Gå til innhold

Kontroversielle Hatred får sommarslepp


Anbefalte innlegg

Helt ærlig, så liker jeg å drepe uskyldige mennesker på makabre måter i spill..

 

Red Dead Redenption: binde folk på togskinner, dra de etter hesten etc.

 

Saints Row: plukke opp og kaste folk rundt omkring, hjerne fra høye bygninger etc

 

GTA: kjøre trailer/brannbil gjennom strandpromenader

 

Spillet der du spiller som han duden (Scorpion?) og har uendelig med fallskjermer: hijacke store fly og sikte seg inn på en enkelt tilfeldig person

 

Og bare for å nevne Mortal Kombat, jeg elsker fatalities og brutalities...

 

Dette spillet blir nok både kjøpt og likt, men det betyr ikke at jeg går ut og gjør det samme utenfor min lille spillverden :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette spillet er ikke bra for noen. Dette er ett spill som avler vold på en syk og sinnsforvirret måte.

Gta er rene barnespillet i forhold. Jeg er ivrig gta spiller men dette.

Dette er bare jævlig.

bannlys spillet fra markedet og brenn det. Ellers vil det ødelegge en masse sinn.

 

 

De burde ikke gå lengre enn spill som Overlord Osv. Det er veldig mange lettpåvirkelige sinn som kan komme til å ikke tåle å spille dette.  

 

Kan være et godt spill å få ut sinne i, men hva om noen som spiller det går ut i samfunnet og gjør det virkelig?

Det er mange gærne folk i alle samfunn og dette gjør det bare mer bensin på bålet. 

 

Har du noen kilder eller kan linke til noen seriøs forskning på dette? Eller er det bare din frykt/fordommer som prater her? 

 

Mener ikke å være frekk eller noe, jeg har bare hørt det motsatte, at det er mindre vold nå enn før.. 

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

Helt ærlig, så liker jeg å drepe uskyldige mennesker på makabre måter i spill..
 
Red Dead Redenption: binde folk på togskinner, dra de etter hesten etc.
 
Saints Row: plukke opp og kaste folk rundt omkring, hjerne fra høye bygninger etc
 
GTA: kjøre trailer/brannbil gjennom strandpromenader
 
Spillet der du spiller som han duden (Scorpion?) og har uendelig med fallskjermer: hijacke store fly og sikte seg inn på en enkelt tilfeldig person
 
Og bare for å nevne Mortal Kombat, jeg elsker fatalities og brutalities... 
 
Dette spillet blir nok både kjøpt og likt, men det betyr ikke at jeg går ut og gjør det samme utenfor min lille spillverden :)
 
 
Du tenker på Just Cause 2, Just Cause 3 ser dritbra ut.

Syns også det var digg å kunne levne folk på togskinnene i RDR. Var sånn klassisk western skurketriks. Kan aldri huske å sedd en film hvor personen på togskinnan faktisk blir truffet.

Eneste jeg syns det kunne vært litt bedre splat effekt når toget treffer.

 

Syns det var en dritbra trailer. "Welcome to your nightmares motherfuckers" va jo dødstøft :D

Gleder meg til å spille dette.

Er enig i at folk som er lett påvirket av slike spill burde ikke spille slike spill, men kanskje heller gå til psykolog isteden og vurdere å heller spille kabal eller ludo.

I tillegg som noen sier så at barn spiller sånne spill som "er ment for ett voksent publikum" er heller ikke bra.
Er derfor vi burde få ett strengere system her i norge på spillsalg.

Bør være strengt ulovlig å selge spill til noen som er yngre enn den annbefalte aldersgrensen som står på coveret.


Som en som er av det voksne publikummet så ønsker jeg å se flere slike spill bare ikke sånne delvis svart/hvit fugleperspektiv som hatred har, men heller mere slikt som Postal 2. First Person View, skikkelig current gen grafikk, coop rampage, story mode og multiplayer.

Digget Soldier of Fortune back in the day og savner bare å få flere slike spill hvor du faktisk merker forsjell om du har skutt ned en fiende med endten en pistol eller en hagle. Er lei av å se ragdolls. Var greit i Max Payne 2 / Half Life 2 i 2003/2004 da ragdolls var nytt. Nu derimot så er jeg lei av å se det. Virker bare teit å sprenge en fiende med en granat bare for å se en ragdoll fly avgårde.

