Gå til innhold

Ateistisk syn, døden og bønn


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Jeg føler meg ikke sikker på hva jeg ville gjort, om jeg var i en veldig ekstrem situasjon. Det er ikke godt å vite hvordan man reagerer da, når man allerede vet at man er i stand til å gjøre mye irrasjonelt under press. Så jeg utelukker ikke at jeg ville gjort det, men jeg syns absolutt ikke det taler for religion. Det handler bare om at er man veldig "presset", så gjør man irrasjonelle ting. Noen mennesker mer enn andre, mange trenger ikke engang å være presset (det er jo tross alt veldig mange religiøse). Det ville jo vært irrasjonelt å be til "Gud", siden det ikke har noen effekt på noe som helst - det er som dere sier bedre å fokusere på ting som kan ha effekt, om de finnes.

Jeg har opplevd altfor mange ganger at det har effekt i mitt liv, til at dette kan være sant. Jeg tviler ikke et sekund på at Gud hører mine, og andres bønner. Det er kraft i Jesu navn, det har jeg sett og opplevd personlig. :)

I anstendighetens navn ber jeg deg be om en kur for kreft og AIDS.

Hehe :). Blir som at jeg skal be til Gud om at all ondskap og sykdom skal forsvinne fra denne verden. Det går ikke. Vi lever i en ond verden. Pga syndefallet kom ondskap, synd og sykdom inn i verden. Jeg kan alltids be om at det skal gå vekk, men så lenge Satan er denne verdens fyrste, så vil det alltid være her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hehe :). Blir som at jeg skal be til Gud om at all ondskap og sykdom skal forsvinne fra denne verden. Det går ikke. Vi lever i en ond verden. Pga syndefallet kom ondskap, synd og sykdom inn i verden. Jeg kan alltids be om at det skal gå vekk, men så lenge Satan er denne verdens fyrste, så vil det alltid være her.

 

 

“You either have a God who sends child rapists to rape children or you have a God who simply watches it and says, ‘When you’re done, I’m going to punish you.’If I could stop a person from raping a child, I would. That’s the difference between me and your God.”

 

- Tracie Harris

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Effekten av bønn ved helbredelse har blitt studert. Resultatet var mangelfullt.

 

"The largest and most scientifically rigorous study of prayer's efficacy, the 2006 STEP project, found no significant difference whether subjects were prayed for or not, except some negative effects among those who knew they were receiving prayers."

 

http://www.nytimes.com/2006/03/31/health/31pray.html?pagewanted=all&_r=1&

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Hehe :). Blir som at jeg skal be til Gud om at all ondskap og sykdom skal forsvinne fra denne verden. Det går ikke. Vi lever i en ond verden. Pga syndefallet kom ondskap, synd og sykdom inn i verden. Jeg kan alltids be om at det skal gå vekk, men så lenge Satan er denne verdens fyrste, så vil det alltid være her.

 

“You either have a God who sends child rapists to rape children or you have a God who simply watches it and says, ‘When you’re done, I’m going to punish you.’If I could stop a person from raping a child, I would. That’s the difference between me and your God.”

 

- Tracie Harris

Det er ikke Gud som sender overgripsmenn eller "tillater" det. Vi er alle skapt unikt med fri vilje. Det betyr at vi kan gjøre hva vi vil. Hadde Gud styrt alle mennesker til å gjøre det gode, hadde vi vært roboter. Men Gud har lagt inn samvittigheten i oss, så mange som har voldtatt har nok angret på det og hatt dårlig samvittighet etterpå. Og Gud ønsker ikke å straffe noen, men han tålerer ikke synd, derfor sendte han Jesus for å redde oss. Alle mennesker synder, men har vi tatt imot Jesus ser Gud på oss som syndefrie og da er porten til Himmelen åpen.

 

PS: Jeg liker forresten at du går rett til denne standard "disclaimeren" snarere enn å faktisk be guden du tror på om et bedre liv for et utall mennesker. Det er jo nesten som at du er klar over at den tilsynelatende oppfyllelsen av bønnene dine står og faller på sin egen urimelighet.

