Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leter etter en mus som skal bli brukt hovedsaklig til spilling.

Den må være bra, komfortabel og god byggekvalitet, vil jo ikke den skal bli ødelagt etter noen måneder bare. Et pent design hadde også vært fint.

Jeg spiller mest CS:GO, så en mus som passer til FPS er nok bra.

Ikke over 1000, kan muligens gå litt opp om nødvendig.

 

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjølv ein Corsair M60, og er svært fornøgd. Har hatt den i snart eit år no og den fungerer like godt som før :) Presis, solid og med ein sniper-knapp (som går heilt fint å ignorere om du ikkje vil bruke den).

 

Kunne ikkje finne den på komplett lenger. Har tross alt kome ein ny versjon: https://www.komplett.no/corsair-gaming-m65-rgb-fps/824955

Ser god ut den, er den kofortabel? Og fungerer den sniper kanppen bra?

Lenke til kommentar

 

Har sjølv ein Corsair M60, og er svært fornøgd. Har hatt den i snart eit år no og den fungerer like godt som før :) Presis, solid og med ein sniper-knapp (som går heilt fint å ignorere om du ikkje vil bruke den).

 

Kunne ikkje finne den på komplett lenger. Har tross alt kome ein ny versjon: https://www.komplett.no/corsair-gaming-m65-rgb-fps/824955

Ser god ut den, er den kofortabel? Og fungerer den sniper kanppen bra?

 

 

Har faktisk aldri prøvd sniperknappen. Den føles litt ubehagelig å trykke på, som om den bare kan trykkes inn på den ene siden. Det kan dog vere ein produksjonsfeil på den eg har.

 

Svært komfortabel å bruke. Som med alle mus var den litt uvant i begynnelsen, men no føles den betre enn den eg hadde før :)

Lenke til kommentar

SS rival er bra CS GO mus. Jeg fraråder deg sterkt  mot å kjøpe mus med egen sniper knapp. Når du spiller CS GO skal du venne deg til en viss sensitivitet som DU er komfortabel med. Dersom du har en egen sniperknapp vil du bruke ekstra tid på å trykke knappen pluss du bruker en annen sensitivitet som du ikke er vandt til. Venn deg til sensitiviteten du bruker ingame og du vil spille mye raskere enn med en ekstra sniperknapp.

 

Du bør også kun ha sideknapper på den ene siden av musen, som du bruker tommelen på. Flere knapper er ikke nødvendig og vil distrahere deg mer enn nødvendig. Dersom du er som meg så vil sideknapper på lillefingersiden bare være i veien slik at de blir feiltrykket på hele tiden. 

 

Razer Mamba ser ut som den har en irriterende DPI innstillingsknapp like ved den viktigste museknappen i et spill som CSGO, nemlig skyteknappen. Jeg vil fraråde deg å kjøpe den ene og alene på grunn av det. Da kjøper du heller Razer deathhadder. 

 

Av DPI så vil du trenge mellom 400-1200 i et skytespill som CSGO. Dette sier jeg for at du skal spille med så lav sensitivitet som du er komfortabel med. Noen liker å spille med lavest mulig sensitivitet ingame og litt høyere dpi, mens andre foretrekker å spille med lav dpi og litt høyere sensitivitet. Dette er noe du finner ut av selv. 

 

EDIT: Glemte å nevne det, men optisk mus er best til CSGO. Husker ikke kilden på dette, men mener det var flere sider jeg leste om det på.

 

EDIT2: Mange anbefaler også mircrosoft intellimouse explorer, den er gammel men funker vist som bare det i CS GO. http://www.maxfps.no/mus/microsoft/intellimouse-explorer-30

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

TL:DR: Kjøp Zowie EC2-A.

Har selv hatt Intellimouse Explorer 3, Steelseries Ikari, Razer Deathadder, Steelseries Rival og Bruker nå Zowie EC2-A.

Deathadder er et ganske bra alternativ, men Razer Synapse "Driveren" til musen holder på å gjøre meg gal. Til tider driver den å kødder med instillingene til musen og DPI'en endrer seg uten noen grunn. I tillegg spammer den om at oppdateringer er tilgjengelig i ett.

Steelseries Rival ville jeg holdt meg langt unna. I løpet av en måned ble gummigrepet på siden slitt flatt og scrollen kilte seg, fikk hevet kjøpet på den på garanti. I tillegg så driver museknappene å tar i hverandre når man trykker ned begge museknappene samtidig.

Av alle disse musene er den eneste jeg ville anbefalt til noen Zowie musa, hvordan de andre musene til Zowie er kan jeg ikke uttale meg så mye om, men har hørt mye godt om FK også. En av de største fordelene med Zowie sine mus er at de ikke trenger noen som helst form for programvare, er bare å plugge i musa så funker det. Ulempen er at man ikke kan stille fritt på DPI, men har fire trinn å velge mellom.

Endret av Krisollie.
Lenke til kommentar

 

Steelseries Rival ville jeg holdt meg langt unna. I løpet av en måned ble gummigrepet på siden slitt flatt og scrollen kilte seg, fikk hevet kjøpet på den på garanti. I tillegg så driver museknappene å tar i hverandre når man trykker ned begge museknappene samtidig.

 

Høres ut som du har fått en defekt mus fra fabrikk. Jeg har aldri hatt disse problemene og har hatt min SS Rival i flere måneder uten disse probleme. 

Lenke til kommentar

 

 

Steelseries Rival ville jeg holdt meg langt unna. I løpet av en måned ble gummigrepet på siden slitt flatt og scrollen kilte seg, fikk hevet kjøpet på den på garanti. I tillegg så driver museknappene å tar i hverandre når man trykker ned begge museknappene samtidig.

 

Høres ut som du har fått en defekt mus fra fabrikk. Jeg har aldri hatt disse problemene og har hatt min SS Rival i flere måneder uten disse probleme. 

 

 

This, Steelseries Rival er kongen av alle.

Lenke til kommentar

Dere om det, men tviler sterkt på at jeg kommer til å kjøpe et Steelseries produkt som ikke er en musematte igjen. Har hatt et Siberia, et 5H headset, og et 7H headset som gikk i stykker innenfor garanti perioden. Jeg har en Steelseries Ikari som gummieringen ble slitt vekk fra innen 2 måneder. Og en Xbox360 headset adapter som også gikk i stykker etter 2 uker. Og et Steelseries 7G tastatur som bare sluttet å funke. Så kan vel si at min skepsis til Steelseries produkter er godt begrunnet på dette tidspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...