Gå til innhold

Star Wars: Battlefront får ikke «split-screen» på PC


Anbefalte innlegg

Her er det noe som allerede er laget. Husker du Resident Evil Revelations 2? Bare det maset der viser at det er marked for split screen på PC, på samme måte som maset med Arkham Knight viser at man vil ha spill som yter som forventet.

At det er laget før i et helt annet spill har jo ingenting å si for Battlefront? Dice bruker uansett ikke samme engine eller codebase som  Resident Evil. Som jeg skriver, alt er mulig å implementere, men det går på prioriteringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hva slags muligheter har konsoll som PC ikke har? Nå er jeg spent.

split screen.

PC er den plattformen med mest spill med split screen. Og det at du sier at det ikke er muligheter, vet du hva det betyr? ;)

 

 

I % av den totale spillkatalogen på pc. Tviler. Og selv om det er sant er det på konsoll hvor split screen faktisk er i bruk. 

Lenke til kommentar

Jeg skjønner men er ikke enig. Jeg er ikke enig i at valgmuligheter, moduser, nei alt, skal nedprioriteres i PC-utgaven. Jeg forventer at man får det samme innholdet, men med alle de mulighetene PC har. Jeg forventer at de bruker tid og penger på å gjøre PC-utgaven lik som konsollutgaven, pluss at vi får de fordelene med å kunne kjøre det bedre enn på konsoll om man har hardware til det.

 

PC-gaming er ikke lenger en ting kun for svette, kvisete nerder som sitter alene på gutterommet. PC-gaming har for alvor begynt å bevege seg inn i stuene i takt med at gamere blir eldre og får bedre råd. Se bare på hvordan Valve satser mer og mer med å utvikle tilbehør, Steam-OS, Steam Machines, Steam Link, you name it.

 

Når jeg kjøper spill på PC hvor skjermkortet alene er verdt mer enn en konsoll forventer jeg at jeg skal kunne kjøre det i frameraten jeg higer etter, oppløsningen jeg ønsker, grafikkinnstillingene ettersom hva jeg har hardware til. Jeg forventer ikke at min PC skal kjøre et spill dårligere eller like bra som en konsoll, som med Arkham Knight, men men bedre. Jeg forventer ikke at jeg skal få mindre innhold som med Resident Evil Revelations 2 eller nå kommende Battlefront, jeg vil ha det samme innholdet.

 

Jeg liker å spille alt mulig av spill, og jeg spiller endel online. Men jeg har også mange spilleglade venner som er på besøk, og da er det fint å spille noe sammen. Jeg har en (Star Wars-elskende) kjæreste, og med Battlefront hadde det vært strålende å spille split screen sammen, uten å måtte ty til en utgave som både kjører og ser dårligere ut.

 

Ser noen her som faktisk kritiserer meg fordi jeg kunne tenke meg å spille split screen på PC. Fordi jeg forventer at når jeg kjøper et spill til PC skal jeg ha samme innhold og muligheter som konsollutgavene. Vel, jeg hadde forventet at vi fikk samme innhold og muligheter uavhengig av om jeg ville bruke det eller ikke. Det er lov å tenke, og det er jaggu meg ikke rart at PC-spillere får så mye dritt. Det er ikke pga konsoller med sin dårlige hardware, det er spillerne selv som holder PC-gaming tilbake.

Lenke til kommentar

I % av den totale spillkatalogen på pc. Tviler. Og selv om det er sant er det på konsoll hvor split screen faktisk er i bruk.

 

På Steam har vi nesten 350 spill med lokal co-op. Det hadde aldri i verden vært så mange om det ikke ble brukt. Det hadde aldri blitt et så stort oppstyr rundt et spill som det ble med Resident Evil Revelations 2 om det ikke ble brukt.

Lenke til kommentar

 

I % av den totale spillkatalogen på pc. Tviler. Og selv om det er sant er det på konsoll hvor split screen faktisk er i bruk.

 

På Steam har vi nesten 350 spill med lokal co-op. Det hadde aldri i verden vært så mange om det ikke ble brukt. Det hadde aldri blitt et så stort oppstyr rundt et spill som det ble med Resident Evil Revelations 2 om det ikke ble brukt.

 

 

Og hvor mange av dem har split screen? Mange lokal coop spill er tur basert. som for eksempel HOMM serien. Og noen deler på samme bilde. For eksempel Mortal Combat X. Spillene i denne lista har uansett en ting til felles. De er for det meste indie type spill med noen få unntak(Mortal Combat X). Spill som egner seg for en vennegjeng til å spille sammen i sofaen. Plattform spill er sterkt overrepresentert. Ingen spill i samme kategori som Star Wars battlefront er i denne lista. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Jeg skjønner men er ikke enig. Jeg er ikke enig i at valgmuligheter, moduser, nei alt, skal nedprioriteres i PC-utgaven. Jeg forventer at man får det samme innholdet, men med alle de mulighetene PC har. Jeg forventer at de bruker tid og penger på å gjøre PC-utgaven lik som konsollutgaven, pluss at vi får de fordelene med å kunne kjøre det bedre enn på konsoll om man har hardware til det.

 

PC-gaming er ikke lenger en ting kun for svette, kvisete nerder som sitter alene på gutterommet. PC-gaming har for alvor begynt å bevege seg inn i stuene i takt med at gamere blir eldre og får bedre råd. Se bare på hvordan Valve satser mer og mer med å utvikle tilbehør, Steam-OS, Steam Machines, Steam Link, you name it.

*snip*

Og den forklaringen kjøper jeg, men synes det er beklagelig at du skal generalisere en såpass ekstremt stor gruppe av spillentusiaster til "svette, kvisete nerder" :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...