Gå til innhold

Frykter du at muslimsk kultur vil dominere over Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men at muslimer har blitt de nye jødene kan jeg kanskje gå med på.

 

Vil heller si at muslimene har blitt de nye nazistene. De har jo samme mål for jødene tross alt. En forskjell verdt å merke seg er vel kanskje det at muslimene ikke bare ønsker å utrydde jødene, men også konvertere eller utrydde alle de ser på som vantro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke faktumet at du leter etter likhetstrekk et bevis på at du mener det er folkeslagskaraktestikker her?

 

Jeg er ganske nysgjerrig på hvordan du rettferdiggjør diskriminering av muslimer på et grunnlag som ikke trekker relasjoner til jødehatet i Europa (eksklusivt nazismen).

 

Var den til meg? Vel, hvis man sier at diskriminering er diskriminering så er det jo samma ulla, men du sa ingenting om det. Det er enormt stor forskjell på grunnlaget for muslimhat og jødehat og folkegruppene/ kulturene/ religionene er også totalt forskjellige.

 

I mine øyne kan ikke 2. verdenskrig jødene og muslimene og hatet mot de gruppene sammenliknes på noen som helst måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Den var ment til deg ja. Jeg stusser litt over hvorfor du mener det skal være/mangle likhetstrekk mellom jøder og muslimer som folkeslag, og hvorfor de ikke er mennesker fra et annet sted og med en annen religion.

 

For å koke ned denne diskusjonen til essensen så mener jeg at du ikke snakker sant når du sier at det er annerledes denne gangen. Les litt historie og se hvilke rykter jødene hadde på seg (også lenge før andre verdenskrig). Jeg tror vi alle her har godt av å lese historie i sjelen til George Santayana sitt sitat: "Those who cannot remember the past are condemned to repeat it".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg repeterer gjerne historien jeg. Du får dra og snakke med noen som har litt mer enn 0 innflytelse så kanskje noe skjer :)

 

Grunnen til at det ikke kan sammenliknes er at muslimer blir hatet pga deres diskriminerende kultur, kvinnesyn og voldelige tendenser. Jødene ble hatet fordi de var flinke til å spare penger. Hvordan nazistene så på jødene er en annen sak, de mente jo at det var biologiske forskjeller og at jødene var som aper. Hvis noen er så dumme at de presterer å se på muslimer som noe annet enn mennesker så blir jeg lei meg. Uansett hvor ille en person er så er h*n fortsatt et menneske, et dårlig menneske, men fortsatt et menneske.

 

Så kan man jo trekke inn at hatet også ofte handlet om at kristne og jøder var litt uenige, men jeg tror at veldig mange av de som hater muslimer i dag ikke er kristne og at det da ikke er en krig mellom religioner. Å hate en religion som "ateist" eller ikke-troende er forskjellig fra å hate en religion fordi man er religiøs og mener den andre religionen er feil.

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnlag til hatet er ikke en unnskyldning til å jage muslimer med høygafler. Når man begynner å snakke om muslimer som konspirerende masterminds bak et kalifat som vil at muslimer skal innvandre i Europa, ta over myndighetene, innføre sharia og legge Europa i grus, så er det akkurat samme paranoia som var rundt jøder, der jøder var puppetmasters som styrte store banker og gjennomførte konspirasjoner for å svekke den vanlige, vestlige mann.

 

Problemet med når muslim-kritiske inntar offerrollen er at de slår sammen muslimer som folkeslag og islam som religion så snart man begynner å påpeke at kritikken er rasistisk mot et folkeslag.

 

Det er ok å være kritisk for islam, og kritisk ovenfor demmes menneskesyn. Det er ikke ok å nedverdige muslimer fordi du ikke tolererer Islam.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen mellom jøder før andre verdenskrig og muslimer i dag må det da være lett å se. I tilfellet jøder var det de vel i hovedsak de som var utsatt for hatet, i tilfellet muslimer i dag så er det jo i hovedsak de som står for hatet. Om noen av oss velger å hate de tilbake så er det bare en reaksjon på det hatet de har vist ovenfor oss og jøder. Islam står jo tross alt for like mye jødehat som nazisme.

 

Hadith, Bukhari (52:177) - Allah's Apostle said, "The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. "O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnlag til hatet er ikke en unnskyldning til å jage muslimer med høygafler. Når man begynner å snakke om muslimer som konspirerende masterminds bak et kalifat som vil at muslimer skal innvandre i Europa, ta over myndighetene, innføre sharia og legge Europa i grus, så er det akkurat samme paranoia som var rundt jøder, der jøder var puppetmasters som styrte store banker og gjennomførte konspirasjoner for å svekke den vanlige, vestlige mann.

