Gå til innhold

Mass Effect - Andromeda: Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Men da er det vel bare å gi opp og drite i å lage et spill? Shepard har vist seg utallige ganger å være udødelig og har ene alene reddet galaksen milliarder av ganger.

 

Ingen, absolutt ingen, har styrke / kløkt nok til å ta han av dage.

Sorry, du ba om det. :p

 

 

Er ganske overbevist om at Shepard ikke engang vil dukke opp i neste spill. Videoklippet var mer en avskjed til hva som var og et velkommen til hva som skal bli. Det jeg tror ihvertfall. 

Tja, de bekreftet at teaseren har flere hint enn vi tror, så det kan jo tolkes på mange måter. "Commander Shepard, signing off." kan selvsagt bety at dette var en avskjed med Shepard, men hvorfor skulle de trenge det? Vi tok jo avskjed med h*n i Mass Effect 3? Jeg hat større tro på at det var et hint om det stikk motsatte, og at Shepard absolutt vil være med i ME:A. Ikke som hovedperson, selvsagt, men som en del av historien. Det trenger ikke bety at h*n vil være slem nå, men det kan bety at ME:A er en oppfølger til ME1-3 med et litt annet fokus. Hvis ME1-3 var Buffy, er vel ME:A Angel. Buffy er så absolutt en viktig person i Angel spin-offen, men hun var aldri mer enn en gjest, og tok aldri fokus bort fra Angel selv. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, Shepard reiser til Andromeda og etterkommere av han og annet mannskap spiller vi i Andromeda. Var ikke vanskelig å forstå ut i fra hintene. Gled dere til Shepard junior og co

Hvordan? Shepard dør i 2 av 4 slutter i Mass Effect 3 og i en blir han/hun om til en AI. Bare en sjanse for å overleve og det er Destroy. Da må de velge en canon ending for trilogien, vet ikke om de har baller til det etter alt oppstyret som var. Vet at dette er litt spoiler, men det er 3 år siden spillet kom ut, så håper det går greit. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Som sagt, Shepard reiser til Andromeda og etterkommere av han og annet mannskap spiller vi i Andromeda. Var ikke vanskelig å forstå ut i fra hintene. Gled dere til Shepard junior og co

Hvordan? Shepard dør i 2 av 4 slutter i Mass Effect 3 og i en blir han/hun om til en AI. Bare en sjanse for å overleve og det er Destroy. Da må de velge en canon ending for trilogien, vet ikke om de har baller til det etter alt oppstyret som var. Vet at dette er litt spoiler, men det er 3 år siden spillet kom ut, så håper det går greit. 

 

Bare vent å se. Nuff said

Lenke til kommentar

Litt mer teorier. Det er vanskelig å se hva det står på den dogtag'en, men det er enten Ryder eller Rider. Er det den nye hovedpersonen? Tja... godt mulig. Men det kan også være en referanse til Sally Rider, den første amerikanske damen i verdensrommet. Det igjen gir mening, da Shepard ble døpt etter Alex Shepard, den første amerikanske mannen i verdensrommet. Dermed gir det også god mening at det er den kvinnelige Shepard'en som er narrator, og ikke den mannlige. Kvinnelig Shepard som narrator, neste hovedperson døpt etter Sally Rider. Men har akkurat den biten noe å si for plottet? Tvilsomt, men man vet aldri. :)

 

http://www.ign.com/articles/2015/11/17/have-mass-effect-fans-uncovered-the-name-of-andromedas-protagonist?utm_source=IGN%20hub%20page&utm_medium=PS4&utm_content=10&utm_campaign=Blogroll

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg håper virkelig de bruker Rider og ikke Ryder. Ryder er så stygt og harry navn. Det er som Ryse: Son of Rome. EA sitter nok oppe i sitt "tower of evil" og argumenterer for at de må ha Ryder fordi det appellerer for unge kids. Håper Bioware nekter og styrer spillet i riktig retning. 

Bioware har ikke styrt spillene sine i riktig retning de siste fem årene, så det er liten grunn til å tro at dette vil endre seg nå.

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig de bruker Rider og ikke Ryder. Ryder er så stygt og harry navn. Det er som Ryse: Son of Rome. EA sitter nok oppe i sitt "tower of evil" og argumenterer for at de må ha Ryder fordi det appellerer for unge kids. Håper Bioware nekter og styrer spillet i riktig retning. 

Bioware har ikke styrt spillene sine i riktig retning de siste fem årene, så det er liten grunn til å tro at dette vil endre seg nå.

Det har absolutt vært en tung periode for Bioware ja og for de som liker spillene de produserer. Syns DA:I var et steg i riktig retning ihvertfall, spesielt med tanke på DLC. Så får vi se hva vi får ut av Andromeda. 

