Gå til innhold

Den store FIFA 16-tråden


Anbefalte innlegg

Jepp, her inne er det bare slike. Er utifra dine poster bare du som virkelig KAN spille FIFA. Forøvrig også vært mange innom disse trådene oppigjennom årene som har også kun har hatt det i kjeften men som ikke har kunnet backe det opp, de også var de eneste som kunne spille som en "proff" og resten "ville ikke spille fotball" og det eneste de kunne var å slå bruddpasninger og høye baller.

 

Fint at du i det minste kan glede deg over spillet og at du er den eneste som har det som trengs for å kunne spille "skikkelig" fotball, når du har det slik så skjønner eg ikke hvorfor du gidder å syte over andre. Men er jo greit å få frem i hvert innlegg hvor god man selv er og hvor dårlige og "anti-fotball" andre er.

 

 

Ikke ett eneste sted i mine poster står det att jeg er en god fifa spiller. Jeg er faktisk ganske dårlig. På fifa 16 demoen sliter jeg med å score mål, og jeg har store problemer med å ta fra motstanderen ballen på "world class". Du er nok bedre enn meg. 

 

Men det er ikke det som er poenget. Poenget er at fifa 16 åpner for mer variert spill fordi den urealistiske tilnærmingen av selve sporten som for meg ødela fifa 15 etter oppdateringene er blitt mer realistisk.. Hvor ofte ser du lag i virkeligheten som bare slår gjennombrudspassninger på raske spisser fra midtbanen?

 

Det må da være langt bedre att

- laget er mer balansert?

- pace er skrudd ned til fordel for økt variasjon og høyere krav til fotballforståelse?

- Mer realistisk skuddfrekvens da man ikke lengre får fyrt avgårde kanoner med 2 cm tilløp?

- økt krav til presisjon og skills?

 

 

Men du evner kanskje ikke å diskutere dette aspektet? Det virker iallefall slik siden du har svart to ganger uten å diskutere selve spillet, men kun meg. Du bommer totalt på din tolkning av mine innlegg, noe som er trist. Alltid gøy å diskutere hva man synes er bra og dårlig med spill. Men dessverre så er det slik at veldig mange ikke er i stand til å diskutere saklig med folk som har andre meninger enn dem selv. Å for meg ser det dessverre ut som du er en av de. 

 

Husk. At en person skriver sin mening betyr ikke at han/hun tror de er eskperter og presenterer den absolutte sannhet. Hva skal man med ett diskusjonsforum om man ikke tåler å diskutere??

 

Uansett, lykke til med fifa 16. Håper du koser deg. Det er tross alt det som er det viktigste:)

Endret av annonaki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke glem den kick off-glitchen som de aldri klarte å fikse. 

 

Beklager om dere er lei syting, men slik har det vel vært like lenge som det har funnet FIFA spill, og slik blir det vel å være. Jeg synes FIFA er utrolig morsomt og har eid så og si alle titlene (fra 03 og oppover unntatt 14). I FIFA 15 hadde jeg rundt 350-400 kamper online (seasons stort sett) i tillegg til å ha spilt litt Be a Pro offline. Men spillet var så irriterende til slutt at jeg avinstallerte det for en måned siden.

 

Ting som ødela FIFA 15 for meg raskt oppsummert:

 

* Pace var alt. Greit at de raskeste spillerne skal være raskere, men her ble det 90% av taktikken til folk og da er det OP.

* Kick off-glitch (delvis pace-relatert, men mest at forsvaret bare står der rett etter kick off)

* Gjennombruddspasninger (mest høye, men lave også. Delvis pace-relatert dette også). FOR effektive og forsvaret fulgte aldri med på løp.

* Keepere blir amøbe på langskudd. Utrolig mange langskudd som aldri skulle gått inn men som gjør det likevel. Ikke krise, men litt irriterende når noen bare spammer langskudd hele kampen og flere går inn.

