Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Ikke verst. Var under tiltak hos NAV i 3 år, hvor jeg jobba 3 dager i uka. Skulle gjerne jobbet mer, men hadde lite nok å gjøre de tre dagene. Jeg skrev Vær-Sjur, og gjorde unna alle oppgaver jeg fikk (som jeg antar de mente jeg burde bruke noen timer på) på noen minutter. Da tiltaksperioden var slutt, hadde ikke avisa råd til å ansette meg, og i disse dager er jeg arbeidsledig og trygda, og bruker trygdepengene på kjøretimer, husleie, og andre regninger. :p

Trodde du sa du ikke ville bli trygdet? Ung og ufør gir ikke akkurat gode jobbmuligheter.

 

Jeg sa det, men jeg ble rett og slett presset til det av familien, NAV, og rådgiveren i banken. Jeg liker det fortsatt ikke. Det er et sosialt stigma, jeg føler meg som en paria hver dag.

 

Hvis både familien, nav og banken råder deg til å bli trygdet så har de enten gitt deg opp, eller de skjønner at det aldri blir sjanse for deg å få jobb noen gang. Jeg sitter ikke på noen statistikk, men de fleste som blir ung ufør blir nok det resten av livet.

Tror din eneste sjanse her er å ta tilbudet til Skurupu, komme deg unna Norge og de negative folkene rundt deg her.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke verst. Var under tiltak hos NAV i 3 år, hvor jeg jobba 3 dager i uka. Skulle gjerne jobbet mer, men hadde lite nok å gjøre de tre dagene. Jeg skrev Vær-Sjur, og gjorde unna alle oppgaver jeg fikk (som jeg antar de mente jeg burde bruke noen timer på) på noen minutter. Da tiltaksperioden var slutt, hadde ikke avisa råd til å ansette meg, og i disse dager er jeg arbeidsledig og trygda, og bruker trygdepengene på kjøretimer, husleie, og andre regninger. :p

Trodde du sa du ikke ville bli trygdet? Ung og ufør gir ikke akkurat gode jobbmuligheter.

 

Jeg sa det, men jeg ble rett og slett presset til det av familien, NAV, og rådgiveren i banken. Jeg liker det fortsatt ikke. Det er et sosialt stigma, jeg føler meg som en paria hver dag.

 

Hvis både familien, nav og banken råder deg til å bli trygdet så har de enten gitt deg opp, eller de skjønner at det aldri blir sjanse for deg å få jobb noen gang. Jeg sitter ikke på noen statistikk, men de fleste som blir ung ufør blir nok det resten av livet.

Tror din eneste sjanse her er å ta tilbudet til Skurupu, komme deg unna Norge og de negative folkene rundt deg her.

 

Har vell ikke noe med å gi opp ? Er jo nesten umulig å skaffe seg jobb for unge i dag. Er sikkert mer ekstremt i Stavanger her jeg bor da. Kjenner mange som ikke får jobb atm så må gå på trygd.

Eller si du mister jobben så må du få penger til å dekke utgifter til du eventuelt finner deg en ny jobb.

Lenke til kommentar

 

Men jeg er så glad i Norge. Norske folk, norsk natur, det norske sproget, og norske sommertemperaturer (det vil si, rundt 15 grader). For ikke å snakke om norsk hverdagsrasisme. Alltid like koselig.

Da er det nok bare å si som Seltzer.. Stay trygda.

 

Meh. Skal ha jobb. Har jo ikke råd til å skaffe meg egen bopel, engang. Selv her, på et lite tettsted, ligger utleieprisene på rundt 10k i måneden, på steder uten bussforbindelse, slik at du må ha bil hvis du vil komme deg til butikken uten å måtte gå en mil.

 

Siden det er i nærheten av Trondhjem. Det eneste positive jeg kan se med det å være uføretrygdet kontra det å få arbeidsavklaringspenger, er at trygda regnes som inntekt, slik at jeg kan ta opp lån. Jeg kommer ikke til å ta opp noe lån så lenge jeg er trygda vel og merke. Det er en direktebillett til Luksusfellen. Selv uten kredittkort.

Lenke til kommentar

Mens jeg har alltid elsket NRK (i all hovedsak NRK1 etter at de kom med flere kanaler), og trenger i grunn ikke betale for Netflix engang, fordi den streaming-tjenesten jeg bruker mest tid på, er NRKs eget, rikholdige arkiv. Liker spesielt godt at du nå har en mulighet til å registrere deg og opprette femti favoritter du kan se når du vil. Selv om femti er alt for lite for min del. Og jeg oppdaget ikke at det var en begrensning før etter å ha brukt flere timer på å gå gjennom arkivet og favorisere noen hundre programmer. Ja ja, c'est la vie. Tok kontakt med en av de som hadde utvikla det, og fikk vite at de skulle se på det, så yay.

 

Kan ellers meddele om at PostNord tydeligvis sender ting med avisbudet. Noe som er ganske greit, for da slipper jeg å sitte og vente på et bud som eventuelt aldri kommer i dag, og kunne i stedet plukke opp bøkene mine da jeg hentet avisen i sted.

Lenke til kommentar

Absolutt ikke samme skjegget. Hans er rødere og mer kraftig. I tillegg har han klart å vokse ut soulpatchen sin. Det er mer enn hva jeg kan si i løpet av de 13-ish årene jeg har hatt anlegg for ansiktshår. Jeg har fire hår som stikker ut under leppa, liksom. På under en halv cm hver, og de dukka ikke opp før jeg var femogtyve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...