Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Æsj! Yoghurten min er full av bakerier jo!

Som om jeg ikke hadde nok problemer med å få i meg mat i dag. Takk.

Fattern fant en levende barkebille i Tines skogsbæryoughurten :ph34r:

 

 

Du det minner meg om 

Barkebille Boogie

Fremdeles overasket over folk som blir overasket av å finne noe mer i maten enn "maten" sånn som her en fyr hadde funnet en hårtust i Adams ferdiglagde lasagne. Det du spiser inneholder kjøtt, sorry kompis om du tror noe annet. Er lenge siden jeg aksepterte katte og rottekjøtt i kebaben min. Spis maten din og hold kjeft.

Jeg fant hår i fjordland kjøttkaker, da ringte jeg inn å sa det til di.

 

Fikk 5 på eksamnen jeg snakket om inatt:D

Grattis

 

 

 

 

Lami ang Tropevarme gå ut da, du tåler tropevarmen bedre etter på

 

For ordens skyld, du ser spøken sant?

 

Det er vanskelig se når folk her spøker da, for nesten ingen bruker den smileys her         :tease:

Men jeg lærde noe fra Maximalyd da, er store smileys  :D

woozy-smiley.jpg

Lenke til kommentar

 

 

Meg og mamma har diskutert idag. Vi fant begge ut at jeg skal søke lærerutdanning neste år. Ser ut som det kanskje kan bli noe av meg likevel.

Hvilket nivå?

Tullefag må man også ha god karakter i. som f.eks. gym.

Gym gikk fra tullefag til totalt føkkings meningsløst, etter de begynte og gi karakter etter innsats.
Jeg synes det er bra jeg. Tenk på folk som ikke er spesielt atletiske? Skal de bli nekta å komme inn på videre studier osv fordi de ikke var i toppform, eller best i alt innen sport? Synes det er helt fair at de veier etter innsats. Gir du alt du kan, fortjener du jo bedre karakter. Men er du sløv og ikke gidder å gi noen ting utenom på tester som du scorer godt på (fordi du er atletisk og god i alle typer sport), fortjener du jo ikke den gode karakteren.

 

Den dagen alle fag blir innsatsbaserte  :tease:

Lenke til kommentar

 

 

 

Meg og mamma har diskutert idag. Vi fant begge ut at jeg skal søke lærerutdanning neste år. Ser ut som det kanskje kan bli noe av meg likevel.

Hvilket nivå?

Tullefag må man også ha god karakter i. som f.eks. gym.

Gym gikk fra tullefag til totalt føkkings meningsløst, etter de begynte og gi karakter etter innsats.
Jeg synes det er bra jeg. Tenk på folk som ikke er spesielt atletiske? Skal de bli nekta å komme inn på videre studier osv fordi de ikke var i toppform, eller best i alt innen sport? Synes det er helt fair at de veier etter innsats. Gir du alt du kan, fortjener du jo bedre karakter. Men er du sløv og ikke gidder å gi noen ting utenom på tester som du scorer godt på (fordi du er atletisk og god i alle typer sport), fortjener du jo ikke den gode karakteren.

Den dagen alle fag blir innsatsbaserte :tease:
Nei, bare i gym. I andre fag har man et pensum, og det pensumet skal man lære. Alt står svart på hvitt. Men det er også her de som legger størst innsats som vil ende opp med best karakter (som regel). Men i gym så har man den kroppen man har. Ikke alle er i stand til å være mester i all sport.
Lenke til kommentar

Nei, hun mener helt klart at jeg må inn på ungdomsskolen eller videregående.

 

Men jeg satser på grunnskole 5-10 kl.

 

Edit: men jeg har mest lyst å ta tre årsstudier historie, religion og samfunnsfag og så pedagogikk, men spørs om jeg får full stilling på det.

Nå vet jeg ikke hvilken skole du skal gå på. HiB tilbyr eksempelvis 60 studiepoeng i samfunnsfag, og du kan søke deg inn på master i samfunnsfagdidaktikk etter 3. året. Da blir du lektor. Å ta tre ulike årsstudier og så pedagogikk høres tungvint ut, men er selvsagt mulig. Vil derimot tro det ser bedre ut å ha lærerutdanning på papiret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

 

 

Jeg skulle gjerne kun ha spist dyr/fisk jeg har drept selv, eller minimum iallefall vite hvor de hvor kommer ifra. Men har verken tid eller penger til å gjøre det ennå, vet helt ærlig ikke om jeg har orken selv om de to faktorene var tilstede.

 

Det eneste som er helt sikkert er at noen måtte ha låst meg inne i håndjern og munnbind for og få meg til å slutte med å spise dyr/fisk/meieriprodukter.

 

 

Vet ikke hvordan det er med vegetarianere men mine øyne er på framsiden av hodet og jekslene mine er som skapt til å rive istykker kjøttbiter. :)

 

Jeg har tenner som en hvithai

 

*jafs*

 

elvis-has-left-the-building.jpg

 

 

Kanskje det er håp likevel :p

 

 

Det er nok Al Strada som går forbi vinduet der , han kan sees i bakgrunnen i dette klippet , 0:50 på venstre side.

 

Han jobbet bare 1976-77.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke vitsen med å ha karakterer i gym. Vi burde beholde gym-timen, kanskje til og med ha mer gym. Men det burde være på grunn av helseårsaker, og ikke slik som nå (les: 10-15 år siden) hvor vi later som at gym er ernæringsfysiologi.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke vitsen med å ha karakterer i gym. Vi burde beholde gym-timen, kanskje til og med ha mer gym. Men det burde være på grunn av helseårsaker, og ikke slik som nå (les: 10-15 år siden) hvor vi later som at gym er ernæringsfysiologi.

Om det er på grunn av helseårsaker så er det jo passende med karakter etter innsats. Ellers så deltar ikke de som trenger det mest. ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Okey nå har jeg laget ett brød som jeg skal regne ut karboinnholdet i. Hele brødet veier 640 gram. Totalt karboinnhold er 60 gram. Hvordan regner jeg ut karboinnhold pr 100 gram, og for 10 gram f.eks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...