Det over er mer gameplay-relatert, men så har man flere ting som irriterer vettet av meg online:

* Motspillere gjør at man MÅ se alle 3 replays av målet i tillegg til reaksjonen/feiringen til spillerne. Hater dette. La de heller få se det etter kampen. Holder med 1 replay i kampen.

* Cutscenes man ikke kan skippe

* Antall ganger en motstander kan trykke pause i løpet av kampen. Mange som trykker pause på nytt og på nytt bare for å få deg til å quitte av irritasjon.

 

Alt på nederste listen BURDE vært fikset og er utrolig lett å ordne, men ser ut til at de driter totalt i det. Det på den øverste har de allerede fikset mesteparten ved å dempe effekten av pace og gjøre forsvaret bedre/mer intelligent. Det hjelper.

 

FIFA er et såpass komplett produkt at hvert år blir halvparten av jobben å skape nye funksjoner og videreutvikle gamle funksjoner, mens andre halvparten er å fikse det de fucket opp forrige år. Balanse i spillet er noe av det viktigste og det vanskeligste å få til.

 

Vær gjerne uenig, men jeg mener dette er relativt objektive feil med spillet. Jeg har brukt de hatede taktikkene selv, men prøvd å unngå det så langt jeg klarer. 

Selv om FIFA 16 (slik det er nå) er vanskeligere, så er det mye morsommere. Halvparten av grunnen til at jeg spiller FIFA (og hele grunnen til at jeg ser på fotball) er for at jeg liker å se pen fotball. FIFA 15 ga utrolig stygg fotball. 
 

 

edit: Hvis dere er uenige, kom gjerne med forklaring på hvorfor. Dette har ikke noe med hvem som er dritgod i FIFA og hvem som er dårlig. Vil ikke si at jeg selv er noe god, men jeg kom til 2. div på seasons to ganger likevel. Selv om jeg tapte over en tredjedel av kampene mine totalt sett. Blir jeg utspilt av noen som er mye dyktigere så kan jeg nok bli litt irritert samtidig som jeg blir imponert, men jeg ser forskjellen på noen som er dyktige fotballmessig og noen som bare utnytter et ubalansert spill.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

 

Ting som ødela FIFA 15 for meg raskt oppsummert:

 

* Pace var alt. Greit at de raskeste spillerne skal være raskere, men her ble det 90% av taktikken til folk og da er det OP.

* Kick off-glitch (delvis pace-relatert, men mest at forsvaret bare står der rett etter kick off)

* Gjennombruddspasninger (mest høye, men lave også. Delvis pace-relatert dette også). FOR effektive og forsvaret fulgte aldri med på løp.

* Keepere blir amøbe på langskudd. Utrolig mange langskudd som aldri skulle gått inn men som gjør det likevel. Ikke krise, men litt irriterende når noen bare spammer langskudd hele kampen og flere går inn.

Det over er mer gameplay-relatert, men så har man flere ting som irriterer vettet av meg online:

* Motspillere gjør at man MÅ se alle 3 replays av målet i tillegg til reaksjonen/feiringen til spillerne. Hater dette. La de heller få se det etter kampen. Holder med 1 replay i kampen.

* Cutscenes man ikke kan skippe

* Antall ganger en motstander kan trykke pause i løpet av kampen. Mange som trykker pause på nytt og på nytt bare for å få deg til å quitte av irritasjon.

 

 

Jeg kan komme med ett innspill på denne. Enig i noe, men ikke i alt:)

 

* Relativt enig. Pace hadde alt for mye å si på fifa 15. Joda, det skal være en fordel å ha raske spillere, men forskjellene var litt for store med tanke på at angriper førte ball, mens forsvarer sprinter uten ball. Selv Usain Bolt hadde ikke løpt 100 meteren på under 10 blank selv om han var flink på å føre ball. Her synes jeg fifa 16 har gjort det riktig når de krever at man sparker ballen langt foran seg for å nå toppfarten. Å bare holde inne sprintknappen er ikke godt nok lengre. 

