Gå til innhold

Hvor gammel er jorden vår i følge Bibelen og Koranen?


Anbefalte innlegg

 

Jehova Gud har en enestående hensikt med jorden. Han ønsker at jorden skal bli full av glade, friske mennesker. Bibelen sier at Jehova Gud plantet en hage i Eden og at han lot det vokse trær som var innbydende å se på og gode å spise av. Etter at han hadde skapt de første menneskene Adam og Eva, satte han dem i denne flotte hagen som skulle være deres hjem. Og han sa til dem: Vær fruktbære og bli mange og full jorden og legg den under dere. Så det var Guds hensikt at menneskene skulle få barn, utvide Edens hage til omfattet hele jorden og ta seg av dyrene.

 

Tror du at Guds hensikt noen gang vil bli gjennomført at menneskene skal få leve i et jordisk paradis. Jeg har sagt det sier Gud, jeg skal også gjøre det. Ja, det Gud har bestemt seg for, kommer han også helt sikkert til å gjøre. Han sier om jorden at han ikke skapte den forgjeves, men formet den til være bebodd. Hva slags mennesker var det Gud skulle bo på jorden. Og hvor lenge skulle de leve. Bibelen svarer: De rettferdige skal ta jorden i eie, og de skal bo på den for evig.

 

Dette har jo ikke skjedd ennå. Nå blir mennesker rammet av sykdom og død og de går til og med i krig og dreper hverandre. Noe har gått galt. Det er opplagt at Gud ikke hadde tenkt at det skulle være slike forhold på jorden som det er i dag. Hva er det som har gått galt. Hvorfor er ikke Guds hensikt blitt gjennomført. Ingen vanlig historiebok kan gi oss svaret på det for problemene begynte i himmelen.

 

Det første boken i Bibelen forteller om en motstander av Gud som dukker opp i Edens hage. Han blir omtalt som slangen, men han var ikke et dyr. Den siste boken i Bibelen identifiserer ham som han som kalles Djevelen og Satan som villeder hele den bebodde jord. Det var en mektig engel, en usynlig ånd.

Fortellingen om skapelsen av det tapte paradis er like symbolsk som fortellingen om det gjenvunnede paradis, livets tre og alt annet er symbolsk i begge paradis. 

 

 

 

Symbolsk ??? Er det Adam og Eva bare allegoriske oppdiktede ?

 

Vitenskapen støtter nå det som de fleste store religioner i lang tid har forkynt: Mennesker av alle raser er etterkommere av det samme første menneske.

 

Den bibelske beretning om Adam og Eva, hele menneskeslektens far og mor, uttrykte for århundre siden den samme sannhet som vitenskapen har påvist i dag, nemlig at alle mennesker på jorden tilhører samme familie og har en felles opprinnelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Jehova Gud har en enestående hensikt med jorden. Han ønsker at jorden skal bli full av glade, friske mennesker. Bibelen sier at Jehova Gud plantet en hage i Eden og at han lot det vokse trær som var innbydende å se på og gode å spise av. Etter at han hadde skapt de første menneskene Adam og Eva, satte han dem i denne flotte hagen som skulle være deres hjem. Og han sa til dem: Vær fruktbære og bli mange og full jorden og legg den under dere. Så det var Guds hensikt at menneskene skulle få barn, utvide Edens hage til omfattet hele jorden og ta seg av dyrene.

 

Tror du at Guds hensikt noen gang vil bli gjennomført at menneskene skal få leve i et jordisk paradis. Jeg har sagt det sier Gud, jeg skal også gjøre det. Ja, det Gud har bestemt seg for, kommer han også helt sikkert til å gjøre. Han sier om jorden at han ikke skapte den forgjeves, men formet den til være bebodd. Hva slags mennesker var det Gud skulle bo på jorden. Og hvor lenge skulle de leve. Bibelen svarer: De rettferdige skal ta jorden i eie, og de skal bo på den for evig.

 

Dette har jo ikke skjedd ennå. Nå blir mennesker rammet av sykdom og død og de går til og med i krig og dreper hverandre. Noe har gått galt. Det er opplagt at Gud ikke hadde tenkt at det skulle være slike forhold på jorden som det er i dag. Hva er det som har gått galt. Hvorfor er ikke Guds hensikt blitt gjennomført. Ingen vanlig historiebok kan gi oss svaret på det for problemene begynte i himmelen.