Endret av Boss-Znakemaster
Lenke til kommentar

Handler ikke omtrent alle spill nå om dagen om dreping på en eller annen måte? Jeg hater krig i det virkelige liv, men jeg elsker det i spill. Man har jo spill for å kunne gjøre ting man ikke kan i det virkelige liv, er ikke det det som er poenget med spill?

 

Absolutt. Synes det blir hyklersk, når man liker å drepe i spill, men forsvarer det ovenfor seg selv med at man er "god" i spillet. Selv liker jeg å spille ond i spill, få litt utløp for sine mørkere sider på en svært så uskyldig måte.

Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt i Mange år, lenge før Doom. Alt av FPS har gått ned fordi alle har en klar distanse fra virkeligheten. Jeg har fullstendig klar over hvor ofte samfunnet har fordømt spillene jeg har spilt, men Hatred er ikke helt det samme, det spiller på Alle de feil signalene og ønske å selge på det.

 

I alle splatter filmene (bad taste, brain dead, hostel, hils have eyes osv osv)jeg har sett blir altid alt gjort med enten humor eller en grunn, også i alle spill også i feks filmen Saw som er en blanding a splatter\trilller å er på en måte mer stueren, men det blir gjort med en forklaring eller humor hele veien, det blir altid gitt en grunn til å hate "motstanderen" eller gjort me humor.

 

Dette viskes ut i Hatred som i klippene ser ut til å gi kun feil signaler. Klippene klarer ikke å vise at hovedpersonen har en grunn, at det er noe humor her eller mening. Det er rett å slett laget et spill om rent Hat som titlen gjennspeiler, en terrorirst som lever i sin egen ille boble å hater alt å går ut for å drepe nettopp alt rundt seg, har sett et klipp der an går løs på en barnevogn.... Dette er bare feil, å mener at flere burde føle hvor feil moralen er i dette spillet.

 

Dette fra en Splatter\skrekk\Fps\Tarantino/Robert Rodriguez Fan. Dette spilles føles helt feil...

Lenke til kommentar

Før vi hadde videospill, klarte vi fint å være så brutal som overhodet mulig. At noen har et sinn som lett lar seg påvirke, og heller mot den "onde" siden, så hadde de klart å gjøre dette enten med eller uten spill. Spill har ingen betydning, selv om noen hadde brukt det som medium. Uten det mediumet hadde de bare funnet noe annet for å dyrke sin lidelse. 

Lenke til kommentar

Som deg, simalarion, har jeg også spilt i mange år, siden før Doom og før Super Mario Bros., osv, så vi er veldig så like der.

 

Der vi ser ut til å oppfatte ting noe forskjellig, er det med "feil signaler", osv. Som LarZen skrev, om å plukke opp horer og skyte de i bakhodet i en skog, så ser ikke jeg helt humoren der, i det spillet. Ei heller å ta frem rakettkasteren og UZI-en og skyte vilt rundt seg og gå mayhem i GTA-spillene. Jeg personlig klarer ikke å se forskjellen mellom "handlingene" i Hatred (hvor man har en dommedagstankegang og hater og skyter alt, uskyldige mennesker, mot det å skyte/sprenge uskyldige personer i GTA. Er ikke det akkurat det samme? 

 

Men, hvis noen vil gå rundt å lage rabalder og være en sykt forstyrret person som gjør disse handlingene i andre spill, som i GTA, hvorfor likestilles ikke det med å være ned psykisk nedbrutte personen i Hatred?

 

Min mening er at spillet ikke gjør noe galt. Hvis noen synes ovenfornevnte scenario er gøy, så for all del, kjør på og ha det gøy med den lille sadisten i deg. For min egen del, går jeg aldri berserk i GTA og ser ingen interesse i konseptet Hatred. Jeg avstår fra begge. Men, jeg ser allikevel ikke at det er noen forskjell på disse to spillene/mulighetene i spillene.  

