Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Staten overvåker. Google og andre overvåker deg for å selge informasjonen om deg videre til andre, noe de tjener grovt på. En eller annen nysgjerrigper kan gå inn og overvåke akkurat deg.

 

Snart kan de lage droner små som insekter. Da er man ikke trygg noen steder. Blir ikke kult å være menneske i framtiden tror jeg  :shrug: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Staten overvåker. Google og andre overvåker deg for å selge informasjonen om deg videre til andre, noe de tjener grovt på. En eller annen nysgjerrigper kan gå inn og overvåke akkurat deg.

 

Snart kan de lage droner små som insekter. Da er man ikke trygg noen steder. Blir ikke kult å være menneske i framtiden tror jeg  :shrug:

 

Det er jo allerede funnet opp og blir brukt av privatpersoner. Litt større enn insekter, men vi kommer nok dit en gang og. Skal ikke se bort ifra at det blir brukt til overvåkning heller. Eller kanskje det allerede blir det, men vi ikke vet det?

Lenke til kommentar

http://edition.cnn.com/2015/01/14/tech/mci-drone-robohawk-robofly/

 

Hovedproblemet foreløpig er å få dem stabile nok. Jo mindre de er, jo mindre stabile blir de å fly med. Akkurat som de bittesmå radiostyrte helikoptrene. Nesten umulig å fly dem noen sted. Foreløpig er de ikke "smarte" nok til å brukes til spionering.

 

http://www.defenseone.com/technology/2014/12/military-wants-smarter-insect-spy-drones/101970/

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ref. forrige side.

Jeg er så driiitlei av den "Jeg har ikke noe å skjule"-argumenasjonen. Jo, det har du garantert

Vi har ALLE noe vi synes ikke hadde vært kult om slapp ut. Tenk på at det ikke skal mer enn én utro tjener før nabolaget veit alt.

Se for deg Per Kåre (fiktiv prrson). Per Kåre er medlem av en menighet. Per Kåre er også homofil. Kommer det ut så blir han kastet ut av menigheten og familien dnakker aldri med han igjen. Han har aldri gjort noe ulpvlig i sitt liv. Følger tilogmed fartsgrensen.

Naboen til Per Kåre, Bjarne Kåre, jobber for Telenor og tilrettelegger for PST sin logging. En dag blir Bjarne Kåre nysgjerrig og sjekker loggen til Per Kåre. Han ser at Per Kåre er aktiv på gaysir.no.

Per Kåre mister plutselig alt.

 

Dette er et banalt eksempel, men viser farene ved vilkårlig overvåkning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det er egentlig ikke noe problem at jeg blir overvåket for meg. Men det vil så klart ha en del å si for en del andre :p

 

Nei for menigmann har det lite å si, vi vil ikke bli overvåket noe betydelig. Men den dagen kriminelle får tilgang til sånn teknologi, kan det bli verre.

Lenke til kommentar

Det er et mulig tilfelle, men det går som regel ikke dypt inn på enkeltpersoner.

 

Men hvis du er gravid og ikke vil fortelle enda, så vet mest sannsynlig mange selskaper det og du får masse babyannonser, mail osv

 

Sånn er det med fler ting. Og det sprer seg fortere enn ugress.

Lenke til kommentar

 

Nei, det er egentlig ikke noe problem at jeg blir overvåket for meg. Men det vil så klart ha en del å si for en del andre :p

 

Nei for menigmann har det lite å si, vi vil ikke bli overvåket noe betydelig. Men den dagen kriminelle får tilgang til sånn teknologi, kan det bli verre.

 

Det kan det veldig.

 

Sjekke når du er ute av huset, når du er inne, dine sykluser.

 

Mange apparater inni huset ditt har jo wifi nå, og det blir mer senere. Sett kjøleskap, vaskemaskiner, brødristere, og til og med en sofa som har nettilgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg HAR virkelig ingenting å skjule. Mitt liv er det kjedeligste i verden. Jobb, spise, sove. De som hadde spionert på meg hadde sovnet kjapt.

 

*Shush! There's movement! (alle samler seg rundt skjermen) Oh..he just went to the toilet again*

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hva når du skal ha deg kjæreste? Du går inn på en datingside. De siste du vil at datingsiden skal vite er at du har det kjedeligste livet i verden. For da kommer du nederst på søkeresultatene til damene.

 

Og overvåkningen kan avsløre at du kjenner noen som kjenner noen som har gjort noe ulovlig. Dermed kan du vikles inn i saken, og ting du sier feiloppfattes, og det blir ubehagelig.

Lenke til kommentar

Man går da ikke på datingsider for å finne kjæreste.

 

*Nå ser han på The Voice oh shit!*

 

Om nå f.eks. NSA skulle overvåket meg, hvordan skulle noen ANDRE finne ut hva de har overvåket? Det er jo ikke bare å gå på NSA.gov og se på livestream fra overvåking de gjør. Det blir jo bare lagret i et eller annet arkiv ingen andre har tilgang til uansett.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Man går da ikke på datingsider for å finne kjæreste.
Noen gjør det, ellers hadde ikke sidene eksistert.

 

 

 

Det er jo ikke bare å gå på NSA.gov og se på livestream fra overvåking de gjør
Du har ikke forstått hva problemet går ut på. Det handler ikke om at du piller deg i nesa. Livestreams til myndighetene er helt uinterresant. Problemet er "big data" - all informasjonen om dine handlingsmønstre over tid.

 

Big data hos firmaer + psykologisk manipulasjon / du gis selektiv informasjon = du "dyttes" i livet dit firmaene trenger for at de skal tjene penger på deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...