 

Det første boken i Bibelen forteller om en motstander av Gud som dukker opp i Edens hage. Han blir omtalt som slangen, men han var ikke et dyr. Den siste boken i Bibelen identifiserer ham som han som kalles Djevelen og Satan som villeder hele den bebodde jord. Det var en mektig engel, en usynlig ånd.

 

Fortellingen om skapelsen av det tapte paradis er like symbolsk som fortellingen om det gjenvunnede paradis, livets tre og alt annet er symbolsk i begge paradis.

 

 

Symbolsk ??? Er det Adam og Eva bare allegoriske oppdiktede ?

 

Vitenskapen støtter nå det som de fleste store religioner i lang tid har forkynt: Mennesker av alle raser er av det samme første menneske.

 

Den bibelske beretning om Adam og Eva, hele menneskeslektens far og mor, uttrykte for århundre siden den samme sannhet som vitenskapen har påvist i dag, nemlig at alle mennesker på jorden tilhører samme familie og har en felles opprinnelse.

Nei det gjør den ikke, du har enten misforstått massivt hva du leste, ellers lyver du så det renner av deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Symbolsk ??? Er det Adam og Eva bare allegoriske oppdiktede ?

 

Vitenskapen støtter nå det som de fleste store reigioner i lang tid har forkynt: Mennesker av alle raser er av det samme første menneske.

 

Den bibelske beretning om Adam og Eva, hele menneskeslektens far og mor, uttrykte for århundre siden den samme sannhet som vitenskapen har påvist i dag, nemlig at alle mennesker på jorden tilhører samme familie og har en felles opprinnelse.

Nei det gjør den ikke, du har enten misforstått massivt hva du leste, ellers lyver du så det renner av deg.

 

 

Vikinger = Norge, Sverige, Danmark, Island

USA = Europa, Asia, Afrika

Japan = Korea

Arabere = Israel/Ishmael

Brazil = Portugal

Mexico = Spania

Canada = Storbritannia

Finland = Vikinger de også. Varangians er viking leiesoldater for det Byzantiske riket

Russland = En blanding av svenske vikinger og slaviske folk. Så alle nordmenn som hater Russland. Slutt med det for vi er i slekt med dem.

 

Det er normalt at 1 nasjon deler seg opp i flere forskjellige nasjoner. Japanesere er forresten fra Korea.

http://www.koreabang.com/2012/stories/dna-analysis-confirms-japanese-are-of-korean-descent.html

 

Når det gjelder religion. Full av bullshit. Kirken i Norge mister så mye makt rett og slett fordi kristne konverterer over til Islam. Islam vil være dominerende religiøs makt i framtiden for den norske nasjon.

 

GUD KAN SUGE MIN KUKK! DEN ALLMEKTIGE TAPER GUDEN. Gud er homo og var en pedofil som hadde sex med Adam da han var mindreårig.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som får inntrykk av at halvparten eller så av Sony77 sine innlegg bare er klistret og limt inn fra en av Jehova Vitners brosjyrer?

 

LOL :) Dine drømmer gikk i oppfyllelse tror jeg, Imlekk.

 

Sikter du til den med krangel mellom Sony77 og IHS, eller den som involverer tre rødhåra cheerleadere?

 

Ser ut som om det er den første. Så...

 

popcorn_bag_zpst5ydtdbz.jpg

 

Retter dette for deg:

KRISTNE lyver og er satans organisasjon sony77 og IHS.

Hysj, ikke distraher dem fra hverandre!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Jehova Gud har en enestående hensikt med jorden. Han ønsker at jorden skal bli full av glade, friske mennesker. Bibelen sier at Jehova Gud plantet en hage i Eden og at han lot det vokse trær som var innbydende å se på og gode å spise av. Etter at han hadde skapt de første menneskene Adam og Eva, satte han dem i denne flotte hagen som skulle være deres hjem. Og han sa til dem: Vær fruktbære og bli mange og full jorden og legg den under dere. Så det var Guds hensikt at menneskene skulle få barn, utvide Edens hage til omfattet hele jorden og ta seg av dyrene.

