Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er ny.

 

 

Men ord som beskriver personlighet til folk. Det er jeg skikkelig dårlig på. Tenkte på Tinder og kom på at mange der er sånn «standard»/basic folk uten mål og mening. Følger strømmen og slikt. Finnes et ord for det har jeg lest men husker ikke hva.

Lenke til kommentar

Fikk hentemelding fra Postnord fra et firma som heter «Borderfree Inc». Wtf.

Har aldri bestilt noe fra dem??

 

Tror det kan være bare de som håndterer sendinger, noe sånt. Samme som "Pitney Bowes", fikk også hentemelding fra de sist.

Sjekk referanser nærmere hvis du har bestilt noe.

Lenke til kommentar

Tror det er ny.

 

 

Men ord som beskriver personlighet til folk. Det er jeg skikkelig dårlig på. Tenkte på Tinder og kom på at mange der er sånn «standard»/basic folk uten mål og mening. Følger strømmen og slikt. Finnes et ord for det har jeg lest men husker ikke hva.

Mainstream er kanskje ordet du leter etter. Kjæresten min bruker også uttrykk som "samlebåndsjenter" om jenter som ser like ut og er helt like i oppførsel.

Lenke til kommentar

Men mainstream avhenger jo på det at vi har en viss standard, og i dagens samfunn har vi det egentlig? Syns folk oppfordres til å ikke være så ''normale'' lenger, hva er vår nye ''mainstream'' som vi skal hakke ned på nå?`Jenter med silikonfylte tryner? Men de er jo heller ikke normalen så det kan jo ikke være mainstream?? 

Hva mener dere når dere mener 'samlebåndsjenter'? Hva gjør en til en samlebåndsjente og finnes det en mannlig versjon av dette? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spør og graver fordi selv den mest ''vanilla'' personen kan overraske, vi vet jo ikke, er ofte jeg kommer i prat med folk og utifra hva de forteller så er det klart at de ikke egentlig får med seg hvem jeg er selv om jeg prater mye og snakker mye om meg selv og prøver å dele av meg selv. 

En person som du tror er basic er ikke nødvendigvis det bare fordi du ikke fikk se deres andre sider.  Er ikke alle som passer sammen heller, kjemien er ikke der, er de basic da hvis man ikke finner dem spennende nok til å fortsette å snakke med dem? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men mainstream avhenger jo på det at vi har en viss standard, og i dagens samfunn har vi det egentlig? Syns folk oppfordres til å ikke være så ''normale'' lenger, hva er vår nye ''mainstream'' som vi skal hakke ned på nå?`Jenter med silikonfylte tryner? Men de er jo heller ikke normalen så det kan jo ikke være mainstream??

 

Hva mener dere når dere mener 'samlebåndsjenter'? Hva gjør en til en samlebåndsjente og finnes det en mannlig versjon av dette?

Jada, finnes absolutt "samlebåndsgutter." Og ja, vi har absolutt en standard i samfunnet, men standarden forandrer seg med tiden så standarden er gitt ut ifra et visst tidsrom . Folk er for like synes jeg. Det dreier seg nok gruppetilhørighet og redsel for ekskludering.

 

Foreslår egen tråd om dette. Jeg kommer gjerne der med konkrete eksempler, hva jeg mener om personlighet og utseende knyttet til mainstream, gjerne angående begge kjønn. Det er jo interessant å se om hva jeg definerer som mainstream evt sammenfaller eller ikke samfaller med hva andre tenker om det å være mainstream.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...