Gå til innhold

Star Wars: Battlefront får ikke «split-screen» på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan skal man spille "split-screen" på PC annyway?

 

Det er trist når vi er i 2015 og konsollfantastene har enda ikke fått med seg at en PC kan gjøre alt en konsoll kan og mye mer. Sigh. Spiller ofte FIFA med venner på PC hjemme i stua på 55" TV, med håndkontrollere, på PC!

 

Jeg kan til en viss grad forstå at de kuttet ut denne funksjonen på PC da det sikkert ikke ville vært mange som tar den i bruk. Dumt er det uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke avklart om Dice bruker ressurser på å faktisk kutte innhold til PC eller om de har valgt å ikke bruke ressurser på å legge til innhold som ikke like lett lar seg porte over. Det mest sannsynlige er selvsagt det siste.

 

Men om ting blir låst til 30fps, som noen nevnte her i tråden, så er det et vanvittig mye større problem. BF4 er jo ikke låst så hvorfor skulle Dice drite seg ut noe så vanvittig ved å gjøre noe slikt på Battlefront?

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Herregud... Hvem i huleste spiller split-screen på pcen!? Dette er noe av det dummeste jeg har lest til nå... Dette er ting man kan bare blåse i å skrive om, er bare unødvendig bruk av tid. hadde det vært på konsoll dette skjedde hadde saken vært helt annerledes.

 

Jeg bruker split screen på PC veldig ofte, er fantastisk med høy oppløsning og FPS som ikke konsollene kan matche.

Lenke til kommentar

Ærlig talt, PC-versjoner og konsollversjoner har hatt forskjellige featuresett så lenge multiplattformspill har eksistert. Det kan være ting som naturlig tilpasning til de forskjellige plattformenes egenskaper og brukergrupper (antall spillere, kontrolloppsett, oppløsning og detaljnivå), eller mer irriterende ting som ekstrainnhold som er eksklusivt til én plattform. Å ikke prioritere split-screen på PC faller definitivt i den første kategorien. Akkurat som DICE neppe prioriterer å legge til støtte for mus og tastatur i konsollutgavene, så prioriterer de ikke split-screen i PC-utgaven. Selv om begge funksjonene nok er attraktive for noen brukere i hver gruppe, så er det ikke viktig nok til at det er verdt å prioritere.

 

Men om ting blir låst til 30fps, som noen nevnte her i tråden, så er det et vanvittig mye større problem. BF4 er jo ikke låst så hvorfor skulle Dice drite seg ut noe så vanvittig ved å gjøre noe slikt på Battlefront?

Hvis du refererer til kommentaren fra TheKims, så var vel det bare en rant om konsollports på generell basis, ikke en spesifikk referanse til Battlefront. Jeg har i hvert fall ikke lest noe sted at Battlefront skal skille seg fra andre Frostbite-spill på den fronten.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir absolutt ikke noe B produkt. Kanskje for et veldig lite antall som faktisk bryr seg om splitscreen. Men det har de nok tatt med i beregningen når de ikke ønsker å bruke ressurser på det. Har aldri hørt at noen på PC har savnet splitscreen funksjonalitet før nå, men de finnes sikkert, det er bare veldig få av dem og dermed også en uviktig kundegruppe.

Lenke til kommentar

Ok, så det at DICE faktisk tar seg tid til å gjøre de forskjellige versjonene distinkte og utnytter plattformene på forskjellige måter gjør PC til en B-plattform?

 

Ville det kanskje vært bedre hvis det versjonene var helt like? Split-screen, men låst til 30 FPS og 1080p? Akkurat samme menyer og valgmuligheter på PC som på konsoll?

 

Det at utviklere velger å prioritere forskjellig og implementere ting forskjellig på PC og konsoll er faktisk et tegn på at de tar alle plattformene seriøst.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Man trenger ikke låse et spill til framerate og oppløsning. Det er det som er det fine med PC. Det er derfor vi burde håpe at alle spill gir PC-brukere de samme muligheten, slik at PC-gaming kan gå fremover og ta mer og mer over for konsoll. PC er det beste når det gjelder VALGMULIGHETER, man kan spille på og med hva faen man vil, men det hjelper ikke når man spill kommer med kuttet innhold, eller låser framerates og lignende. Det er akkurat like ille.

