andre ikke fortjener den samme muligheten. Jeg beundrer de som møter krig og elendighet med livet som innsats i slike land, men jeg har moralsk mandat hverken til å kreve denne innsatsen, eller dømme de som søker lykken for seg og sine.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men neste generasjon i for eksempel Syria er desperat avhengig av innsatsen til dagens generasjon. Den innsatsen synes jeg ikke vi skal stjele fra dem ved å servere til vår egen neste generasjon..

 

 

Det kan du si. Men det er deres moralske dilemma, ikke vårt. Jeg føler meg ikke berettiget til å sitte på min priviligerte rompe her i Bergen og si at andre ikke fortjener den samme muligheten. Jeg beundrer de som møter krig og elendighet med livet som innsats i slike land, men jeg har moralsk mandat hverken til å kreve denne innsatsen, eller dømme de som søker lykken for seg og sine.

 

Geir :)

 

 

Når pengene tar slutt og alle er likestilte nede i gjørma og det ikke finnes muligheter for folk flest her i landet vil du da være fornøyd ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når pengene tar slutt og alle er likestilte nede i gjørma og det ikke finnes muligheter for folk flest her i landet vil du da være fornøyd ?

 

Hvor har jeg sagt at jeg tror det ender i gjørma? Tvert om, jeg tror at det vil gå helt bra. Ikke dermed sagt at det ikke er et utall snublestener, mange av dem politisk bestemte, i veien fremover.  Men steinrydding er jo ærlig arbeid.

 

Jeg tviler på at TWFA er noen tilhenger av likestilling. ;)

 

 

Det er korrekt. Jeg vil gi alle (i dette tilfelle innfødte og innvandrere) samme objektive muligheter til å lykkes, ikke noen garanti om samme resultat. Jeg vil at politikerne skal la være å sette opp hindere i løypa, ikke at de skal bære folk over de samme hindrene.

 

Lykke er et subjektivt begrep i alle fall.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er så urgammel at jeg husker tida da Norge ble "invadert" av Italienere. "Degos" kalte vi dem :-)  Så fikk vi EU/Schengen som i sin gullalder hadde som mål å harmonisere økonomien i Vest-Europa. Dette inkluderte fri bevegelse av arbeidskraft (og kapital).  Da sluttet den truende strømmen av italienere til Norge :-))

 

Kanskje ikke så mye å lære av dette, men en viss internasjonal harmonisering kreves vel for å unngå kostbare folke-forflytninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er så urgammel at jeg husker tida da Norge ble "invadert" av Italienere. "Degos" kalte vi dem :-)  Så fikk vi EU/Schengen som i sin gullalder hadde som mål å harmonisere økonomien i Vest-Europa. Dette inkluderte fri bevegelse av arbeidskraft (og kapital).  Da sluttet den truende strømmen av italienere til Norge :-))

 

Kanskje ikke så mye å lære av dette, men en viss internasjonal harmonisering kreves vel for å unngå kostbare folke-forflytninger.

 

Det er en stor forskjell på europeiske italienere og muslimer fra midtøsten, hvis du ikke klarer å se den forskjellen bør du skaffe deg litt mer kunnskap om islam.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kan du si. Men det er deres moralske dilemma, ikke vårt. Jeg føler meg ikke berettiget til å sitte på min priviligerte rompe her i Bergen og si at andre ikke fortjener den samme muligheten. Jeg beundrer de som møter krig og elendighet med livet som innsats i slike land, men jeg har moralsk mandat hverken til å kreve denne innsatsen, eller dømme de som søker lykken for seg og sine.

 

Geir :)

Enig i at dt ikke er vårt valg eller dilemma. Det er derimot vårt valg om vi skal nekte dem å komme hit, og det virker som det er politiske prosesser igang for å realisere et slikt ønske.

 

Istedenfor å gi dem valget mellom:

 

-å risikere liv og lemmer for å kjempe for sin egen fremtid

-vinne i lotto (flytte til Norge)

 

så kan vi la dem velge mellom å kjempe for sin egen fremtid med livet på spill eller leve uten luksus i Russland. Det vil hjelpe dem til å ta bedre valg for seg selv og neste generasjon.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror våre demokratiske institusjoner er så sterke, og vår kultur så overlegen, at vi ikke har noe å frykte fra muslimene, eller hvem det måtte være. Det blir bråk og gnisninger, men over tid vil det vi tenker på som muslimsk kultur, dø ut. De gode elementene den eventuelt bringer med seg, vil gli inn som en naturlig del av "norsk kultur".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...