 

* Jeg forstod aldri greia med den såkalte "kick-off glitchen". Joda, forsvaret sto passivt som du sier, men det var likevel veldig lett å forsvare seg mot det. De få gangene jeg slapp inn mål direkte fra avspark var når jeg var uoppmerksom å glemte å falle av med en spiller før avspark.  

 

* 100 % enig. De var alt for effektive. I virkeligheten benyttes gjennombrudspasninger av den typen vi så konstant i fifa 15 kun når det er veldig store rom og forsvaret er i total ubalanse. Hvis ikke er de lett å fange opp. Men på fifa 15 var de effektive rett og slett fordi forsvaret bare sto der som påler. På fifa 16 virker forsvaret mye mer balansert og responsivt. Dermed funker ikke disse pasningene like bra lengre. Å det er ikke fordi pasningene er blitt dårligere, men fordi forsvaret faktisk funker bedre. Dette er en stor forbedring, men føles nok som ett dårligere produkt for de som baserte spillet sitt på det ekstremt sløve forsvaret i fifa 15.

 

* Både uenig og enig. Det skal være mulig å score på langskudd, og keepere slipper inn amøbemål i virkeligheten også. Hadde fort blitt kjedelig om keeper tok absolutt alt med mindre ballen var limt i krysset. Men klart, det er fryktelig irriterende å slippe inn ett langskudd fra 35 meter som går midt i mål selv om det er knallhardt. Dette er en vanskelig balansegang tror jeg.. Men spent på hvordan det blir online på fifa 16. Har ikke noe spesielt inntrykk av keeperne enda, da hverken jeg eller CPU'en kommer til så mange målsjanser..:)

 

* Muligheten til å få se 3 repriser er total håpløs. Ufattelig irriterende. En kort reprise, og en veldig kort målfeiring skulle være nok i online kamper. Målene kan sees uendelig mange ganger i reprise etter kampen hvis man virkelig vil se målet om, og om igjen. Den eneste grunnen til at folk ser mer enn en reprise under kampen er for å irritere motspilleren, og det burde EA rett og slett sette en stopper for. Helt forferdelig at de korter ned på reprisene for å få mer flyt i onlinekampene. 

 

* Samme gjelder cutscenes. Med mindre de er svært korte og effektive, så bør de fjernes. Følelsen av å se en kamp på tv er vel og bra når du spiller offline, men i onlinekamper er det utrolig forstyrrende og irriterende da det ødelegger flyten. For ikke snakke om all den ekstra tiden det tar. 

 

* Synes det er greit at man kan trykke på pause 3 ganger. Man kan tross alt gjøre 3 bytter, så greit å ha muligheten til å gjøre det. Men kunne gjerne tenkt meg at man hadde gjort den team management menyen litt mer strømlinjeformet, slik at man kunne brukt mindre tid i menyen ved ett byttet. Hadde man gått rett inn i byttemenyen f.eks, så kunne man kanskje skrudd ned pausetiden fra 30 sekunder til 20 sek. Det hadde gjort en forskjell. 

 

 

 

Ellers enig i at Fifa 16 er vanskeligere, men mye mer gøy. Gleder meg til å se hvor langt opp i divisjonene jeg kommer i år. 

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg hvordan FIWC funker? Har lyst til å prøve å kvalifisere meg (tidligere semifinalist da FIFA-NM var offline-events), men har aldri gjort det på FIWC (og online). Leste noe om at man kan maks spille 90 matcher i en "sesong" (som er en hel måned), er det om igjen å ha flest poeng etter 90 matcher, eller kan man gå videre selv om man bare spille 40 osv? Kan noen forklare opplegget og hvordan det funker?