 

Tror du at Guds hensikt noen gang vil bli gjennomført at menneskene skal få leve i et jordisk paradis. Jeg har sagt det sier Gud, jeg skal også gjøre det. Ja, det Gud har bestemt seg for, kommer han også helt sikkert til å gjøre. Han sier om jorden at han ikke skapte den forgjeves, men formet den til være bebodd. Hva slags mennesker var det Gud skulle bo på jorden. Og hvor lenge skulle de leve. Bibelen svarer: De rettferdige skal ta jorden i eie, og de skal bo på den for evig.

 

Dette har jo ikke skjedd ennå. Nå blir mennesker rammet av sykdom og død og de går til og med i krig og dreper hverandre. Noe har gått galt. Det er opplagt at Gud ikke hadde tenkt at det skulle være slike forhold på jorden som det er i dag. Hva er det som har gått galt. Hvorfor er ikke Guds hensikt blitt gjennomført. Ingen vanlig historiebok kan gi oss svaret på det for problemene begynte i himmelen.

 

Det første boken i Bibelen forteller om en motstander av Gud som dukker opp i Edens hage. Han blir omtalt som slangen, men han var ikke et dyr. Den siste boken i Bibelen identifiserer ham som han som kalles Djevelen og Satan som villeder hele den bebodde jord. Det var en mektig engel, en usynlig ånd.

Fortellingen om skapelsen av det tapte paradis er like symbolsk som fortellingen om det gjenvunnede paradis, livets tre og alt annet er symbolsk i begge paradis. 

 

 

Symbolsk ??? Er det Adam og Eva bare allegoriske oppdiktede ?

 

Ja, symbolsk. I fortellingen kan du blant annet lese at de hørte Gud vandre i hagen om kvelden og da forstår du sikkert at dette bare er en symbolsk fortelling ? Eller tror du Gud virkelig vandret i hagen en kveld ?

 

 1 Mos 3:8 "Da hørte de lyden av Herren Gud som vandret omkring i hagen i den svale kveldsbrisen."

Lenke til kommentar

For å være ærlig så synes jeg det at gud vandrer i hagen en kveld er mer sannsynlig enn at han slenger en jomfru på tjukka (og hun forblir visstnok jomfru), for å ofre seg selv til seg selv for å nøytralisere sine egne regler for så å stå opp fra de døde for å gjenforene seg med seg selv i himmelen som en ny konge.

 

Men for all del, ikke la meg være en brems på dette, jeg gosser meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

..... for å ofre seg selv til seg selv ....

Hvorfor i all verden tror du Jesus Kristus og Gud Faderen er en og samme person ?
 
Fordi Jesus Kristus tenker, snakker og handler på samme måte som Gud Faderen ville ha gjort, dersom han hadde vært et menneske ?
Lenke til kommentar

 

..... for å ofre seg selv til seg selv ....

Hvorfor i all verden tror du Jesus Kristus og Gud Faderen er en og samme person ?
 
Fordi Jesus Kristus tenker, snakker og handler på samme måte som Gud Faderen ville ha gjort, dersom han hadde vært et menneske ?

 

 

Jeg tror jo åpenbart ikke på alt dette. Jeg refererer bare til tradisjonell kristen teologi om treenigheten. Men ja, stryk den delen av innlegget så kan vi heller ta for oss alle de andre absurditetene i kristendommen. Du har en lei tendens til å ta ut setninger eller delsetninger av innlegg for besvarelse og ignorere resten selv etter purring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

..... for å ofre seg selv til seg selv ....

Hvorfor i all verden tror du Jesus Kristus og Gud Faderen er en og samme person ?
 
Fordi Jesus Kristus tenker, snakker og handler på samme måte som Gud Faderen ville ha gjort, dersom han hadde vært et menneske ?

 

 

Jeg tror jo åpenbart ikke på alt dette. Jeg refererer bare til tradisjonell kristen teologi om treenigheten......

 

Som du da tydeligvis har missforstått.

Lenke til kommentar

 

 

 

..... for å ofre seg selv til seg selv ....

