Gå til innhold

Star Wars: Battlefront får ikke «split-screen» på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valgmuligheter nedprioriteres ikke, men man velger selvsagt valgmuligheter innenfor det området hvor flesteparten bryr seg. Er ikke så vanskelig å skjønne det dersom man faktisk "tenker litt lenger enn sin egen nesetipp" som du sier, og ikke bare bruker det som en tom floskel.

Lenke til kommentar

Du burde lese tråden litt tydeligere. Jeg er hverken den eneste, jeg støtter ikke en 30 fps lock (og ja, de færreste har maskinvare for å kjøre nyere spill i 60 fps uten å droppe ned på oppløsning, grafikkinnstillinger osv, men det er det jeg snakker om, valgmuligheter. Det er også de færreste som går tilbake og spiller gamle spill (hei, jeg er en av de som faktisk gjør det), så det er like ubetydelig som du mener at mangel på splitscreen er. Jeg er også overrasket over at du mener split screen ikke er en ting på PC siden det faktisk det er plattformen med flest split screen spill, og da ikke bare pga mengden før denne generasjonen.

 

De færreste spiller gamle spill? CS:GO ble lansert for snart 3 år siden. League of Legends snart 6 år siden. World of Tanks snart 4 år siden. World of Warcraft snart 11 år siden. Gamle spill, men fortsatt uhyre populære spill. En 30 fps lock på disse spillene ville vært helt ødeleggende, og selv en 5 år gammel pc vil kunne kjøre disse spillene over 30 fps. Men hvem **** bryr seg om disse nevnte spillene har split screen eller ikke? Ikke sammenlign noe som de fleste pc gamere forventer og noe som er en nisje for svært få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow. Tre år er dritgammelt. Wow. 2 av det største F2P-spillene som er og det største MMORPG noensinne, ja, spill som blir laget med for å kjøre lett på lat som er av crappy hardware for å få en større brukerbase. 

Og det har vært masse diskusjoner om splitscreen til CS:GO, siden det er mange som vil ha det. Og det i et av verdens mest hardcore spill. Hvorfor skulle ikke folk da ønske det i et spill som interesserer casualbasen i enda større grad? Og ønsket kommer fordi det er muligheter i motoren, ikke fordi de ønsker at de skal lage noe helt nytt.

Som igjen kommer tilbake til LoL, WoT og WoW, det er en veldig, veldig annerledes type spill som historisk sett aldri har hatt split screen. Med Battlefront så har vi et spill hvor funksjonen allerede er laget, programmert. Den er ferdig. Det som trengs er å implentere det og så er det kvalitetstesting.

Også er det interessant om split screen er stort om 11 år da, siden du drar opp et 11 år gammelt spill (selv om jeg tviler på at noen spiller dette da siden det mest sannsynlig har kommet noen ekstra tilskudd i serien), hva om split screen da er normen? Det er jo snakk på at konsollene kanskje dør ut etterhvert, og PC tar jo mer og mer innpå i salg, se bare på Ubisoft sine salgstall, PS4 er nå den plattformen som drar inn mest penger med 27% av inntektene, mens PC drar inn 23% av inntektene. Da burde vel kanskje dette også ha en betydning siden en FPS-lock ville vært svært ødeleggende, selv om spillet nå ikke hadde kjørt dårligere om 11 år med en lock på frameraten (noe jeg har sagt at jeg er motstander av tidligere). Jeg liker retrogaming og spiller gamle spill, og selv om jeg skulle ønske at jeg kunne kjøre spillet bedre (noe jeg ofte gjør med en emulator, f.eks Dolphin for Wii-spill), så er det ikke _ødeleggende_, bare litt stusselig da jeg er vant til bedre.

Lenke til kommentar

Eg har krav til nye spill som at di helst bør greie 1080/60 samt har ein offline modus, gjerne 1-spiller og/eller co-op for 2-4 spillere. Dernest må sjølvsagt spillet i seg sjølv by på noko eg vil bruke tid på. Om co-op er splitscreen eller ikkje betyr ikkje så mykje, men rart om eit format ikkje får splitscreen når spillet allerie har dette ferdig koda til andre format. Likeeins er eg ikkje fornøgd over at konsollversjonane av spill ikkje kan få enkle valgmuligheter som gjev maks eyecandy eller 1080/60 som ytterpunkt. At spill i tillegg blir optimalisert for kvart format burde være sjølvsagt.

Lenke til kommentar

snip

 

La oss ikke gå inn på dine spådommer om fremtiden. Poenget med spillene jeg nevnte var ikke at de var veldig gamle men at de fleste pcene i dag vil kunne kjøre dem helt fint på 60 fps. Og for mange så er fps viktigere enn grafikk for nyere spill. i first person shooter spill er fps ekstremt viktig, og en konkurranse scene i for eksempel CS:GO ville vært helt utenkelig med 30 fps lock. 

 

Jeg tror ikke du innser hvor viktig fps faktisk er for opplevelsen av spill. TB startet en gruppe og kurator på steam i går ved navn the framerate police. Allerede har kuratoren 35 000 følgere og gruppa har nesten 12 000 medlemmer. på under 24 timer. Kan du finne et lignende engasjement for hva angår split screen støtte?

 

Siden jeg allerede vet svaret på det spørsmålet så setter jeg en strek for min diskusjon med deg her. Jeg har ikke for vane å diskutere med troll.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

At PC spill ikke er låst til 30fps bare fordi konsoller er det, er ingen mangel for meg. At PC spill ikke har splitscreen coop bare fordi konsoll har det er *hvertfall* ingen mangel for meg. Som sagt, om det er noen som mener at dette faktisk er verdt av Dice/EA å kaste bort ressurser på så lag en eller annen kampanje for å overbevise dem.

Hvis man driter i ytelse og jevn grafikkflyt og heller ønsker ting som splitscreen coop, da er kanskje ikke PC riktig plattform?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at jeg driter i ytelse og jevn grafikkflyt, om du leser innleggene mine her så sier jeg faktisk det motsatte, _flere_ ganger. 

Og hva faen er det for noe tull du lirer av deg da, mann? "Som sagt, om det er noen som mener at dette faktisk er verdt av Dice/EA å kaste bort ressurser på så lag en eller annen kampanje for å overbevise dem." Som om det er galt å diskutere her på forumet, som jo er et diskusjonsforum, om det tråden handler om. 
 
Og jeg quoter maabren; "Spesiellt at valgmuligheter skal nedprioriterast og at nokon syns det er ok. Ikkje rart at nokre spillutviklere/spillutgivere driter i forbrukerene når fans ikkje greier å sjå lenger enn sin egen nesetipp."

Lenke til kommentar

De prioriterer opp valgmuligheter som flertallet vil ha og prioriterer ned valgmuligheter det er laber eller ingen interesse for. Man kan ikke forvente at PC skal være 100% identisk med konsoll! PC har muligheter som konsoll ikke har og konsoll har muligheter som PC ikke har. Det ideelle hadde selvsagt vært at alle hadde alt, og mere til, men det er fullt forståelig at ting prioriteres. Som alle andre har heller ikke EA/Dice uendelig med ressurser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det du har klaget over gjennom tråden? ALT kan implementeres på begge plattformer i en ideell verden. I den virkelige verden handler det om prioriteringer i forhold til kundeforventninger.

Her er det noe som allerede er laget. Husker du Resident Evil Revelations 2? Bare det maset der viser at det er marked for split screen på PC, på samme måte som maset med Arkham Knight viser at man vil ha spill som yter som forventet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...