Hehe :) Jeg kan godt be om det jeg. Men det er ikke slik at alt jeg ber om, uansett hva, kommer til å skje. Men som sagt, jeg har opplevd flere bønnesvar selv og kjenner til flere tilfeller fra venner der det har skjedd ting. Blant annet et vennepar som fikk beskjed om at det var umulig for dem å få barn, men de ba til Gud og hun ble gravid allikevel - mot alle odds. En annen barndomsvenn av meg hadde epilepsi fra han var liten gutt og fikk etterhvert beskjed av legene at det var umulig å gjøre noe med det, han måtte leve med det resten av livet sa de. Men han ble bedt for, og fullstendig helbredet. Han har ikke hatt anfall siden den gang, ca 15 år siden. Finnes masse mennesker der ute som har fått bønnesvar, enten du tror det eller ei. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hehe :). Blir som at jeg skal be til Gud om at all ondskap og sykdom skal forsvinne fra denne verden. Det går ikke. Vi lever i en ond verden. Pga syndefallet kom ondskap, synd og sykdom inn i verden. Jeg kan alltids be om at det skal gå vekk, men så lenge Satan er denne verdens fyrste, så vil det alltid være her.

“You either have a God who sends child rapists to rape children or you have a God who simply watches it and says, ‘When you’re done, I’m going to punish you.’If I could stop a person from raping a child, I would. That’s the difference between me and your God.”

 

- Tracie Harris

Det er ikke Gud som sender overgripsmenn eller "tillater" det. Vi er alle skapt unikt med fri vilje. Det betyr at vi kan gjøre hva vi vil. Hadde Gud styrt alle mennesker til å gjøre det gode, hadde vi vært roboter. Men Gud har lagt inn samvittigheten i oss, så mange som har voldtatt har nok angret på det og hatt dårlig samvittighet etterpå. Og Gud ønsker ikke å straffe noen, men han tålerer ikke synd, derfor sendte han Jesus for å redde oss. Alle mennesker synder, men har vi tatt imot Jesus ser Gud på oss som syndefrie og da er porten til Himmelen åpen.

 

PS: Jeg liker forresten at du går rett til denne standard "disclaimeren" snarere enn å faktisk be guden du tror på om et bedre liv for et utall mennesker. Det er jo nesten som at du er klar over at den tilsynelatende oppfyllelsen av bønnene dine står og faller på sin egen urimelighet.

Hehe :) Jeg kan godt be om det jeg. Men det er ikke slik at alt jeg ber om, uansett hva, kommer til å skje. Men som sagt, jeg har opplevd flere bønnesvar selv og kjenner til flere tilfeller fra venner der det har skjedd ting. Blant annet et vennepar som fikk beskjed om at det var umulig for dem å få barn, men de ba til Gud og hun ble gravid allikevel - mot alle odds. En annen barndomsvenn av meg hadde epilepsi fra han var liten gutt og fikk etterhvert beskjed av legene at det var umulig å gjøre noe med det, han måtte leve med det resten av livet sa de. Men han ble bedt for, og fullstendig helbredet. Han har ikke hatt anfall siden den gang, ca 15 år siden. Finnes masse mennesker der ute som har fått bønnesvar, enten du tror det eller ei. :)

 

 

Jeg sier ikke at Gud sender voldtektsmenn (jeg sier faktisk ingenting, da dette bare er et sitat, men jeg er dog enig i hennes utsagn). Men, tanken er at Guden du tror på sitter og venter til voldtektsmannen er ferdig med sitt i stedet for å gripe inn. Og det er forskjellen på meg og din Gud. Hadde jeg vært i en posisjon der jeg kunne stoppet en voldtekt så hadde jeg gjort det. Ikke bare ventet til akten var fullført og så sagt at voldtaktsmannen var slem, men han behøver ikke straff hvis han bare er lei seg nok.

 

Det angående bønnesvar har jeg ikke noe behov for å svare på, da som afterall viser til så er det mange undersøkelser som viser ingen sammenheng mellom bønn og helbredelse, bare for å ta et eksempel for hva man kan be om. Alle disse anektdotene preller av som vann på gåsa. Jeg er ikke interessert i barndomsvennene dine som har klart seg tross odds. Jeg er interessert i godt statistisk underlag som påviser en positiv sammenheng mellom bønn og virkelighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hehe :). Blir som at jeg skal be til Gud om at all ondskap og sykdom skal forsvinne fra denne verden. Det går ikke. Vi lever i en ond verden. Pga syndefallet kom ondskap, synd og sykdom inn i verden. Jeg kan alltids be om at det skal gå vekk, men så lenge Satan er denne verdens fyrste, så vil det alltid være her.

“You either have a God who sends child rapists to rape children or you have a God who simply watches it and says, ‘When you’re done, I’m going to punish you.’If I could stop a person from raping a child, I would. That’s the difference between me and your God.”