 

Problemet med når muslim-kritiske inntar offerrollen er at de slår sammen muslimer som folkeslag og islam som religion så snart man begynner å påpeke at kritikken er rasistisk mot et folkeslag.

 

Det er ok å være kritisk for islam, og kritisk ovenfor demmes menneskesyn. Det er ikke ok å nedverdige muslimer fordi du ikke tolererer Islam.

 

Grunnlaget for hatet er ikke en unnskyldning og har heller ingenting med sammenlikningen av jøder og muslimer å gjøre. Jeg har ikke snakket om at de konspirerer, selv om det legges frem bevis for det som med alle ting nå til dags, lett å lage propaganda og virale videoer som blir sant sånn helt uten god grunn. Galskapen lenge leve, folk er lett å blende :rofl:

 

Å bruke vold og styre banker er to forskjellige ting. Det er faktisk mye sannhet i at jøder var puppetmasters https://en.wikipedia.org/wiki/Rothschild_family og det er faktisk litt skremmende. Men de brukte ikke vold, de var smarte og de var flinke til å spare penger ;)

 

Vel, det er nå mange muslimer som slår sammen vestlige og kristne som folkeslag og religion også, men hvis du er av den oppfattningen at alle motstandere tenker slik så synes jeg synd på deg. Det er forresten mange ganger moralsk riktig og best å dra alle over en kam ;)

 

Har jeg nedverdiget muslimer? Jeg tolererer islam forresten, men jeg forstår at folk har mistet tålmodigheten og ser at det er kaos. At man overdriver og bruker ytterpunkter for å få frem et poeng er ikke noe nytt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ok å være kritisk for islam, og kritisk ovenfor demmes menneskesyn. Det er ikke ok å nedverdige muslimer fordi du ikke tolererer Islam.

 

Det blir nesten som om noen på 1930-tallet skulle sagt:

 

"Det er ok å være kritisk mot nazisme, og kritisk ovenfor deres menneskesyn. Det er ikke ok å nedverdige nazister fordi du ikke tolererer nazisme."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tilfellet jøder var det de vel i hovedsak de som var utsatt for hatet, i tilfellet muslimer i dag så er det jo i hovedsak de som står for hatet.

Jeg tror ikke du leste hva jeg skrev. Åpner du en historiebok og leser, så ser du at jødene var syndebukkene for veldig mange grusomheter.

 

Edit: Jeg skal være så snill at jeg skal mate deg litt med en teskje, slik at vi får fart i denne diskusjonen: 

https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Death_Jewish_persecutions

 

Det blir nesten som om noen på 1930-tallet skulle sagt:

 

"Det er ok å være kritisk mot nazisme, og kritisk ovenfor deres menneskesyn. Det er ikke ok å nedverdige nazister fordi du ikke tolererer nazisme."

 

Dette her er så håpløst ignorant at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Vi kan jo begynne med at det ikke finnes noe som heter sekulær nazisme, og nazistene du snakker om er absolutt ekstremister, mens muslimene du snakker om har en minoritet av ekstremister.

 

Jeg trenger egentlig ikke å kommentere på dine innlegg, fordi du gjør en så god jobb med å håne dine egne ståsteder at du gjør jobben for meg.

 

Grunnlaget for hatet er ikke en unnskyldning og har heller ingenting med sammenlikningen av jøder og muslimer å gjøre. Jeg har ikke snakket om at de konspirerer, selv om det legges frem bevis for det som med alle ting nå til dags, lett å lage propaganda og virale videoer som blir sant sånn helt uten god grunn. Galskapen lenge leve, folk er lett å blende :rofl:

 

Å bruke vold og styre banker er to forskjellige ting. Det er faktisk mye sannhet i at jøder var puppetmasters https://en.wikipedia.org/wiki/Rothschild_family og det er faktisk litt skremmende. Men de brukte ikke vold, de var smarte og de var flinke til å spare penger ;)

 

Vel, det er nå mange muslimer som slår sammen vestlige og kristne som folkeslag og religion også, men hvis du er av den oppfattningen at alle motstandere tenker slik så synes jeg synd på deg. Det er forresten mange ganger moralsk riktig og best å dra alle over en kam ;)

 

 

Du måtte jo være midt i blinken for jødiske konspirasjonsteorier. Gleder meg til vi kan ta den debatten i en relevant tråd.

