Gå til innhold

Den store FIFA 16-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig spiller jeg Fifa med alt på manuelt bortsett fra skuddassistanse som står på automatisk, og går heller ned et nivå i vanskelighetsgrad. Når jeg gikk over til det var det brått slutt på irritasjon over feilpasninger i øst og vest, feiltolkninger av mine knappetrykk og tusen offsider per kamp.

 

Flyten i kampene ble mer realistisk og jeg erfarte at jeg tok langt færre sjanser i oppbyggingen. For å balansere at det ble mindre possession, måtte jeg endre feilraten på pasningene til AI til ca 65.

 

I mine øyne er det flere viktige ting som har blitt endret til det bedre i demoen;

 

- Pasninger med skru har blitt innført slik at man nå ser pasninger man er vant til å se fra Messi og co. Både med innsiden og utsiden av foten.

 

- Skuddpasning har gjort det mulig å passe i trange områder og virkelig få til Barcelona - fotball.

 

- Spillerne føles lettere på foten slik at man ikke blir hektet fullstendig av når man peker litt i feil retning.

 

- Forsvaret fungerer åpenbart bedre og gjør opplevelsen mer balansert.

 

- Midtbanen involveres langt mer nå enn i fjor, noe som i mine øyne var det dårligste med fifa.

 

For meg er Fifa et fantastisk spill med noen sjokkerende mangler. Jeg trenger ingen revolusjon i hvordan spillet fungerer, heller en evolusjon hvor man tar balletak på de feilene som gjør at man får lyst til å knuse både maskin og tv.

 

Hvordan folk spiller online vil man aldri kunne få gjort noe med, så der kaster jeg ikke vekk tiden min. Folk flest har liten forståelse for sport på detaljnivå, så enkleste utvei vil alltid bli eneste utvei for de fleste.

Endret av tommytoa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om man relativt ofte blir satt opp mot idioter online, så virker det veldig kjedelig å bare spille offline :p

 

Spilte 5 FUT-kamper offline på FIFA 15, resten av kampene online (jeg er overhodet ikke ferdig med FIFA 15, men kommer ikke til å spille mer offline).

 

Testet også ut career mode, men ga meg etter noen få matcher. Visste at det ville være kjedelig allerede før jeg startet, men ville teste det ut.

Lenke til kommentar

For min del er Fifa et selskapsspill, noe som nytes best sammen med andre venner. Spesielt to sammen på samme lag synes jeg er Fifa på sitt beste.

Da er det karriere eller turneringer som er interessant, selvsagt offline.

 

Jeg synes det blir for mye frustrasjon når spillnytelsen er prisgitt sportsligheten til vilt fremmede folk som ofte er mer opptatt av sitt eget ego enn en felles opplevelse.

Selvsagt ser jeg at online på sitt beste er en langt bedre opplevelse enn offline, men det er dessverre så langt i mellom høydepunktene at totalopplevelsen blir langt dårligere- for min del.

 

Jeg er egentlig veldig imponert over fremgangen til AI i serien, for det er stor forskjell på lagene man møter gjennom sesongene i karrieren. Tenker da på taktikk og lagoppsett, ikke nødvendigvis vanskelighetsgraden.

Det jeg skulle ønske ble bedre, er at det blir mer variasjon mellom korte og lange pasninger, samt at lag som ligger under sammenlagt i cuper ikke begynner å hale ut tiden ved cornerflagget i returkampen når de leder den.

 

Irritasjonsmomentet når motstanderen triller ball i eget forsvar kunne vært enkelt løste opp ved å ha en snarvei til mannsoppdekning og høyt press som taktikk.

Lenke til kommentar

 

Hazard bedre rated en Neymar e bare sykt :mad:

Generelt: man må se på stats og posisjon, ikke bare overall. Det er ikke slik at en spiller som er 84 rated nødvendigvis er bedre enn de som er 83 rated.

 

Mange som har misforstått dette, og maser om hvem som er høyest rated.

 

Er fullt klar over det...

Poenget er at det sykt at Hazard har en høyere overall enn Neymar, tenker ikke på hvem som er best i spillet osv..

At han anses som bedre av EA lizzom..

Lenke til kommentar

 

 

Hazard bedre rated en Neymar e bare sykt :mad:

Generelt: man må se på stats og posisjon, ikke bare overall. Det er ikke slik at en spiller som er 84 rated nødvendigvis er bedre enn de som er 83 rated.

 

Mange som har misforstått dette, og maser om hvem som er høyest rated.

 

Er fullt klar over det...

Poenget er at det sykt at Hazard har en høyere overall enn Neymar, tenker ikke på hvem som er best i spillet osv..

At han anses som bedre av EA lizzom..

 

 

Men EA sier ingenting om hvem som er best, de har bare et regnestykke for overall rating.

Lenke til kommentar

Vil tro at EA baserer seg mest på forrige sesong, kanskje 1-2 år til bakover og trolig hva de "spår" for denne sesongen.

 

Balotelli skulle ikke vært 80 rated hvis vi bare ser på 14/15-sesongen. Men vi vet at han har mer inne, og med hans potensiale ville det vært dristig å sette ham noe særlig lavere.

 

Noe av grunnen til at de setter ned gamle spillere er nok at man antar at gamle spillere blir litt dårligere for hver sesong. Di Natale ble helt ødelagt uten å ha spilt en dårlig sesong.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...