Gå til innhold

VM 2018 - Generell diskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelte misliker klaging. Det er jo synd for nå skal jeg klage.

 

Kvalitetsmessig er det et helt ok mesterskap. Noen bra kamper som Portugal-Spania og andre gjesp som Argentina-Island. Det er ikke det som er hovedproblemet da. Problemet er mangelen på profiler.

 

Folk som kunne gjøre det uventede på og utenfor banen. En gal keeper (Higuita, Chilavert), en provoserende midtstopper (Materazzi). På midtbanen fans elegante spillere som Beckham eller skuddvillige spillere som traff mål fra litt distanse (Lampard, Sneijder, Nedved). Vingene kunne drible av noen spillere. Skape noe på egenhånd. Hva har vi av det i dag?

 

Selv spisser som gjerne er de mest elskede spillerne er helt tørket inn. En som Batistuta var en stor målscorer men det var ikke bare det. Han hadde karisma og stil. Man hadde andre som Suker, Bergkamp, Owen, Raul, Salenko, Romario og Koller. Hva har man i dag? Bare Ronaldo? Hvorfor er alle så grå og kjedelige?

 

Det er heller ingen temperament eller hissige situasjoner. Er det det overkontrollerede "sikkerhetssamfunnet" der alle skal følge reglene som har ødelagt? Jeg savner Völler og Riijkaard.

 

Det sier noe når VAR får mest oppmerksomhet som det mest positive fra VM. En annen ting er at det er tull å arrangere mesterskap uten Italia. Legg gjerne til Nederland. Det finnes ikke den ting de ikke klarer å ødelegge med tiden. Tidligere var jeg irritert og fortvilet når jeg måtte jobbe under VM/EM. I år går det helt fint.

Lenke til kommentar

Nå som vi er ferdige med første runde og vel så det, hva synes folket om VM hittil? 

 

Kvaliteten på kampene synes jeg har vært jevnt over god, og en solid opptur underholdningsmessig fra EM for to år siden. Foreløpig ingen 0-0 kamper, en del mål og mange kamper med høyt tempo. Ganske jevnt nivå. Kamper jeg synes har vært kjedelige kan nok telles på én hånd. 

 

Det skal nok mye til for at vi nærmer oss Brasil 2014 i underholdningsverdi og stemning, for det mesterskapet var fantastisk hele veien. Men gruppespillet hittil synes jeg har vært mye morsommere enn både 2010 og 2006.

 

Var litt redd for stemningen på kampene spesielt etter Uruguay - Egypt hvor det var mye tomme seter, men etter den kampen har det vært skikkelig bra liv og mye folk som har tatt turen fra Sør Amerika og Afrika. Det er moro!

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Fornøyd selv, dog ikke helt folkefest på og utenfor banen. Men ei heller noe fotballbråk som er fantastisk, man er i Russland og de leverer. Hadde man ikke trodd.

 

Noen gøye overasker så langt, men samtlige av "favoritt nasjonene" har skuffet første runde. Frankrike, England og Spania/Portugal vant såvidt, Tyskland, Brasil og Argentina med poengtap mot antatt svak motstand. Belgia er laget vel det eneste lage som har levd opp til forventningene.

 

Det i seg selv lever opp til spenningen i dette flotte mesterskapet!

Lenke til kommentar

Fornøyd selv, dog ikke helt folkefest på og utenfor banen. Men ei heller noe fotballbråk som er fantastisk, man er i Russland og de leverer. Hadde man ikke trodd.

 

Noen gøye overasker så langt, men samtlige av "favoritt nasjonene" har skuffet første runde. Frankrike, England og Spania/Portugal vant såvidt, Tyskland, Brasil og Argentina med poengtap mot antatt svak motstand. Belgia er laget vel det eneste lage som har levd opp til forventningene.

 

Det i seg selv lever opp til spenningen i dette flotte mesterskapet!

Nå vant vel verken Spania eller Portugal første runde. :)

Lenke til kommentar

Kan si meg enig i at folkefesten kunne vært bedre, men hverken TV2 eller NRK har hatt så mange innslag fra "gata" heller. Kanskje vi får mer tempen på stemningen etterhvert som de lager reportasjer. 

 

Det har dessverre vært litt bråk, med rasistiske polakker som banket opp senegalesere og senere hverandre. Men heldigvis ikke så mye bråk enda.

 

Kanskje litt kontroversielt, men jeg synes egentlig at den eneste "stornasjonen" som ikke har skuffet er England, og til dels Belgia. England kanskje litt på grunn av at forventningene ikke er de høyeste, men aller mest fordi de klarte å male Tunisia i senk med 11 mann bak ballen etter sjansesløseriet i førsteomgangen. De viste at de har en plan b og mange strenger å spille på, som er utrolig viktig i mesterskap. Defensivt også veldig solid.

 

Belgia var ganske håpløse mot lille Panama i førsteomgangen og imponerte ikke ordentlig før siste halvdel av andreomgangen da Panama ble slitne, resultatet lyver litt etter den kampen synes jeg. Men kanskje de fikk sving på sakene etter det løsna.

 

Største skuffelse i forhold til forventninger for meg er Uruguay, selv om de allerede er videre. Utrolig tafatt og kjedelige fremover. Polen også, for noe dritt de leverte! 

 

Har fortsatt Senegal som en slags dark horse til å nå kvartfinalen!

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...