Gå til innhold

ANMELDELSE: Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Ny anmelder, som begynner med 10/10 til et AAA-spill? Lagt lista da.

 

 


Frimodusen kan man kaste bort flere titalls timer i, bare med å kjøre rundt å skue på omgivelsene, eller på shopping. Man kan kjøpe seg leiligheter, biler, forsikring, mat, klær og det du egentlig kan tenke deg. Kjøpet av en leilighet eller et hus er også meget viktig for veien videre økonomisk.

 

Ellers har du mange småoppdrag som kan fullføres. Du kan for eksempel være med på et ran der du skal stjele narkotika, eller hvis du vil ha enda enklere underholdning så kan du være med på et billøp. Her er det mange muligheter for time etter time med moro.

 

 


Masse tekst om video-opplastning?!?! Whått?!

 

The Sims + opplastning av "selfier" til sosiale medier (Mulig man kan det i de nyeste The Sims-spillene også?), pluss mini-spill like spennende og komplekse som de i California Games. Synes folk virkelig disse såkalte "sandkasse"-elementene er såååå morsomme? Legg på fryktelig irriterende karakterer med platte dialoger, pluss plaffing av tilfeldige folk og påkjørsler uten mål og mening for så å slippe unna purken, sistnevnte noe som jo kan være morsomt, med mindre det er en idiotisk magisk sirkel denne gangen også man bare må kjøre utenfor.

 

10/10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hvordan var det med GTA V, det skulle komme noen flere DLCer etterhvert?

 

AtW

Det har jo kommet flere oppdateringer i senere tid, blant annet Heist-oppdateringen. Alle har vært gratis så langt. Rockstar selger jo in-game penger som er med å gjøre disse DLCene gratis.

 

 

Ok, mente jeg så noen rykter om DLC på gamer.no (nye altså) men kan godt hende jeg husker feil.

 

AtW

Det ble vel sagt noe før jul om at det kom noe story-type DLC. Kanskje vi hører noe mer nå som nyutgavene er ute av døra.

Lenke til kommentar

Rockstar har gjort en sinnsyk bra jobb med GTA 5, men 10/10 synes jeg virkelig ikke de fortjener. Forrigje gang jeg brukte så mye tid i loading screens var i sims 2. Det dreper virkelig på "MMO-feelen" når man må gjennom 2-3 loading screens og inn i en ny lobby for å kunne kjøre et race, det beste hadde vært om alt var real time så lenge du var i den samme sessionen, da hadde spillet flytet mye bedre, blir alt for mye venting for min del..

Lenke til kommentar

 

Gå på youtube å sjekk pc vs ps4 sammenligning, absolutt ingen forskjell i det hele tatt.

Haha og dette tror du på selv? Forbanna tulling. Joda hvis pc versjonen var på medium grafikk innstillinger kanskje.

 

I dare you! Ta og film medium grafikk og sammenlign. noen som trenger IQ her.

Lenke til kommentar

 

Gå på youtube å sjekk pc vs ps4 sammenligning, absolutt ingen forskjell i det hele tatt.

 

Jeg spiller spillet på ps4 selv, men jeg tror nok at det er en grei forskjell... Du klarer kanskje ikke se det i en YT sammenligning, men fra tidligere erfaring så blir alt mye skarpere og klarere + mer flyt på pc...

 

Men det er jo selvfølgelig det samme spillet, og den merkbare forskjellen er ikke så viktig for folk flest.

Gir mening, PS4/ One er en pc med en kraftig integrert grafikk, siden du kan jobbe rett mot gpu tilsvarer dette en svakere middelklasse skjermkort dersom pc versjonen også er god og ikke en råtten port.

Sitter du på en pc med en middelklasse skjermkort er det få forskjeller, sitter du på noe seriøst får du forskjeller som mellom pc versjoner, en fordel er at du kan sette grafikk innstilingene slik du ønsker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Har akkurat fullført hovedhistorien og jeg har stort sett hatt det veldig gøy med spillet. Det er for det meste småting som irriterte meg underveis, men ingenting som ødelegger totalopplevelsen.

 

For det første følte jeg at mange oppdrag hadde unødig langtekkelig bilkjøring. Jo da, det er fantastisk grafikk og en livlig by, men etter å ha kjørt på tvers av kartet x antall ganger begynner man å gå litt lei. Ofte så er begynnelsen eller slutten på et oppdrag at man kjører langt uten at noe spesielt skjer. Det tilfører ikke oppdraget noe, utover at de ofte er noe dialog i bilen underveis. I et såpass stort spill, så kunne de løst dette med en mellomsekvens istedet. Oppdrag som består av å kjøre over hele kartet, drepe eller slå ned 1-2 personer for så å kjøre den samme veien tilbake er ikke fryktelig spennende.

