Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

 

Ikke verst. Var under tiltak hos NAV i 3 år, hvor jeg jobba 3 dager i uka. Skulle gjerne jobbet mer, men hadde lite nok å gjøre de tre dagene. Jeg skrev Vær-Sjur, og gjorde unna alle oppgaver jeg fikk (som jeg antar de mente jeg burde bruke noen timer på) på noen minutter. Da tiltaksperioden var slutt, hadde ikke avisa råd til å ansette meg, og i disse dager er jeg arbeidsledig og trygda, og bruker trygdepengene på kjøretimer, husleie, og andre regninger. :p

Trodde du sa du ikke ville bli trygdet? Ung og ufør gir ikke akkurat gode jobbmuligheter.

 

Jeg sa det, men jeg ble rett og slett presset til det av familien, NAV, og rådgiveren i banken. Jeg liker det fortsatt ikke. Det er et sosialt stigma, jeg føler meg som en paria hver dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Endelig fått kobla til Spotify på hovedanlegget for å gjøre "hverdagslytting" enklere, men så er det trykk i trommehinnene som gjør lyden fucka. #FirstWorldProblems

>spotify
Enkelhet tatt i betraktning, nei. Tror også du hoppet over noen ord, eller med vilje unnlot å ta med "hverdagslytting" i tankerekken din.
Lenke til kommentar

Sånn sett er jeg glad til at hverdagslyttinga mi foregår med lokale filer over anlegget rett ved siden av meg. :p Jeg kan selv bestemme hvilken kvalitet jeg vil høre musikken min i. Om jeg vil høre på FLAC-filer, eller gamle 128 kbps-filer fra tiden med begrenset harddiskplass, da jeg rippa CD-er via MusicMatch Jukebox på midten / slutten av 90-tallet.

Lenke til kommentar

Streamer selv spotify fra pc'en til tv'en som er koblet til anlegget med optisk kabel, det må jo gi tidenes verste lytteopplevelse i dine øyne lycan? :p

Du vil aldri bli tatt seriøst når det kommer til noen variant av estetikk eller opplevelser uansett, så det spiller i grunn ingen rolle.

Endret av Lycantrophe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du vil aldri bli tatt seriøst når det kommer til noen variant av estetikk eller opplevelser uansett, så det spiller i grunn ingen rolle.

 

 

Jeg kan leve med at du mener det. 

 

Og jeg respekterer i høyeste grad at du iallefall på internet kan gi utrykk for de fundamentale meningene dine angående media/teknologi/kultur. Who cares? Lycantrophe cares, men bare nok til å forklare deg at du tar feil. ;)

Lenke til kommentar

 

 

Ikke verst. Var under tiltak hos NAV i 3 år, hvor jeg jobba 3 dager i uka. Skulle gjerne jobbet mer, men hadde lite nok å gjøre de tre dagene. Jeg skrev Vær-Sjur, og gjorde unna alle oppgaver jeg fikk (som jeg antar de mente jeg burde bruke noen timer på) på noen minutter. Da tiltaksperioden var slutt, hadde ikke avisa råd til å ansette meg, og i disse dager er jeg arbeidsledig og trygda, og bruker trygdepengene på kjøretimer, husleie, og andre regninger. :p

Trodde du sa du ikke ville bli trygdet? Ung og ufør gir ikke akkurat gode jobbmuligheter.

 

Jeg sa det, men jeg ble rett og slett presset til det av familien, NAV, og rådgiveren i banken. Jeg liker det fortsatt ikke. Det er et sosialt stigma, jeg føler meg som en paria hver dag.

 

Kom til Filippinene. Her er livet lett.

Lenke til kommentar

Det må selvsagt ordnes på fohånd. Firmaet jeg jobber for trenger stadig nye folk.

 

Jeg gikk også på NAV hjemme i Norge. Jobbet ikke på fire år. Så dro jeg hit, og har aldri angret et sekund på den avgjørelsen. Ingen planer om å returnere til Norge med det første. Det er ingenting med den norske livsstilen jeg savner. Kun venner og familie.

Lenke til kommentar

Hva gjør firmaet ditt? Hva er din jobb der? Kom du bare inn "fra gata "?

Jeg jobber med IT-support for Statoil. Men vi har mange andre avdelinger også. Stort sett firmaer fra de nordiske landene.

 

Så du har ingen planer om å flytte tilbake til Norge, Skurupu?

Ingen planer. Men ser heller ikke bort i fra det. Vet jo ikke hva fremtiden bringer. Men jeg har vært her i halvannet år nå, og liker meg ekstremt godt. Blir her i hvert fall noen år til.

 

Du har de som drar tilbake så fort ett-års-kontrakten deres har gått ut, også har du de som har vært her i over 20 år. Veit enda ikke hvor i spekteret jeg havner.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

 

Hva gjør firmaet ditt? Hva er din jobb der? Kom du bare inn "fra gata "?

Jeg jobber med IT-support for Statoil. Men vi har mange andre avdelinger også. Stort sett firmaer fra de nordiske landene.

 

Så du har ingen planer om å flytte tilbake til Norge, Skurupu?

Ingen planer. Men ser heller ikke bort i fra det. Vet jo ikke hva fremtiden bringer. Men jeg har vært her i halvannet år nå, og liker meg ekstremt godt. Blir her i hvert fall noen år til.

 

Du har de som drar tilbake så fort ett-års-kontrakten deres har gått ut, også har du de som har vært her i over 20 år. Veit enda ikke hvor i spekteret jeg havner.

 

 

Det er artig å høre. Jeg leker selv med tanken på å flytte til Tyskland mer permanent enn utvekslingsoppholdet jeg hadde i fjor. Stebroren min har bodd på Tenerife siden 2000, altså hele sitt voksne liv. Kun én gang har han vært i Norge siden. Og det var da stesøstera mi giftet seg for 2 måneder siden. Da tok han med seg kjæresten og var her i 2 uker. Jeg, mamma, stefar og lillebror har sett ham med 1 - 3 års mellomrom siden han flyttet, men det hadde ikke resten av familien før bryllupet.

 

Stebroren min flyttet ikke under ideelle omstendigheter eller en gang helt av eget ønske, men når han og så mange andre kan flytte og finne seg til rette i et fremmed land, kan vel jeg det også. Men på den andre siden virker det skummelt. Jeg har gode venner i Norge som jeg ikke vil se så ofte hvis jeg flytter. Og det kan være utfordrende å finne nye.

 

Og så lurer jeg på om jeg bare er lei av familien og det samme gamle maset jeg opplever. Jeg har bodd minst 50 mil hjemmefra i 3 år. I sommer flyttet jeg derimot til Oslo, som er en halvtime fra mamma og to timer fra pappa. Jeg forventet at jeg skulle besøke familien oftere nå, som jeg av og til ønsket at jeg hadde mulighet til under studiene, men etter sommeren har jeg ikke orket besøke dem så mye oftere enn jeg gjorde da. Jeg besøkte pappa i helga. Da var det 9 eller 10 uker siden sist. Men to netter ble litt mye, for det var mer masete enn hyggelig.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...