Gå til innhold

Nå setter Netflix opp prisen på alt HD-innhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis prisøkningen vil gjenspeile innholdet så er dette bra. De trenger virkelig en "boost" når det kommer til filmer på norsk Netflix.

 

Jeg hadde gladelig betalt både 30-40-50,- mer hvis de fikk tilsvarende innhold som amerikansk Netflix, samtidig som de beholdt det som alerede er der :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg vil heller ha alt som er gitt ut av alle seriene de har. Man blir tvunget til andre løsninger når man har sett ferdig en serie men så finner man ut at det mangler 2 sesonger. Enda serien for lengst er avsluttet. Det er bullshit!! For ikke å snakke om at vi mangler utrolig mye innhold her i norge. Netflix er bra, men ikke bra nok. Man MÅ bruke ulovlige alternativer ved siden for å få et 100% ferdig produkt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Synes ikke dette er så ille. 2 stk kan bruke kontoen samtidig, som vil si 50 kr per person. Kjøper man premium kan 4 stk bruke abn. for i overkant 30 kr per måned. Jeg synes det er en veldig god pris! Tv2 sumo koster vel over 200 kr i måned, og den kan da kun brukes av en bruker om gangen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Forskjellen mellom norsk og amerikansk versjon av Netflix er så stor at det nesten ikke er verdt å bruke tjenesten. Stort sett hver gang vi prøver å finne en film å se på er den enten ikke tilgjengelig på den norske versjonen, eller gjemt bak netflix DVD som:

The Netflix DVD Service is only available for customers in the U.S.

Det ender med at man må finne seg mindre lovlige alternativer for å se det man ha lyst til, selv for større produksjoner som er 10 år gamle. Vil du se Narnia f.eks? Synd for deg for den er kun på Netflix DVD...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt uenig der da det er ting som er utenfor Netflix kontroll som skaper de situasjonene. Det er rettighetshaverne som legger begrensningene, de krever for mye penger og det er forskjellige avtaler for hvert land. Netflix kan ikke bare kjøpe alle rettigheter for å tilfredsstille seerne da hadde de ikke overlevd.

 

Hadde de hatt en modell der rettighetshaverne hadde fått x antall kroner pr visning så hadde de kunne hatt det meste, men det hadde også ført til undergang.

 

Det problemet har blitt tatt opp uttallige ganger, det er pga dette jeg gladelig hadde betalt mer for en "100% ferdig tjeneste"  som du skriver. Jeg får ekstremt mye for pengene slik det er i dag og med en høyere pris, kanskje 200,-/ mnd, så kunne de ha gitt meg alle avsluttede serier med en gang som hadde gitt enda mer valuta for pengene.

 

Tar man TV sendinger som et alternativ der man betaler flere hundre kroner i måneden, får reklame og låste tidspunkt man må være foran skjermen for å se så er det en no-brainer at 200,- for Netflix er verdt det! :)

 

Edit; Dette var et svar til Kjetil og litt fler av mine meninger om saken :)

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Litt uenig der da det er ting som er utenfor Netflix kontroll som skaper de situasjonene. Det er rettighetshaverne som legger begrensningene, de krever for mye penger og det er forskjellige avtaler for hvert land.

 

Det er ikke alltid det er rettighetshaverne en gang. Hvis Nordisk Film har en eksklusiv avtale med Universal om de to siste sesongene av "Dritkul Serie" så kan ikke Universal da selge de sesongene til Netflix for visning i Norge før den avtalen opphører. I USA er det annerledes, for der er det stort sett rettighetshaverne selv som bestemmer alt, men over her i Europa er det så mange mellomledd med eksklusive avtaler at det fort blir komplisert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Litt uenig der da det er ting som er utenfor Netflix kontroll som skaper de situasjonene. Det er rettighetshaverne som legger begrensningene, de krever for mye penger og det er forskjellige avtaler for hvert land.

 

Det er ikke alltid det er rettighetshaverne en gang. Hvis Nordisk Film har en eksklusiv avtale med Universal om de to siste sesongene av "Dritkul Serie" så kan ikke Universal da selge de sesongene til Netflix for visning i Norge før den avtalen opphører. I USA er det annerledes, for der er det stort sett rettighetshaverne selv som bestemmer alt, men over her i Europa er det så mange mellomledd med eksklusive avtaler at det fort blir komplisert.

 

Og derfor er piratkopiering av film og serier fremdeles utbredt, mens av musikk har den sunket til nesten ingen ting

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Var ikke kalr over at de hadde forskjellige nivåer, flere år siden jeg tuklet med det sist. Var visst på den midterste til $7.99 i mdn, så byttet til den til $11.99. Har ikke bruk for det som er ekstra der, men netflix er altfor billig, fortjener så mye penger man kan gi dem.

Lenke til kommentar

Den nye serien Sense8 er også nylig på netflix, fra de som laget matrix, cloud atlas, V for Vendetta og floppen Jupiter Ascending
Sense8 er bare super, for å si det slik, eg fikk flere emosjoner i sving med denne serien enn f.eks Game of Thrones. I tillegg er det første gang eg faktisk liker en karakter som er homo i en TV serie. 
Første episode er rar og mye folk, derfor Wachowskis ville ha Netflix til å gi den ut, da en vanlig PILOT episode ikke ville fungere, og det forstår eg. 

 

Har alltid støttet Netflix, men må selvsagt bruke amerikansk ganske ofte, men svært ofte tyr eg til popcorntime for litt eldre filmer. 

For å si den slik, de griske som mener dem ikke får nok av netflix, blir lastet ned eller sett med gratis strømmetenester. Hver gang du laster ned ulovlig pga. det ikke finnes lovlig lett tilgjengelig, så er det som du gir en liten stemmeseddel når du laster ned ulovlig at du ikke godtar pisset dems om mer penger osv. Som om det er fare om en skuespiller får noen millioner mindre... 

Lenke til kommentar

Vel, årlig sum er det som avgjør hvor lenge betalerne kan betale, hvis prisen øker til 4000 i året så mister de nok mesteparten av betalerne, jeg ville tro at å holde prisen der den er og satse på flere betalere etter som egenprodusert materiale øker.

Endret av Magnetmannen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

For min del har Netflix den effekten at jeg nå ser filmer jeg ellers aldri hadde sett og at jeg har sluttet å se mange Blockbustere (siden de ikke er på Netflix). Hvis dette skjer hos oppvoksende generasjoner at de slutter å gå på kino og anser Netflix for å være den eneste sanne leverandør av film, hva vil da skje med de store Hollywood studioene? Vil det bli lettere for uavhengige filmskapere å få distribuert og få betalt for filmene sine?

Lenke til kommentar

Som jeg har nevnt på et annet forum, dine penger er nå mindre verd, derfor må du betale mer.

 

Selvsagt må Amerikaske Nettflixs øke prisen ettersom verdien på våre norske kroner er verd 40% mindre nå en da Nettflix ble lansert.

 

Alt vi betaler for å Norge som ikke er produsert i Norge er 40% dyrere nå enn for et par år siden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Betaler fortsatt 79,- for standard abonnement, og er garantert prisen frem til mai 2016! Dette fordi jeg var medlem før de satte opp prisen til 89,-

Med standard abonnement mener jeg 2 skjermer med HD oppløsning tilgjengelig.

 

Med abbonomentet jeg har har jeg mulighet for 4brukere, HD og 4K tilgjengelig.. og jeg betaler fremdeles bare 79,- kroner mnd.. Hatt løpende abbonoment siden Netflix starter opp her i Norge..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...