 

Det andre som irriterte meg en del underveis var at forhåndsvalgte våpen hele tiden ble tilbakestilt. Etter hvert har man gjerne 4-5 våpen i hver kategori på "våpenhjulet". En mellomsekvens, et kjapt karakterbytte eller å starte et oppdrag på nytt er alt som skal til for at spillet tilbakestiller alt til det første våpenet (ofte det dårligste) du skaffet deg i samtlige kategorier.

Under flere av oppdragene så må man bytte mellom de ulike karakterene i kamp, og da er det irriterende at våpenet du akkurat hadde valgt med Franklin er endret dersom du veksler over til Trevor eller Michael et lite øyeblikk.

 

Det siste faller litt under samme kategori som våpenvalg, og det er at klær man har tatt på seg også blir tilbakestilt hele tiden. Ja, jeg skjønner at det er for å virke mer realistisk at Franklin ikke går med de samme klærne i en uke i strekk, mens jeg tar andre oppdrag med en av de andre karakterene. Men likevel skulle jeg ønske at spillet faktisk lot meg overstyre dette, spesielt ettersom det eneste stedet man kan bytte klær er ditt eget hus. Rockstar har på den ene siden gitt spillere utallige muligheter til å skreddersy usteendet på de ulike karakterene, men da føles det tullete at det hele tiden blir endret til et tilfeldig antrekk. Det endte opp med at jeg sjeldent gadd å bytte klær mens jeg spilte hovedhistorien.

 

Totalt sett er dette bare småplukk, men jeg skulle likevel ønske at Rockstar hadde fikset det. Ellers har jeg ikke noe å utsette på spillet.

 

9/10

Lenke til kommentar

Jeg må påpeke en noen frustrasjonspunter i onlinebiten. Matchmaking/online spilling er til tider helt tullete:

 

- Spillet klarer veldig ofte ikke å putte meg i session med venner når jeg vet at de er online i open.

 

- Man kan spille sammen i open, ta et oppdrag og så når man er ferdig så er man plutselig i to helt forskjellige sessions igjen, er bare tullete og man kaster bort mye tid bare for å få spillt sammen.

 

- At den noen ganger rett og slett ikke klarer å putte deg online i det hele tatt og man må gjennom loading screen 2-3 ganger før den får det til.

 

- Noen ganger så dukker ikke invites fra venner opp eller det blir krøll med å få akseptert invite.

 

Når det fungerer er det fantastisk, men jeg synes det burde være mye mindre herk med denne delen på et spill som har vært ute så lenge. Spesielt siden dette har vært ett problem siden starten ut i fra det jeg leser på div forum.

Endret av Dipso
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med muse-lag i spillet? Direct og Raw input gir en skikkelig forsinkelse, mens Windows input gir horribel hakking. Det hjalp litt å skru av v-sync men det er fortsatt en lang vei å gå før det fungerer skikkelig.

 

Jeg gjorde, men det forsvant når jeg skrudde opp sensitiviteten i spillet. Prøvd det? 

Lenke til kommentar

Jeg må påpeke en noen frustrasjonspunter i onlinebiten. Matchmaking/online spilling er til tider helt tullete:

 

- Spillet klarer veldig ofte ikke å putte meg i session med venner når jeg vet at de er online i open.

 

- Man kan spille sammen i open, ta et oppdrag og så når man er ferdig så er man plutselig i to helt forskjellige sessions igjen, er bare tullete og man kaster bort mye tid bare for å få spillt sammen.

 

- At den noen ganger rett og slett ikke klarer å putte deg online i det hele tatt og man må gjennom loading screen 2-3 ganger før den får det til.

 

- Noen ganger så dukker ikke invites fra venner opp eller det blir krøll med å få akseptert invite.

 

Når det fungerer er det fantastisk, men jeg synes det burde være mye mindre herk med denne delen på et spill som har vært ute så lenge. Spesielt siden dette har vært ett problem siden starten ut i fra det jeg leser på div forum.

 

Enig. Disse tingene, samt et tungvindt og lite intuitivt brukergrensesnitt ødelegger online-opplevelsen helt for meg i dette spillet. Gidder ikke røre det noe mer etter at jeg og en kompis hadde ekstremt frusterende timer en kver her tidligere i uken, hvor vi endte opp med å løpe rundt alene og bare snakke på skype.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...