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

 

 

Ting som ødela FIFA 15 for meg raskt oppsummert:

 

* Pace var alt. Greit at de raskeste spillerne skal være raskere, men her ble det 90% av taktikken til folk og da er det OP.

* Kick off-glitch (delvis pace-relatert, men mest at forsvaret bare står der rett etter kick off)

* Gjennombruddspasninger (mest høye, men lave også. Delvis pace-relatert dette også). FOR effektive og forsvaret fulgte aldri med på løp.

* Keepere blir amøbe på langskudd. Utrolig mange langskudd som aldri skulle gått inn men som gjør det likevel. Ikke krise, men litt irriterende når noen bare spammer langskudd hele kampen og flere går inn.

Det over er mer gameplay-relatert, men så har man flere ting som irriterer vettet av meg online:

* Motspillere gjør at man MÅ se alle 3 replays av målet i tillegg til reaksjonen/feiringen til spillerne. Hater dette. La de heller få se det etter kampen. Holder med 1 replay i kampen.

* Cutscenes man ikke kan skippe

* Antall ganger en motstander kan trykke pause i løpet av kampen. Mange som trykker pause på nytt og på nytt bare for å få deg til å quitte av irritasjon.

 

Jeg kan komme med ett innspill på denne. Enig i noe, men ikke i alt:)

 

* Relativt enig. Pace hadde alt for mye å si på fifa 15. Joda, det skal være en fordel å ha raske spillere, men forskjellene var litt for store med tanke på at angriper førte ball, mens forsvarer sprinter uten ball. Selv Usain Bolt hadde ikke løpt 100 meteren på under 10 blank selv om han var flink på å føre ball. Her synes jeg fifa 16 har gjort det riktig når de krever at man sparker ballen langt foran seg for å nå toppfarten. Å bare holde inne sprintknappen er ikke godt nok lengre. 

 

* Jeg forstod aldri greia med den såkalte "kick-off glitchen". Joda, forsvaret sto passivt som du sier, men det var likevel veldig lett å forsvare seg mot det. De få gangene jeg slapp inn mål direkte fra avspark var når jeg var uoppmerksom å glemte å falle av med en spiller før avspark.  

 

* 100 % enig. De var alt for effektive. I virkeligheten benyttes gjennombrudspasninger av den typen vi så konstant i fifa 15 kun når det er veldig store rom og forsvaret er i total ubalanse. Hvis ikke er de lett å fange opp. Men på fifa 15 var de effektive rett og slett fordi forsvaret bare sto der som påler. På fifa 16 virker forsvaret mye mer balansert og responsivt. Dermed funker ikke disse pasningene like bra lengre. Å det er ikke fordi pasningene er blitt dårligere, men fordi forsvaret faktisk funker bedre. Dette er en stor forbedring, men føles nok som ett dårligere produkt for de som baserte spillet sitt på det ekstremt sløve forsvaret i fifa 15.

 

* Både uenig og enig. Det skal være mulig å score på langskudd, og keepere slipper inn amøbemål i virkeligheten også. Hadde fort blitt kjedelig om keeper tok absolutt alt med mindre ballen var limt i krysset. Men klart, det er fryktelig irriterende å slippe inn ett langskudd fra 35 meter som går midt i mål selv om det er knallhardt. Dette er en vanskelig balansegang tror jeg.. Men spent på hvordan det blir online på fifa 16. Har ikke noe spesielt inntrykk av keeperne enda, da hverken jeg eller CPU'en kommer til så mange målsjanser.. :)

 

* Muligheten til å få se 3 repriser er total håpløs. Ufattelig irriterende. En kort reprise, og en veldig kort målfeiring skulle være nok i online kamper. Målene kan sees uendelig mange ganger i reprise etter kampen hvis man virkelig vil se målet om, og om igjen. Den eneste grunnen til at folk ser mer enn en reprise under kampen er for å irritere motspilleren, og det burde EA rett og slett sette en stopper for. Helt forferdelig at de korter ned på reprisene for å få mer flyt i onlinekampene. 

