Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun jeg bor med tyvlåner tingene mine!


Anbefalte innlegg

Jeg bor sammen med en god vennine og vi har gjort dette i over 1 år nå, men i det siste har frustrasjonen virkelig bygd seg opp og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

 

1) Hun går bare å forsyner seg av klærne mine/skoene mine/jakker/solbriller og vesker. Helst de som er helt nytt og som jeg ikke har brukt selv. Det skal også nevnes at de meste er av dyre merker. Det er heilt greit å låne bort ting, men jeg setter pris på at en spør først da jeg har jobba hardt for å kjøpe de tinga jeg har. Det er viktig og påpeke at jeg veldig sjeldent låner noe av henne og vist det skulle være tilfelle så spør jeg først. Det skal også sies at hun har både ødelagt og mistet både jakker, vesker, klær og sko! Dette har hun ikke sagt noen ting om, helt til jeg har funnet mine ting i hennes skap totalt ødelagt eller at jeg tilfeldigvis har skjønt tegninga når hun har mistet en veske på byen med sine eiendeler i og min veske tilfeldigvis er borte.

 

Senest i dag la hun ut bilde på instagram med full outfit med bare mine klær som jeg kjøpte for et par dager siden!!!

 

2) Hun forsyner seg med dyre shampoer/balsam/hårkurer/sminke/parfymer/kremer osv. Har ikke bare skjedd en gang at jeg har kommer hjem og det tilfeldigvis er tomt.

 

3) Hun presterer også og bare "låne" sykkel/skateboard/våtdrakt osv når jeg ikke er hjemme. Gøy og plutselig se et instagram bilde med mine eiendeler på som jeg overhode ikke har gått med på å låne bort da dette er dyre ting som jeg ikke har råd til å bare erstatte for at hun skal slite det ut.

 

 

4) Jeg betaler all maten og jeg betaler strømregningene som hun tilfeldigvis "glemmer" å betale og når jeg oppdager det så har hun ikke penger og jeg må betale gang på gang.

 

5) Til slutt skal det nevnes at hun presterer å bare legge skitne klær tilbake som hun har tyvlånt i skuffen min og jeg også har flere venninner som har mista masse klær som hun har stjelt fra de. (Ganske mange syke ting hun har gjort for å skjule det da hun har blitt konfrontert i forhold til det, men er en laaaang historie og irrelevant i forhold til min problem stilling)

 

Jeg jobber turnus så er på jobb opp til en uke i strekk og det er ikke få ganger jeg kommer hjem og halv parten av tingene mine ikke er på mitt rom. Har prøvd å gjemme vekk litt ting, men jaggu klarer hun å leite det frem. Jeg er så sinnsykt konflikt sky og kanskje litt for snill så er redd for å si ifra. Flere som har vært borti noe lignende? Og er dette normalt å bare forsyne seg av andre som om det var ditt eget?

 

 

Anonymous poster hash: 94d39...269

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bor sammen med en god vennine og vi har gjort dette i over 1 år nå, men i det siste har frustrasjonen virkelig bygd seg opp og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

1) Hun går bare å forsyner seg av klærne mine/skoene mine/jakker/solbriller og vesker. Helst de som er helt nytt og som jeg ikke har brukt selv. Det skal også nevnes at de meste er av dyre merker. Det er heilt greit å låne bort ting, men jeg setter pris på at en spør først da jeg har jobba hardt for å kjøpe de tinga jeg har. Det er viktig og påpeke at jeg veldig sjeldent låner noe av henne og vist det skulle være tilfelle så spør jeg først. Det skal også sies at hun har både ødelagt og mistet både jakker, vesker, klær og sko! Dette har hun ikke sagt noen ting om, helt til jeg har funnet mine ting i hennes skap totalt ødelagt eller at jeg tilfeldigvis har skjønt tegninga når hun har mistet en veske på byen med sine eiendeler i og min veske tilfeldigvis er borte.