 

Hvorfor i all verden tror du Jesus Kristus og Gud Faderen er en og samme person ?

 

Fordi Jesus Kristus tenker, snakker og handler på samme måte som Gud Faderen ville ha gjort, dersom han hadde vært et menneske ?

 

Jeg tror jo åpenbart ikke på alt dette. Jeg refererer bare til tradisjonell kristen teologi om treenigheten......

Som du da tydeligvis har missforstått.

Takk for at du bekrefter siste setningen i mitt originalinnlegg som du siterer med redigering.

Lenke til kommentar

 

 

Vitenskapen støtter nå det som de fleste store religioner i lang tid har forkynt: Mennesker av alle raser er etterkommere av det samme første menneske.

 

 

He he, ja det forundrer meg ikke at du er løyet til om dette... Mye jug der ute i religiøse kretser som støttes av "vitenskap" her jeg lagt merke til, JV er kanskje verst med sitt "vakttårnet"... Der serverer religøse ledere løgner fritt, vel vitende om at ingen av medlemmene noen gang kommer til å stille spørsmål ved løgnene og forvridningene... og i trygg forvissning om at et hvert medlem er hjernevasket så totalt at det rett og slett ikke tørr å utfordre dem... Det vil jo lede til sosialt selvmord i den lille klikken de lever i og siden de ikke vet hvor fritt de kan ha det og hvor mye ordentlig informasjon som faktisk er tilgjengelig fortsetter de å lese løgnene og tro dem... Trist...

 

Vi vet i dag at alle "raser", altså alle mennesker med forskjellige klimatiske tilpasninger, utvandret fra Afrika fra en gruppe mennesker kanskje så få som 5000... Disse er IKKE de første menneskene da, det er her løgnen kommer inn... Noen Adam og Eva har aldri eksistert som i de kristne løgnene...

 

Mennesket slik det fremstår i dag evolverte for ca 200 000 år siden, altså gode 100 000 år før mennesket satte sin fot på utsiden av afrika. Dette er kjent viten i dag og har ingenting med religiøse ideologiers gjettninger om en mann og en kvinne... For før det manglet vi en del kognitive evner til at vi kan kalle de forfedrene for moderne mennesker, hjernene var ikke så store etc... Og at vi for ca seks millioner år siden delte forfar med sjimpansene er det heller liten tvil om, DNS forteller oss ganske så klart at det, igjen, heller ikke har var snakk om noen adam eller eva på dette tidspunktet, men at våre forfedre strekker seg milliarder av år bakover i tid, helt tilbake til den første levende organismen. Hvordan den første levende organismen oppsto, eller hvorfor, vet vi fortsatt ikke, men heller ikke her var det snakk om noen adam og eva (for det første fordi det var en cellede organismer og to kjønnet sex enda ikke hadde evolvert, men også fordi denne adam og eva tanken ikke stemmer med noe av det vi har funnet ut til nå...

 

Så hvorfor du sluker vakttårnets løgner og "psudo vitenskap" er mer enn jeg fatter... Er du virkelig så blind og hjernevasket at du ikke skjønner at de juger eller VIL du ikke ha ordentlig informasjon??

Endret av RWS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Astronomen Robert Jastrow sier : Til sin ergelse har ikke vitenskapsmennene noe klart svar for kjemikerne har aldri lykkes i sine forsøk på å etterligne naturens eksperimenter med hensyn til å skape liv av livløst stoff. Vitenskapsmennene vet ikke hvordan det skjedde.

 

Evolusjonisten loren Eisely innrømmet: Etter å ha irettesatt teologene fordi de hadde satt sin lit til myter og mirakler, oppdaget vitenskapsmenne at de selv befant seg i den lite misunnelsesverdige stilling å måtte framsette sin egen mytologi, nemlig den antagelse at det som er en etter lang tids anstrengelser ikke har kunnet bevise finner sted idag.

 

Tidsskriftet New Scientist uttalte : Et økende antall vitenskapsmenn , særlig et økende antall evolusjonister hevder at Darwins utviklingsteori ikke er noen virkelig vitenskapelig teori i det hele tatt.