Lenke til kommentar

For meg i alle fall, så ligger i forskjellen tydelig i måten det gjøres på. Jeg reagerer veldig negativt nesten med avsky på Hatred trolig pga det følelesen det gir av å skulle gjenspeile ekte hat uten å gjøre noe annet med det. Videre virker det til å være gjennomført på en naturtro måte med dyster grafikk som er blottet for humor\kommentarer\mening. Om jeg skulle overført det til film måtte det ble filmet i en 7even\Saw atmosphere blottet for alt annet en brutale mord på folk i gata - gutter\barn\tilfedige forbi passerende (ikke noe annet, som da skiller seg soleklart fra nevnte filmer), den filmen haddet ikke jeg ville sett, jeg kan heller ikke se hvorfor noen ville produsere noe slikt, det ser jeg heller ikke med Hatred...

 

Gta er fjollete fra ende til annen der alle kommer med artige kommentarer, karakterne er overdrevet psykotiske osv osv i en satt handling\historie. Det blir noe helt annet en det jeg har sett av spilet Hatred, som jeg mener bare er fullstendig feil.

 

 

Tror det blir svart i starten for det er der han går løs på en barnevogn, men det er med at en gutt blir skutt i munnen.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Spill er fantasi. Et spill har ingenting med virkeligheten å gjøre. Hatred er rimelig drøyt etter hva jeg har sett, men det får være opp til hver enkelt om man ønsker/velger å spille Hatred.

At man skal bedrive sensur og forsøke å få bannet spillet fordi man er uenig med innholdet blir helt feil.  

 

Det blir spennende å se utviklingen rundt denne problemstillingen i årene fremover når VR er blitt kommersielt. Vil det være akseptablet  å lage en voldtekssimulator, eller en simulator hvor man torturerer mennesker i full VR og fotorealistisk grafikk?

Skal ikke se bort ifra at slike simulatorer kan tilfredstille behovene til de skrudde menneskene det måtte gjelde og kanskje bidra til at de avstår handlingen i det virkelige liv. Hvem vet.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Spille Driveclub gjør ikke at jeg kjører over fartsgrensen og generelt som en villmann.

Spille Battlefield: Hardline gjør ikke at jeg raner banker.

Spille Grand Theft Auto 5 gjør ikke at jeg plukker opp horer for å skyte dem i bakhode i skogen.

Spille Myst gjør ikke at jeg går rundt i nabolaget å ser etter puslespill.

Spille Bloodborn gjør ikke at jeg går rundt på kirkegården å vifter rundt med ei rake mot gamle damer.

 

Spille spill har ingen påvirkning på hvem jeg er som person.

 

Jeg gjør alle de tingene. Spesielt det med raken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

De kunne vel like gjerne laget et WW2 spill der man spiller SS offiserer og går løs på sivilbefolkningen.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Tja, spill er kultur og underholning. Da er det vel greit at det finst noko for kvar ein smak. Savner eit spill der man kan jakte på religiøse fanatikere og sekter av tvilsom karakter.

 

Er dog usikker på om dette spillet vil innfri. Lurer forsatt på kva incentiv som vil bli brukt. Er det anntal drap, tidsbruk, poeng for type drapsmetode eller poeng for variasjon eller komboer?

Lenke til kommentar

Tja, spill er kultur og underholning. Da er det vel greit at det finst noko for kvar ein smak. Savner eit spill der man kan jakte på religiøse fanatikere og sekter av tvilsom karakter.

 

Er dog usikker på om dette spillet vil innfri. Lurer forsatt på kva incentiv som vil bli brukt. Er det anntal drap, tidsbruk, poeng for type drapsmetode eller poeng for variasjon eller komboer?

Religiøs fanatiker jakt!, ja der har du allerede en god ide som gir deg en god unnskyldning til splatter morro i god Tarantino stil. Traileren jeg viser til over fra hatred er dog det tvers motsatte av en god ide, meningsløs vold i beste jokeren på kino stil (fleste vet nok hva jeg sikter til) eller en like kjent episode i Norge man helst glemmer for en stund tilbake, dette spillet minner meg om slike psykisk skadet mennesker. For de fleste føles nok dette spillet helt feil av denne å tidligere nevnte grunner.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...