La oss ta argumentet med et spill låst til 30fps for eksempel. Det er jævlig mongo. La oss ta argumentet med at få ville bruke split screen på PC. Vel, newsflash, de færreste har maskinvare til å kjøre nyere PC-spill i 60fps (om man ser til Steamundersøkelsene om hardware, med mindre man guffer ned grafikken noe helt vanvittig, men her igjen, VALGMULIGHETER). Så det at et spill er låst til 30fps skader de færreste, akkurat som at split screen til PC skader de færreste. Men det fjerner valgmuligheten PC-gaming bør ha, gjør den til en dårligere plattform enn den kan være. Og problemet er ikke å implentere det i PC-versjonen, det er at de ikke vil ta kostnadene for QA. Det er det som tar tid og koster penger, ikke det å implentere det. 

Lenke til kommentar

Og problemet er ikke å implentere det i PC-versjonen, det er at de ikke vil ta kostnadene for QA. Det er det som tar tid og koster penger, ikke det å implentere det.

Min erfaring når det kommer til programmering er at folk som sier at noe er enkelt uten å faktisk ha løst problemet selv tidligere med overveldende sannsynlighet tar feil.

 

Eller for å si det enklere: I call bullshit.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det ikke et stort problem i den forstand at det er umulig å implementere, men hvis det er funksjonalitet som krever mye utvikling i forhold til hvor mange som har glede av det vil jo selvsagt slik funksjonalitet ryke først. Og QA er selvsagt en del av utviklingskostnaden.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La oss ta argumentet med et spill låst til 30fps for eksempel. Det er jævlig mongo. La oss ta argumentet med at få ville bruke split screen på PC. Vel, newsflash, de færreste har maskinvare til å kjøre nyere PC-spill i 60fps 

 

De færreste har pc maskinvare til å kjøre spill i over 30 fps? Det kan godt være at enkelte ikke kan nå 30 fps på helt nye grafikkrevende spill. Men PC har en spillkatalog som går årevis tilbake i tid. Et eksempel kan være CS:GO som de aller fleste vil kunne kjøre i langt mer enn 30 fps. En 30 fps lock på pc spill ville rammet over 90% av pc spillere. Det er en fanesak for blant annet TotalBiscuit. Split screen har aldri vært en ting på pc. Det er ingen som kommer til å savne en slik funksjon på dette spillet. Alle som skal spille dette spillet vil foretrekke et ekstra kart over en ubrukelig funksjon. Jeg sier ingen, fordi du er den eneste i mine x antall år på dette forumet som har etterlyst splitscreen på et online multiplayer fps spill på pc. Det er absolutt ingen etterspørsel på dette. Helt ubetydelig.

Lenke til kommentar

Du burde lese tråden litt tydeligere. Jeg er hverken den eneste, jeg støtter ikke en 30 fps lock (og ja, de færreste har maskinvare for å kjøre nyere spill i 60 fps uten å droppe ned på oppløsning, grafikkinnstillinger osv, men det er det jeg snakker om, valgmuligheter. Det er også de færreste som går tilbake og spiller gamle spill (hei, jeg er en av de som faktisk gjør det), så det er like ubetydelig som du mener at mangel på splitscreen er. Jeg er også overrasket over at du mener split screen ikke er en ting på PC siden det faktisk det er plattformen med flest split screen spill, og da ikke bare pga mengden før denne generasjonen.

Lenke til kommentar

Altså du blander sammen gamemodus med ytelse og flyt. 99,9% av alle har glede av god flyt,ytelse og et flott visuelt ytre i spill. Der gir det 100% mening å gi masse valgmuligheter. I et gamemodus som trolig svært svært få bryr seg om gir det mening å kutte på valgmuligheter. Det beste er å gi mest mulig valgmuligheter men det gir fullstendig god mening å kutte bort enkelte ting om man vurderer at kostnad blir for stor i forhold til "inntekten". Om man mener og tror at splitscreen er så viktig så bør man heller starte en kampanje hvor man samler masse folk som så kanskje klarer å overbevise Dice/EA om at dette er noe mange vil ha. Men de må få indikasjoner på at dette er noe som er verdt for dem å implementere. De gidder ikke implementere det bare i tilfellet en neve med PC spillere kanskje skulle finne det for godt å bruke funksjonaliteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...