 

* Samme gjelder cutscenes. Med mindre de er svært korte og effektive, så bør de fjernes. Følelsen av å se en kamp på tv er vel og bra når du spiller offline, men i onlinekamper er det utrolig forstyrrende og irriterende da det ødelegger flyten. For ikke snakke om all den ekstra tiden det tar. 

 

* Synes det er greit at man kan trykke på pause 3 ganger. Man kan tross alt gjøre 3 bytter, så greit å ha muligheten til å gjøre det. Men kunne gjerne tenkt meg at man hadde gjort den team management menyen litt mer strømlinjeformet, slik at man kunne brukt mindre tid i menyen ved ett byttet. Hadde man gått rett inn i byttemenyen f.eks, så kunne man kanskje skrudd ned pausetiden fra 30 sekunder til 20 sek. Det hadde gjort en forskjell. 

 

Ser vi er enige i det meste. Pace-delen forklarer du fint med forskjell på med og uten ball.

 

Det med langskudd er vel det minst alvorlige ut av alt her. Og det er vel kanskje bare bittelitt økning av keeper-intelligens som må stoppe noen av skuddene, men slikt skjer jo på ordentlig også så den kan jeg godta.

 

Er det bare mulig å pause 3 ganger? Føler jeg har opplevd at noen pauser mye mer enn det. Eller mener du at man burde kunne trykke maks tre ganger? Hvis det er sistnevnte, så er jeg enig. Raskere menyer for bytter skader heller ikke.

 

Om de skulle endret noe på pace, så burde de økt hastigheten på absolutt alle. Hvis man vil ha litt mer fart i spillet da altså. Kanskje gitt en mulighet for å søke etter seasons kamper med spillhastighet satt på hurtig? Slik som man kan velge å spille med full manual controls. Færre folk å spille mot, men fint for spesielt interesserte.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke ett eneste sted i mine poster står det att jeg er en god fifa spiller. Jeg er faktisk ganske dårlig. På fifa 16 demoen sliter jeg med å score mål, og jeg har store problemer med å ta fra motstanderen ballen på "world class". Du er nok bedre enn meg. 

 

Neida, du skriver det kanskje ikke rett ut men dine bastante påstander som at "alle andre" ikke evner å spille fotball og bare bruker "dirty tricks" for å vinne så utgir du deg for å være en over gjennomsnittet habil spiller. At eg er bedre tviler eg på, sliter forøvrig med å score eg også.

 

Men det er ikke det som er poenget. Poenget er at fifa 16 åpner for mer variert spill fordi den urealistiske tilnærmingen av selve sporten som for meg ødela fifa 15 etter oppdateringene er blitt mer realistisk.. Hvor ofte ser du lag i virkeligheten som bare slår gjennombrudspassninger på raske spisser fra midtbanen?

 

Det må da være langt bedre att

- laget er mer balansert?

- pace er skrudd ned til fordel for økt variasjon og høyere krav til fotballforståelse?

- Mer realistisk skuddfrekvens da man ikke lengre får fyrt avgårde kanoner med 2 cm tilløp?

- økt krav til presisjon og skills?

 

Det er eg også enig i, men en får la folk spille slik de vil. Eg har fler enn en gang irritert meg på folk som du rundspiller men som eneste alternativ de bruker er en lang ball opp på sterke spisser som kun løper rett frem. Mistet en kontroller til slikt forøvrig....

 

Men du evner kanskje ikke å diskutere dette aspektet? Det virker iallefall slik siden du har svart to ganger uten å diskutere selve spillet, men kun meg.

 

Kan ikke si eg har svart deg flere ganger, om eg har gjort det og ikke husker så var det nok ikke mye å huske uansett.

 

 

Du bommer totalt på din tolkning av mine innlegg, noe som er trist.

