Gå til innhold

VM 2018 - Generell diskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sane er ikke god nok. Derfor er han ikke med. Han mister ballen for mye og tar for mange dårlige valg. Det er ikke nok med hurtighet hvis man skal vinne VM.

 

Han var ikke spesielt god mot Østerrike, men det var ikke Tyskland forøvrig heller. Bestemann var vel Neuer. Sané hadde et par veldig gode involveringer, noen dårlige, men han jobbet hardt og gjorde seg absolutt ikke bort.

 

Sané er mer enn god nok for Tysklands tropp, og hadde lett kunne gått inn i alle VM-troppene foruten kanskje Frankrike og Brasil på grunn av alternativene de har. Men Löw bygger et lag, ikke dyrking av enkeltspillere. Det er ikke fordi han ikke er god nok, men taktiske årsaker. 

Lenke til kommentar

Han var ikke spesielt god mot Østerrike, men det var ikke Tyskland forøvrig heller. Bestemann var vel Neuer. Sané hadde et par veldig gode involveringer, noen dårlige, men han jobbet hardt og gjorde seg absolutt ikke bort.

 

Sané er mer enn god nok for Tysklands tropp, og hadde lett kunne gått inn i alle VM-troppene foruten kanskje Frankrike og Brasil på grunn av alternativene de har. Men Löw bygger et lag, ikke dyrking av enkeltspillere. Det er ikke fordi han ikke er god nok, men taktiske årsaker.

 

Sane er naturligvis god, og han kommer sikkert til å bli bedre. Men vi snakker om et av verdens beste landslag. Sane spilte seg ut av Tysklands tropp i noen av de siste seriekampene. Han er for ujevn og en for stor risiko. Tyskland kan ikke tillate seg noen svake/usikre posisjoner hvis de skal vinne VM. Jeg mener at dette ikke er snakk om relasjoner mellom spillere på banen. Det er Sane som mangler de ferdighetene som er nødvendig for å vinne VM.

 

Forøvrig tror jeg ikke Tyskland vinner, men Frankrike eller Brasil.

Lenke til kommentar

98-kampen er på nå. Showkampen er i morgen.

 

Må ha vært spinnvilt å følge Norge på den tiden. Lurer på om oss i den yngre generasjonen får oppleve et mesterskap før vi blir gamle og grå.

 

Ahhh, kortslutning fra meg, så ikke 1998 :)

 

Så på slutten nå faktisk. Har sett hele kampen en del ganger nå, men lenge siden sist. Var bare 8 år under VM i Brasil, men husker den kvelden som helt fantastisk og er glad jeg fikk oppleve det. 

 

Vi hadde noen kjente som var på kampen i Marseille og da de kom tilbake var det som om det kom romvesener eller verdenskjendiser tilbake, det de hadde opplevd var så stort at jeg nesten ikke kunne fatte det, haha. 

 

Var på mitt første mesterskap i Frankrike for to år siden, og blant kampene vi så var Island - Østerrike hvor de gikk videre fra gruppa fire minutter på overtid, og Island - England i Nice. Da gikk tankene til hvordan det må ha vært ganske likt for de som fulgte Norge i Frankrike i 1998, så det var helt sjukt gøy å være med på! Islendingene er om mulig enda mer sindige enn oss, så jeg tror det ville vært enda sjukere stemning om det var Norge. Utrolig moro å være med islendingene de kveldene.

 

Vi MÅ tilbake til et mesterskap snart.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...