 

Fysikeren H.S.Lipson sa: Det eneste akseptable forklaringen er en skapelse. Jeg vet at dettee er bannlyst for fysikerne og det er det virkelig også for meg, men vi må ikke forkaste en teori som vi ikke liker, hvis kjensgjerninger som er blitt brakt for dagen ved forsøk, støtter den.

Lenke til kommentar

Pity Roger Highfield, editor of New Scientist, which published an issue in which the cover was the large, bold declaration that “DARWIN WAS WRONG“.

He has been target by a number of big name scientists who have been hammering him in a small typhoon of outraged private correspondence (I’ve been part of it) that his cover was a misdirected and entirely inappropriate piece of sensationalism.

 

We’re already seeing that cover abused by creationists who see it as a tool — a reputable popular science journal has declared Darwin to be wrong, therefore, once again, science must be in retreat!and I expect we’re going to have to face the headache of many school board meetings where that cover is flaunted as evidence that students ought to be taught about how weak Darwinism is.

 

I think it was a mistake on New Scientist‘s part.

 

They could have published a cover that announced “DARWIN IS DEAD!”, which would be just as true and just as misleading, and would also bring nothing but joy to the ignorant. I don’t think it would really help sell magazines, even; I suspect that most creationists are going to only use that cover to flog their cause, and never read any deeper than the widely available cover image.

 

Sony77.. en clickbait overskrift/forside er ganske vagt å lage slike påstander utav, uærlig.

 

Sauce1

Sauce2

Lenke til kommentar

Når jeg går en tur og ser et hus som er bygd av tre og murstein, er jeg naturligvis ikke i tvil om at noen har vært der før meg og bygd huset. Ville det så være logisk av meg å trekke den slutning at de blomstene som vokser rundt huset, bare har kommet opp ved et tilfelle. Hvis jeg trekker den slutning, trenger jeg å se litt nøyere på blomstene og studere de vakre formene. Jeg vet jo at det er en grunnleggende sannhet at der det finnes former, må det også finnes en formgiver. Det er det Bibelen viser i Hebreene 3:4

Lenke til kommentar

Når jeg går en tur og ser et hus som er bygd av tre og murstein, er jeg naturligvis ikke i tvil om at noen har vært der før meg og bygd huset. Ville det så være logisk av meg å trekke den slutning at de blomstene som vokser rundt huset, bare har kommet opp ved et tilfelle. Hvis jeg trekker den slutning, trenger jeg å se litt nøyere på blomstene og studere de vakre formene. Jeg vet jo at det er en grunnleggende sannhet at der det finnes former, må det også finnes en formgiver. Det er det Bibelen viser i Hebreene 3:4

 

Grunnen til at du anser et byggverk som design er fordi at det du definerer som et byggverk er noe du har bevis på er bygget. Du kontrasterer det til det som oppstår naturlig. Når du sier at naturen i sin helhet er designet mister du dette sammenligningsgrunnlaget, og du kan umulig vite hva du prater om. "Watchmaker" analogien er for lengst dødd ut min venn. Hvis du går på en strand av klokker ved siden av et hav av klokker på en jordklode av klokker i et univers av klokker, så plukker du opp en klokke og sier "neimen, den var snasen".

 

Neida, det som vi definerer som hus har vi ingen eksempler på at oppstår i naturen. Men vi har mange bevis på at alt vi definerer som hus er bygget av folk. Det er derfor du gjenkjenner det som design, ikke på grunn av funksjon eller kompleksitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En av de grunnleggende tanker i utviklingslæren er at utviklingen forklarer menneskenes fremskritt, det at vi har kommet dit hvor vi er i dag.

 

Du har jo levd noen år. Husker du hvordan det var da du var barn. Var det like mye kriminalitet da som det er nå ? Måtte dere alltid sørge for at døren var låst. Synes du at folk på den tiden brydde seg mer om sine naboer og om de eldre enn de gjør idag.

 

Selv om det har vært gjort store fremskritt på det tekniske område, ser det ut at menneskene er i ferd med å miste noen av de egenskapene som betyr mest. Hva kommer det av. Jeg syns at de faktiske forhold, som vi begge har iakttatt, stemmer med det som står i bibelen. Egentlig har det gått nedover med menneskene. Men bibelen viser at det vil skje en forandring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...