Senest i dag la hun ut bilde på instagram med full outfit med bare mine klær som jeg kjøpte for et par dager siden!!!

2) Hun forsyner seg med dyre shampoer/balsam/hårkurer/sminke/parfymer/kremer osv. Har ikke bare skjedd en gang at jeg har kommer hjem og det tilfeldigvis er tomt.

3) Hun presterer også og bare "låne" sykkel/skateboard/våtdrakt osv når jeg ikke er hjemme. Gøy og plutselig se et instagram bilde med mine eiendeler på som jeg overhode ikke har gått med på å låne bort da dette er dyre ting som jeg ikke har råd til å bare erstatte for at hun skal slite det ut.

4) Jeg betaler all maten og jeg betaler strømregningene som hun tilfeldigvis "glemmer" å betale og når jeg oppdager det så har hun ikke penger og jeg må betale gang på gang.

5) Til slutt skal det nevnes at hun presterer å bare legge skitne klær tilbake som hun har tyvlånt i skuffen min og jeg også har flere venninner som har mista masse klær som hun har stjelt fra de. (Ganske mange syke ting hun har gjort for å skjule det da hun har blitt konfrontert i forhold til det, men er en laaaang historie og irrelevant i forhold til min problem stilling)

Jeg jobber turnus så er på jobb opp til en uke i strekk og det er ikke få ganger jeg kommer hjem og halv parten av tingene mine ikke er på mitt rom. Har prøvd å gjemme vekk litt ting, men jaggu klarer hun å leite det frem. Jeg er så sinnsykt konflikt sky og kanskje litt for snill så er redd for å si ifra. Flere som har vært borti noe lignende? Og er dette normalt å bare forsyne seg av andre som om det var ditt eget? Anonymous poster hash: 94d39...269

Kom deg vekk i fra henne, dette kommer bare til å bli verre og verre. Gud forby om hun låner dine mer private ting når hun allerede er i hygieneproduktene dine :o

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Du får bare mote deg opp og ta og si i fra, uansett hvor ubehagelig du synes det er.Det virker som du er dumsnill. Men du bør sette ned foten . bør ikke godta dette mer.

Lenke til kommentar

 

Kan du ikke bare legge alle tingene inne på ditt eget rom, og så låse døren til rommet ditt slik at hun ikke får tatt noen av tingene dine ?

Problemet er at vi har samme lås til alle dørene. Dvs hun kan bare låse seg inn noe hun garantert hadde gjort..:

 

Anonymous poster hash: 94d39...269

 

Så kjøp deg en lås. Har du råd til outfits og vesker osv så kan du i det minste få betalt en låssmed for å sette opp en egen lås. Du har rett på privatliv. Bare husk å gi husverten en heads up.

Lenke til kommentar

 

Kan du ikke bare legge alle tingene inne på ditt eget rom, og så låse døren til rommet ditt slik at hun ikke får tatt noen av tingene dine ?

Problemet er at vi har samme lås til alle dørene. Dvs hun kan bare låse seg inn noe hun garantert hadde gjort..:

 

Jepp, det er ganske nytteløst å prøve å gjemme tingene sine da. Jeg anbefaler deg å legge alle tingene dine inn på hennes rom  :blink:  (så kjøper du en hengelås du setter på :evil::whistle::innocent: )

Lenke til kommentar

Tørr du ikke si ifra til folk, så bør du heller ikke bo sammen med noen. Skift lås, men du bør uansett manne deg opp og snakk med henne. For ofte er det andre ting som det også behøves å ta opp etterhvert når man bor under samme tak

Set ut som det er det jeg må gjøre. Men hun er så vanskelig å prate med fordi hun kan bli riktig så frekk og usaklig og hun takler ikke motgang. (De andre felles vennene våre som jeg har prata med om dette, skjønner godt at hun er en vanskelig person og si i fra til for å si det sånt).

 

Anonymous poster hash: 94d39...269

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...