 

Tror ikke eg bommer. Eg svarer på dine bastante holdninger som gir uttrykk for at den eneste som kan spille Fifa er du.Når du skriver ting som Sykt morsomt å lese alle som klager på spillet når det er opplagt at det er de selv som må lære seg hvordan ting funker."   og "Man trenger mer skills på fifa 16 enn på 15. Skal vedde på at de fleste som klager på tingene over er de som holdt løpeknappen inne hele kampen å bare slo gjennombrudspassninger på fifa 15. Nå vil dere falle totalt gjennom hvis dere ikke klarer å tilpasse dere, og faktisk spille dere frem til sjansene."  så virker det jo som om alle må nå lære seg hvordan de skal spille og dette er noe du har kunnet lenge, litt sånn in your face holdning.

 

Alltid gøy å diskutere hva man synes er bra og dårlig med spill. Men dessverre så er det slik at veldig mange ikke er i stand til å diskutere saklig med folk som har andre meninger enn dem selv. Å for meg ser det dessverre ut som du er en av de. 

 

Eg har mine meninger ja, men utifra ting som du skriver så virker det som om du har dine meninger om hvordan alle andre spiller, hvor mye folk kommer til å slite nå og at dette kommer du til å få til lett, ref ting eg har sitert deg på tidligere, kan hende du ikkehar ment det slik men måten du ordlegger deg på så fremstår det sånn.

 

 

Husk. At en person skriver sin mening betyr ikke at han/hun tror de er eskperter og presenterer den absolutte sannhet. Hva skal man med ett diskusjonsforum om man ikke tåler å diskutere??

 

Det er helt iorden at du skriver dine meninger om spillet, men ikke når du lirer av deg utsagn som " Jeg elsket fifa 15 til de patchet det for å imøtekomme kravene fra alle de som ikke klarer å spille seg frem til sjanser. " "Bare se her inne, så skjønner man jo at folk ikke vil spille fotball. De vil løpe rett frem i 50 km/t til de kommer alene med keeper. Gud forby at man må bruke 10-15 trekk og vending av spillet før man får åpnet opp forsvaret og kommer til en mulighet. Nei, her er det kun gjennombrudspassninger fra midtbanen som gjelder.."  Da forhåpentligvis skjønner du at eg reagerer på måten du fremstår på, derav mitt svar at "ja alle her inne spiller slik" du beskriver, for det er jo akuratt det du sier med setningen "Bare se her inne"

 

Eg er ikke uenig eller nekter deg dine meninger, eg setter spørsmålstegn ved at du skjærer alle over samme kam her inne. Og at du ved å si disse tingene som eg har sitert, fremstår som en selvgod 10åring. Beklager ordbruken, sier ikke at du ER det, men slik fremstår det av noen av tingene du sier. Tror egentlig ikke vi er så uenige, ser ting du lister opp også er tanker eg har satt meg om FIFA 16. Har ikke spilt demoen så voldsomt mye, men husker at første tanken etter første kampen var at dette er samme greia som FIFA 15, noe som kanskje ikke er sant. men vi er enige i mye og det er forsåvidt bra, det var bare den bastante og brøytende holdningen mot resten "her inne" som fikk meg til å svare.

 

 

 

 

Mobil og siteringer fungerer dårlig ser eg. Beklager rotet :p

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Neida, du skriver det kanskje ikke rett ut men dine bastante påstander som at "alle andre" ikke evner å spille fotball og bare bruker "dirty tricks" for å vinne så utgir du deg for å være en over gjennomsnittet habil spiller. At eg er bedre tviler eg på, sliter forøvrig med å score eg også.

 

 

Jeg gir opp. Beklager. Men her gjør du akkurat det som kanskje er det største problemet på ett diskusjonsforum. Du velger altså å tolke med fri fantasi, og dermed får du en helt annen mening enn hva som opprinnelig ble formidlet. Hvis du tar deg tid til å lese ordrett hva som er skrevet og ikke minst om du klarer å forstå sammenhengen på hva det er myntet på, så vil få en annen konklusjon.