Lenke til kommentar

Har blandete følelser for DA:I. På den ene siden elsket jeg spillet, gameplayet, historien og alt det der. Brukte svært mye tid på det uten at det ble kjedelig. Men på den annen side blandet de inn microtransactions i PvP, og hele den wartable-greia føltes som tatt rett ut fra et mobilspill. Nå er jeg ikke særlig interessert i PvP, men microtransactions der ble litt feil. Hvor mye blir det neste gang? Siden de allerede har blandet inn multiplayer i historien i ME3, vil de blande inn microtransactions i single-player i ME:A? Eller DA4?

 

Wartable på sin side hadde enda mindre å gjøre i DA:I. Hva var egentlig vitsen med å aktivere et oppdrag, og så vente i mange timer i sanntid på at det skal fullføres. I et mobilspill kan vi aktivere oppdraget, gjøre noe annet og sjekke telefonen eller nettbrettet etter noen timer. Men i et spill man gjerne spiller i strekk over mange timer? Det gav ingen mening. I tillegg er jo en av hovedgrunnene til hvorfor de har sånt i mobilspill fordi sånne spill ofte er F2P, så da kan man betale litt for å få oppdraget fullført automatisk. Hva blir det neste? Skal vi betale ekte penger for å fullføre oppdrag med en gang i et war table i ME:A? Er ikke helt glad i denne utviklingen hos BioWare. De burde seriøst la single-player være single-player, og slutte å blande inn alt mulig annet drit.

Lenke til kommentar

For min del var de siste gode spillene fra Bioware Mass Effect 1 og Dragon Age: Origins, etter de to har det kun gått nedover.

Enig. At folka som lagde KOTOR, en av de beste rollespillene evah. også lagde DA 2og DA:I er ufattelig. Og trist. Nå er vel DA 2 det dårligste spillet de har laget, så de som kom etter er i hvertfall en forbedring.

Lenke til kommentar

 

For min del var de siste gode spillene fra Bioware Mass Effect 1 og Dragon Age: Origins, etter de to har det kun gått nedover.

Enig. At folka som lagde KOTOR, en av de beste rollespillene evah. også lagde DA 2og DA:I er ufattelig. Og trist. Nå er vel DA 2 det dårligste spillet de har laget, så de som kom etter er i hvertfall en forbedring.

 

Saken er at det er ikke de samme som lagde KOTOR, DA2, DA:I, Bioware har blitt utvidet og byttet ut store mengder folk internt siden EA kjøpte dem opp.

Lenke til kommentar

For min del var de siste gode spillene fra Bioware Mass Effect 1 og Dragon Age: Origins, etter de to har det kun gått nedover.

Enig. At folka som lagde KOTOR, en av de beste rollespillene evah. også lagde DA 2og DA:I er ufattelig. Og trist. Nå er vel DA 2 det dårligste spillet de har laget, så de som kom etter er i hvertfall en forbedring

Saken er at det er ikke de samme som lagde KOTOR, DA2, DA:I, Bioware har blitt utvidet og byttet ut store mengder folk internt siden EA kjøpte dem opp.

Det er veldig få igjen fra Kotor teamet. Det er noen få igjen fra Baldurs Gate, de jobber fortsatt med Dragon Age. Masse utskiftninger og studioet har blitt utrolig stort. 800 ansatte under Bioware nå, før var de rundt 200. Så blir mye surr og de flyttes rundt på prosjekter for ofte. Ikke like ille som Ubisoft som gjerne bruker over 900 forskjellige mennesker på et spill, samt 3 forskjellige studio som gjør arbeidet. 

Lenke til kommentar

 

For min del var de siste gode spillene fra Bioware Mass Effect 1 og Dragon Age: Origins, etter de to har det kun gått nedover.

Enig. At folka som lagde KOTOR, en av de beste rollespillene evah. også lagde DA 2og DA:I er ufattelig. Og trist. Nå er vel DA 2 det dårligste spillet de har laget, så de som kom etter er i hvertfall en forbedring

Saken er at det er ikke de samme som lagde KOTOR, DA2, DA:I, Bioware har blitt utvidet og byttet ut store mengder folk internt siden EA kjøpte dem opp.

Det er veldig få igjen fra Kotor teamet. Det er noen få igjen fra Baldurs Gate, de jobber fortsatt med Dragon Age. Masse utskiftninger og studioet har blitt utrolig stort. 800 ansatte under Bioware nå, før var de rundt 200. Så blir mye surr og de flyttes rundt på prosjekter for ofte. Ikke like ille som Ubisoft som gjerne bruker over 900 forskjellige mennesker på et spill, samt 3 forskjellige studio som gjør arbeidet. 

 

Rockstar gjør det samme, men jeg føler de er mer samkjørte enn andre store utviklere.

Lenke til kommentar

Rockstar gjør det samme, men jeg føler de er mer samkjørte enn andre store utviklere.

Tror det unike med Rockstar er at de har den samme kjernen som fra det første GTA spillet. Det hjelper sikkert mye. Spill har blitt en stor industri altfor fort, tror ikke utviklere var helt klare for at det skulle bli så stort. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...