Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes-tråden [les førstepost]


Anbefalte innlegg

Bensin vs diesel på CLA 180,, begge gode eller en som er lurere å velge?

 

Gitt politikerne sin "krig" mot diesel, ville jeg nok valgt bensin.

Så lenge du heller ikke har store planer om å trekke tunge hengere/campingvogn, er vel også forskjellen mellom bensin og diesel i denne størrelsen ikke så stor med tanke på forbruk? Og en "liten" bensinmotor er vel også mer morsom enn en liten diesel? (Har kun prøvd bensin på CLA/C-klasse så kun synsing...)

 

Litt avhengig av budsjett, har du evt. prøvd en C-klasse?

Hadde en CLA som lånebil, og syntes den virket litt "billig" og liker komfort og kvaltietsfølelse bedre på en vanlig C-klasse. (Usikker på hvorfor, er nok mye subjektivitet)

 

(Hadde før en 2003 C-klasse, og kjører nå en 2012 ML. Har vært veldig fornøyd med begge to :) Kvalitetsfølelsen i ML med luftfjærer en veldig bra, men det er jo fort en litt annen prisklasse, med mindre du tenker ny CLA vs brukt ML)

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig lekker den nye A-klassen. Digger at de har endret på den malplasserte skjermen med verdens feiteste ramme. Ser sjukt mye bedre ut.   meeen burde holde meg rundt 250-300k og vil gjerne ha noe mer plass enn nå. så CLA evt CLA SB virker være beste valget. Vanlig C klasse er fin den også, men er forelska i diamond fronten og den er vel verre å finne på en et par år gammel C klasse.

 

Veldig mange tilsynelatende fine vanlige CLA å velge i, mellom 249k og 279k. Trekker mot Mountain grey med panorama. Utrolig lekker :) Hadde vært deilig med Harman anlegg å, men det er nok å forlange for mye :p

Lenke til kommentar

Utrolig lekker den nye A-klassen. Digger at de har endret på den malplasserte skjermen med verdens feiteste ramme. Ser sjukt mye bedre ut. meeen burde holde meg rundt 250-300k og vil gjerne ha noe mer plass enn nå. så CLA evt CLA SB virker være beste valget. Vanlig C klasse er fin den også, men er forelska i diamond fronten og den er vel verre å finne på en et par år gammel C klasse.

 

Veldig mange tilsynelatende fine vanlige CLA å velge i, mellom 249k og 279k. Trekker mot Mountain grey med panorama. Utrolig lekker :) Hadde vært deilig med Harman anlegg å, men det er nok å forlange for mye :p

I CLA velger du helt klart bensin, men ville nok helst hatt en CLA200. C-klassen er langt mer komfortabel. Det er kun C43 du får med Diamond grill, men det finnes jo noe som heter eBay...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen, kjenner dere godt til servicer på CLA? Ca hva ligger en vanlig årlig mercedes service 2014-2016 mod. Kikker på en 2015 som har gått nærmere 85k, er det dumt? er det noe større greier som f.eks skal byttes på 100k? eller noe jeg bør være obs på?

 

Tenker at det er ikke noe vits å spare 30-50k på å kjøpe en som har gått noe lenger om jeg får det rett i fleisen på service om 1-2 år :p   

 

 

edit: vurderer også en 2015 SB som har gått nærmere 45k, denne koster noe mer, men tenker kanskje det er mer fornuftig mtp på plass og mulig kid etterhvert. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

En vanlig service finnes ikke, du må sjekke hva slags service som skal til. Dette regner bilen ut av seg selv og man oppgir en servicekode til verkstedet ved bestilling av service..

Faste intervaller er gammeldags og brukes ikke av Mercedes lenger.

aha. Shows what i know. Selger sa at neste var etter 1 år eller på 109000 km. 

 

Så er ikke noe standard for når f.eks registerreim eller andre dyrere deler må byttes.

Lenke til kommentar

Registerreim bruker ikke Mercedes på så mange biler, det er mulig det er på enkelte Renault-motorer men Mercedes sine egne motorer har vel registerkjede i alle moderne biler mener jeg.

 

Appelsinhud på en ny CLS høres rart ut, lakken på min to uker gamle E-klasse er det ingen tendenser til slikt på.

Lenke til kommentar

Kikket på den nye 450 cls på vinterbro senteret i helgen. (hvit bil)

Men synes det blei skikkelig nedtur at en bil til 1,4 mill. har lakken full av appelsinhud!

 

Appelsinhud er faktisk en gjenganger på Mercedes i Detailermiljøet. Har hatt flere kunder med bil som hadde trengt full våtslip av bil, men eier vil sjeldent bruke så mye penger på en jobb som er såpass stor. 

Lenke til kommentar

Registerreim bruker ikke Mercedes på så mange biler, det er mulig det er på enkelte Renault-motorer men Mercedes sine egne motorer har vel registerkjede i alle moderne biler mener jeg.

 

Appelsinhud på en ny CLS høres rart ut, lakken på min to uker gamle E-klasse er det ingen tendenser til slikt på.

Bare for å bekrefte, 122hk motoren i CLA 180 er mercedes sin egen? 

 

Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Kikket på den nye 450 cls på vinterbro senteret i helgen. (hvit bil)

Men synes det blei skikkelig nedtur at en bil til 1,4 mill. har lakken full av appelsinhud!

 

Appelsinhud er faktisk en gjenganger på Mercedes i Detailermiljøet. Har hatt flere kunder med bil som hadde trengt full våtslip av bil, men eier vil sjeldent bruke så mye penger på en jobb som er såpass stor. 

 

Jøss, aldri sett det selv på noen Mercedes.

Lenke til kommentar

 

Det ble forresten den CLA 180 SB`en jeg nevnte i edit noen poster opp. Hentet den på mandag, meget fornøyd! :)

Grattis! Må legge ut bilder da :)

 

Will do.  tenkte knipse et par når jeg får på sommerdekkene :)

 

 

Hva gjør dere med vasking? Denne er hvit, tok 1 uke før den var skitten i møkkaværet som har vært nå. Etter 2 uker så er den snart mer grå/svart enn hvit :p

 

Jeg er ikke spesielt gira på å vaske selv hver 14. dag fremover. Sett flere sier børstene på bensinstasjoner ødelegger lakken i hvor stor grad stemmer dette? er det noen stasjoner som er kjent for bedre vask enn ander? eller burde arbeidet settes bort til steder som vasker for hånd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri børstevask... Må ikke høre på de som sier børstene (eller de nye uten børster) ikke ødelegger lakken. Det er bare å ta en titt på relativt nye biler med mørk lakk, så ser du tydelig vaskeripene. Tar ikke lang tid før de kommer. Riktignok synes de nok ikke like godt på en lys/hvit bil.

 

Hvis jeg skulle latt andre vaske bilen min, må det være et sted som jeg vet driver seriøst og er proffe. Da betaler du nok fort 3-400,- kun for utvendig vask.

 

Selv vasker jeg innendørs i selvvaskehall på vinteren og utenfor huset med egen høyttrykk (og skumkanon) på sommeren. Dessverre er det få selvvaskeanlegg innendørs, i alle fall i Bærum. Tror det er 3-4, hvorav 2 er i nærheten og brukbare. En del har enten for dårlig skum (skal være effektivt, men ikke ta voksen) eller for dårlig trykk på høyttrykksspyler - eller begge deler.

 

Bilen blir fort støvete på denne tiden, merker jeg. Vasket min i går kveld, allerede et fint støvlag på den..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...