Gå til innhold

Star Wars: Battlefront får ikke «split-screen» på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke hva som er intensjonen til Dice for å fjerne det annet enn at det tydeligvis gir dem en fordel.

For å si det sånn, det er ingenting i formuleringen fra QA-sesjonen som tyder på at det her er funksjonalitet som blir "fjernet". Antageligvis har det aldri vært implementert i PC-versjonen til å begynne med.
Lenke til kommentar

 

Jeg aner ikke hva som er intensjonen til Dice for å fjerne det annet enn at det tydeligvis gir dem en fordel.

For å si det sånn, det er ingenting i formuleringen fra QA-sesjonen som tyder på at det her er funksjonalitet som blir "fjernet". Antageligvis har det aldri vært implementert i PC-versjonen til å begynne med.

 

Det er nok sannsynlig. Jeg vil også anta at dette på en eller annen måte har vært vanskeligere i PC versjonen, og med tanke på at det trolig er svært få som ønsker seg den uansett så har de aldri lagt noe arbeid i å implementere det på PC. Hadde det bare vært å porte all kode rett over uten problemer ville de jo ikke ha fjernet muligheten.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Det har jo blitt gjort før, så hvorfor ikke nå?

Prioritering?

 

Selv om det har vært gjort noe (hovedsakelig av Valve) for å gjøre PCen som plattform i stand til å levere en konsoll-aktig opplevelse, så er nok omfanget av sofagaming på PC fremdeles ganske lite. De har vel rett og slett funnet ut at målgruppen er for liten til å rettferdiggjøre ressursbruken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud... Hvem i huleste spiller split-screen på pcen!? Dette er noe av det dummeste jeg har lest til nå... Dette er ting man kan bare blåse i å skrive om, er bare unødvendig bruk av tid. hadde det vært på konsoll dette skjedde hadde saken vært helt annerledes.

Lov å se lott fremfor snuten sin?

 

Er sikkert de som bruker PC som en konsoll. Dvs å koble PCen til TVen. Når mam så får venner på besøk så slipper man å drasse med seg en ekstra PC for å lage LAN, eller det å kjøp en konsoll og spillet på nytt kun for den bruken.

 

Husker selv at vi i vennegjengen ble nødt til å kun kjøpe to konsoller kun for å spille splitscreen når vi samlet oss på besøk. I grunn unødvendig når PCen var bedre og koblet til prosjektor fra før av.

 

Så at det savnes skjønner jeg lett. Å spille på skype eller LAN kan være litt kjipt eller stress til tider, kontra en splitscreen. Ja trenger jo ikke være splitscreen i sin ekte form, men to skjermer. (også noe vi gjorde etter hvert)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt bør man klage på at de kutter innhold fra PC-utgaven.

At det ikke er splitscreen er en av tingene jeg gir blanke F i. CoD har hatt splitscreen på konsollversjonene lenge, men det er ikke noe jeg savner som PC spiller. Det som irriterer meg er at vi får porter som er låst til 30fps eller at man må ha det råeste av det råeste for i det hele tatt å klare å drive spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...