Gå til innhold

Frykter du at muslimsk kultur vil dominere over Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og ingen av disse folk assimileres og har norske verdier?

Spiller ingen rolle. Her er mange av oss fortsatt redde for hudfarge og religion som er annerledes enn vår egen.

Jeg skal sende dem flere tusen meget konservative, kristne, etniske nordmenn fra North Dakota/Wisconsin. Samme hudfarge, meget forskjellig kultur.

 

Multikultur skaper konflikt vet du....!

Lenke til kommentar

 

Andel etnisk norsk befolkning gikk ned 8 prosent på 9 år ifra 2004-2013 - og da teller man ikke med de som har èn utenlandsk forelder.

 

Do the math.

Demografisk selvmord.

Selvmordet ligger hos minoritetene. De nordmenn som flyttet til USA mistet deres kultur og språket og for de fleste, deres etnisitetet.
Lenke til kommentar

 

 

Andel etnisk norsk befolkning gikk ned 8 prosent på 9 år ifra 2004-2013 - og da teller man ikke med de som har èn utenlandsk forelder.

 

Do the math.

Demografisk selvmord.

Selvmordet ligger hos minoritetene. De nordmenn som flyttet til USA mistet deres kultur og språket og for de fleste, deres etnisitetet.

 

For noe piss, har du aldri hørt om lutefisk parties i Minnesota? Har du aldri hørt en "Ole and Sven joke"? 

De er UTROLIG stolte av å være nordmenn! Det at de for det meste mistet språket betyr ikke annet enn at de som alle andre praktiske mennesker liker å gjøre seg forstått blant naboer og arbeidskollegaer.

Lenke til kommentar

De er UTROLIG stolte av å være nordmenn!

 

 

De kan gjerne kalle seg nordmenn, men de har typiske "US mid west" moralske verdier.

De ligger jevnt over laangt til høyre for det nåværende norske politiske sentrum.

 

Og i tillegg til å være stolte av å være nordmenn, er de stolte over å være skotter, italienere, tyskere, osv., alt etter hvor deres forfedre kom fra. Multikultur ...

Lenke til kommentar

I år 1900 var 1/3 i verden etniske europeere

I år 2000 var 1/6 til 1/7 i verden etniske europeere

I år 2100 vil antagelig færre enn 1/20 være etniske europeere.

 

Fortsetter det som i dag, basert på fødselsrater, vil det være færre enn 500 millioner etniske europeere, omtrent like mange blandede, 3,5-4 milliarder etniske asiater, og 5+ milliarder etniske afrikanere.

 

Ingen har nytt så godt av kolonialismen og imperialismen som Asia og Afrika. Mens den, samt skyldsfølelsen som kom etterpå, vil være slutten på Europa som vi kjenner det.

Endret av misanthrope
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De er UTROLIG stolte av å være nordmenn!

 

 

De kan gjerne kalle seg nordmenn, men de har typiske "US mid west" moralske verdier.

De ligger jevnt over laangt til høyre for det nåværende norske politiske sentrum.

 

Og i tillegg til å være stolte av å være nordmenn, er de stolte over å være skotter, italienere, tyskere, osv., alt etter hvor deres forfedre kom fra. Multikultur ...

 

Nettopp, multikultur. Til forskjell fra assimilasjon. Hvis du vil assimilere en hel rase har jeg til gode å høre en god måte å gjøre det på, for slavedrift fungerte ikke, å stjele jorda fungerte ikke, og USA har enda til gode å gjøre opp for de ENORME voldshandlingene det medførte...

Lenke til kommentar

I år 1900 var 1/3 i verden etniske europeere

I år 2000 var 1/6 til 1/7 i verden etniske europeere

I år 2100 vil antagelig færre enn 1/20 være etniske europeere.

 

Fortsetter det som i dag, basert på fødselsrater, vil det være færre enn 500 millioner etniske europeere, omtrent like mange blandede, 3,5-4 milliarder etniske asiater, og 5+ milliarder etniske afrikanere.

 

Ingen har nytt så godt av kolonialismen og imperialismen som Asia og Afrika. Mens den, samt skyldsfølelsen som kom etterpå, vil være slutten på Europa som vi kjenner det.

DIN historielærer, derimot, vil jeg gjerne møte. Han må ha et interessant verdensbilde der han sitter og ser på sin egen endetarm...

Lenke til kommentar

 

 

De er UTROLIG stolte av å være nordmenn!

 

 

De kan gjerne kalle seg nordmenn, men de har typiske "US mid west" moralske verdier.

De ligger jevnt over laangt til høyre for det nåværende norske politiske sentrum.

 

Og i tillegg til å være stolte av å være nordmenn, er de stolte over å være skotter, italienere, tyskere, osv., alt etter hvor deres forfedre kom fra. Multikultur ...

 

Nettopp, multikultur. Til forskjell fra assimilasjon.

 

 

Hvis de opprettholder både norske, tyske og italienske tradisjoner, så er det vel en viss mengde assimilasjon involvert ... For ikke å glemme 90% av tradisjonene som er "as american as apple pie", da.

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje du burde slå opp ordet assimilasjon, for det du beskriver er integrering.

Det finnes både assimilering og integrering. Hvite amerikanere som har bodd i USA i mer enn 4-5 generasjoner og har ingen kunnskap om sine etnisiteter assimilert. Du klarer ikke å gjette mine etnisiteter eller familien min uten å vite etternavnet mitt og det betyr lite fordi jeg har Ingen etniske tradisjoner familien praktiserer. De fleste mener jeg er norsk

Det er en typisk amerikansk erfaring, du mister kontakt med den opprinnelig kultur og gifter seg med andre blandete etnisiteter og du og dine etterkommere er assimilerte, de kan ikke skilles fra hverandre, de er jo amerikansk og ikke noe annet

 

Som du vet , oss dumme, feite, religiøse amerikanere kan lite om andre land/kulturer. Jeg kan mye mer om Norge enn de aller fleste norsk amerikanere, som kanskje har spist kjøttkaker og lefsa engang, men kan ikke et ord på norsk eller peker på Norge på kartet

Lenke til kommentar

 

 

 

To av tre muslimer i vesten godtar ikke vestlige sekulære lover, men mener Sharia fremdeles gjelder.

 

Dermed godtar jeg heller ikke to av tre muslimer.

Og de kristne som mener bibelske lover er viktigere også?

For ikke å nevne endel som ikke er religiøse og som mener at natural law er viktigere enn hva politikerne og byråkratene blir enige om i petit comite?

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Natural_law

Lenke til kommentar

 

To av tre muslimer i vesten godtar ikke vestlige sekulære lover, men mener Sharia fremdeles gjelder.

 

Dermed godtar jeg heller ikke to av tre muslimer.

Og de kristne som mener bibelske lover er viktigere også?

 

 

 

 

Jepp. 11% av kristne som mener det samme. Skulle gjerne kastet dem ut av landet om det var mulig. Derfor vi må bli flinkere til å sile ut folk før vi gir dem opphold og statsborgerskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...