 

Hvis du tar deg tid til å lese innleggene, og lar vær å lese mellom linjene med fri fantasi, så vil du forhåpentligvis forstå at mine innlegg er myntet på folk som klager over diverse ting som jeg mener ikke er reelt. Som f. eks han som klaget på at pace er så "nerfet" at man ikke har sjanse å holde forsvaret bak seg selv meg Bale. Noe som selvsagt er helt feil, og var opphavet til mitt innlegg angående at folk må lære seg spillet. N

 

Så hvis du leser det innlegget, samt de andre innleggene, så må du jo skjønne at jeg ikke mener at "alle sammen"... "dirty tricks"... "jeg er så god"... "dere skal spille på min måte"... osv. Jeg synes det er utrolig rart at du kommer frem til slike konklusjoner selv om jeg har brukt ett ordvalg du kanskje ikke er enig i. 

 

LES OG FORSTÅ SAMMENHENGEN. IKKE TA TING UT AV KONTEKST Å TOLK MED FRI FANTASI. 

 

Men som sagt så er dette det største problemet med diskusjonsforum. Totalt håpløst å diskutere noe som helst. På en side finner man fanboys som reagerer negativt på alt som er kritisk til det de er mest glad i. På en annen side har man de om leser en setning i ett innlegg å reagerer på den uten at de engang prøver å forstå sammenhengen på hvorfor den ble skrevet. I midten har man folk som skriver hva de mener og føler, og blir angrepet fra begge sider. Håpløst. 

 

Takk for meg. Dette er siste gang jeg gidder å bruke tid her inne.. Så lykke til med fifa 16 alle sammen. God natt!

Lenke til kommentar

Herregud, AIen er så kjedelig å spille mot. De står og triller ball i forsvar.. 

 

Word.. De har virkelig fucked opp den delen av spillet.

 

I Fifa 13 så var AL'en faktisk veldig god, der computeren spilte mer offensiv fotball i tillegg til at den kunne slå feilpassninger selv om man hadde på et høyt vanskelighetsnivå. Fifa 14 og Fifa 15 AL'en er samme greia.

 

Har så lyst å kaste kontrolleren ut av vinduet når man spiller mot maskinen. Det er urealistisk og teit der man løper rundt å jager ball hele jævla tiden, uten at maskinen faktisk prøver å score mål.

Lenke til kommentar

Japp. Tror de har fått en altfor lav risiko. De tar aldri sjanser. Og om man da er flink til å dekke opp spillere så vil AI 9 av 10 ganger slå tilbake og stå og trille i forsvar. Ikke veldig morsomt.

 

Nettopp det å spille mot AIen gjør at man ikke kan si om spillet bedre eller ei. Det er først når man kommer online at man merker bugs, exploits osv. i spillet. AIen er programmert til å spille slik FIFA skal spilles ifølge EA, men det er ikke sagt at å spille slik er den mest effektive måten. I tillegg er de aldri ute av posisjon eller ruser. Dermed blir farten vanskeligere å unytte seg av. For jeg merker at om jeg drar en spiller litt vekk fra posisjon så blir det rom med en gang. I følge EA så skulle spillere skjønne at det ble rom og dermed trekke ned for å dekke det rommet. Det gjør de ikke hos meg iallfall.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

EA sier mye i forkant av et nytt fifa spill.

Ifjor var jo noe av det store at en kunne takle en spiller å få med seg ballen samtidig i motsatt retning av det motspilleren sprang.

Skjedde aldri hos meg..

Hendte aldri for meg heller. Eller, det hendte, men ikke slik som EA ville. Så mer ut som noe krøll med AI-en i spillet når jeg fikk det til. Det har derimot skjedd meg i år på demoen, ironisk nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...