 

 

Har jeg nedverdiget muslimer? Jeg tolererer islam forresten, men jeg forstår at folk har mistet tålmodigheten og ser at det er kaos. At man overdriver og bruker ytterpunkter for å få frem et poeng er ikke noe nytt  :)

 

Tolerer du islam? Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan kokte sammen den påstanden.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å bruke vold og styre banker er to forskjellige ting. Det er faktisk mye sannhet i at jøder var puppetmasters https://en.wikipedia.org/wiki/Rothschild_family og det er faktisk litt skremmende. Men de brukte ikke vold, de var smarte og de var flinke til å spare penger ;)

 

Du måtte jo være midt i blinken for jødiske konspirasjonsteorier. Gleder meg til vi kan ta den debatten i en relevant tråd.

 

Har jeg nedverdiget muslimer? Jeg tolererer islam forresten, men jeg forstår at folk har mistet tålmodigheten og ser at det er kaos. At man overdriver og bruker ytterpunkter for å få frem et poeng er ikke noe nytt  :)

 

Tolerer du islam? Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan kokte sammen den påstanden.

 

Det er ikke en konspirasjonsteori at folk med jødiske røtter (vet ikke om de var religiøse eller ikke) styrte mye av de finansielle instutisjonene. Om det hadde noe å si vet jeg ikke, men jeg vet at naziene brukte det som en grunn for sine handlinger. Hvordan faktaene har blitt brukt forandrer ikke faktaene uansett hvor mye du ønsker det.

 

På hvilken måte tolererer jeg ikke islam? Det er fullt mulig å tolerere islam selv om man ikke ønsker at noe islamsk skal være i Norge. Ikke det at jeg ikke ønsker at noe islamsk skal være i Norge, samma for meg.

Lenke til kommentar

Nei det var ikke en konspirasjonsteori at jøder hadde stor innflytelse på økonomien, og mye av grunnen til at de hadde dette var takket være diskriminerende lovverk som gjorde det å drive banker eller industri som eneste reelle alternativ for mange jøder.

 

Men nå snakket jeg om jødiske konspirasjonsteorier og teorien om at jøder er puppetmasters. Jeg skal ta utgangspunkt i at du ikke mente at du tror på Illuminati sin verdensdominanse, bilderberg-gruppen sin kontroll av myndighetene, rothschild-familien sin puppeteering og orkestrering av 9/11, osv. Men det er ikke vits i å legge tvil på at muslimer har et lignende rykte hos mange kritikere/rasister, og at jeg bare skraper overflaten hos de fleste her på diskusjonsforumet som egentlig er dypt involvert i et logisk svart hull omfattet av paranoia rundt muslimsk verdensdominanse.

 

Det er forøvrig ikke nødvendig å nevne nazismen, siden jødehatet har et fundament i seg selv, og kan alene diskuteres uten å vannes ut av semantikk og special circumstances rundt nazismen. Så at nazistene brukte jødene sin makt som et argument er sant. Men å bruke jødene sin makt som et argument til forfølgelse er et gammelt triks.

 

Du tolererer Islam så lenge det ikke angår deg selv? Jeg tolerer ikke Islam hverken her eller andre steder. Jeg tolerer derimot mennesker som tror på Islam men frastøter seg ondskapen det oppfordrer til. Akkurat som jeg tolerer kristne som frastøter seg all ondskapen som står i bibelen. Jeg forstår det slik at du stiller deg ignorant til alle som blir drept av Islam utenfor vesten.

 

Jeg vet at kristendommen har samme potensiale til å være en unnskyldning for grusomheter, slik som under jødeforfølgelsen og forfølgelsen av homofile i Uganda. Grusomme handlinger har også blitt begått av jødene. Jeg har aldri forstått meg på koblingen mellom muslimer og elendighet, når faktumet er at koblingen er krig/fattigdom og elendighet. Prøv å treff noen muslimer i Russland og spør om de bruker burka, slår kvinner og kjønnslemlester barn.

 

Forøvrig en morsom diskusjon dette her. Nå har vi vært innom Islam, nazismen, jødeforfølgelser, jødiske konspirasjonsteorier og krig.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Ikke måte på hvor ofte du liker å bruke ordet "rasist". Forøvrig så sporet dere samtalen over på diverse konspirasjonsteorier. Der kan jeg i alle fall kommentere med at en av grunnene til at jødene fikk stor innflytelse på økonomien var fordi "usury" er egentlig ikke tillatt til sine trosfeller i de tre monoteistiske religionene, løsningen var å få inn ikke-kristne til å ta seg av bankfunksjonen. Hitler brukte dette til det fulle for å skape jødehat akkurat som muslimske politiske og religiøse ledere gjør det i dag.

Visste du forresten at "mein kampf" selger godt på arabisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...