 

- Tracie Harris

Det er ikke Gud som sender overgripsmenn eller "tillater" det. Vi er alle skapt unikt med fri vilje. Det betyr at vi kan gjøre hva vi vil. Hadde Gud styrt alle mennesker til å gjøre det gode, hadde vi vært roboter. Men Gud har lagt inn samvittigheten i oss, så mange som har voldtatt har nok angret på det og hatt dårlig samvittighet etterpå. Og Gud ønsker ikke å straffe noen, men han tålerer ikke synd, derfor sendte han Jesus for å redde oss. Alle mennesker synder, men har vi tatt imot Jesus ser Gud på oss som syndefrie og da er porten til Himmelen åpen.

 

PS: Jeg liker forresten at du går rett til denne standard "disclaimeren" snarere enn å faktisk be guden du tror på om et bedre liv for et utall mennesker. Det er jo nesten som at du er klar over at den tilsynelatende oppfyllelsen av bønnene dine står og faller på sin egen urimelighet.

Hehe :) Jeg kan godt be om det jeg. Men det er ikke slik at alt jeg ber om, uansett hva, kommer til å skje. Men som sagt, jeg har opplevd flere bønnesvar selv og kjenner til flere tilfeller fra venner der det har skjedd ting. Blant annet et vennepar som fikk beskjed om at det var umulig for dem å få barn, men de ba til Gud og hun ble gravid allikevel - mot alle odds. En annen barndomsvenn av meg hadde epilepsi fra han var liten gutt og fikk etterhvert beskjed av legene at det var umulig å gjøre noe med det, han måtte leve med det resten av livet sa de. Men han ble bedt for, og fullstendig helbredet. Han har ikke hatt anfall siden den gang, ca 15 år siden. Finnes masse mennesker der ute som har fått bønnesvar, enten du tror det eller ei. :)

 

 

Jeg er interessert i godt statistisk underlag som påviser en positiv sammenheng mellom bønn og virkelighet.

 

Den vil du aldri få fordi den ikke eksisterer.

Ellers kan man legge til at seks millioner jøder ba av full hals under WW2, uten at det hjalp dem en eneste døyt!

Lenke til kommentar

 

Den vil du aldri få fordi den ikke eksisterer.

Ellers kan man legge til at seks millioner jøder ba av full hals under WW2, uten at det hjalp dem en eneste døyt!

 

 

Er godt mulig det eksisterer uten at jeg vet om det. Poenget er at jeg er ute etter noe mer håndfast enn personlige anektdoter. Det er rett og slett ikke godt nok som grunnlag til å akseptere såpass realitetsbøyende påstander.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hehe :). Blir som at jeg skal be til Gud om at all ondskap og sykdom skal forsvinne fra denne verden. Det går ikke. Vi lever i en ond verden. Pga syndefallet kom ondskap, synd og sykdom inn i verden. Jeg kan alltids be om at det skal gå vekk, men så lenge Satan er denne verdens fyrste, så vil det alltid være her.

“You either have a God who sends child rapists to rape children or you have a God who simply watches it and says, ‘When you’re done, I’m going to punish you.’If I could stop a person from raping a child, I would. That’s the difference between me and your God.”

 

- Tracie Harris

Det er ikke Gud som sender overgripsmenn eller "tillater" det. Vi er alle skapt unikt med fri vilje. Det betyr at vi kan gjøre hva vi vil. Hadde Gud styrt alle mennesker til å gjøre det gode, hadde vi vært roboter. Men Gud har lagt inn samvittigheten i oss, så mange som har voldtatt har nok angret på det og hatt dårlig samvittighet etterpå. Og Gud ønsker ikke å straffe noen, men han tålerer ikke synd, derfor sendte han Jesus for å redde oss. Alle mennesker synder, men har vi tatt imot Jesus ser Gud på oss som syndefrie og da er porten til Himmelen åpen.

 

PS: Jeg liker forresten at du går rett til denne standard "disclaimeren" snarere enn å faktisk be guden du tror på om et bedre liv for et utall mennesker. Det er jo nesten som at du er klar over at den tilsynelatende oppfyllelsen av bønnene dine står og faller på sin egen urimelighet.

Hehe :) Jeg kan godt be om det jeg. Men det er ikke slik at alt jeg ber om, uansett hva, kommer til å skje. Men som sagt, jeg har opplevd flere bønnesvar selv og kjenner til flere tilfeller fra venner der det har skjedd ting. Blant annet et vennepar som fikk beskjed om at det var umulig for dem å få barn, men de ba til Gud og hun ble gravid allikevel - mot alle odds. En annen barndomsvenn av meg hadde epilepsi fra han var liten gutt og fikk etterhvert beskjed av legene at det var umulig å gjøre noe med det, han måtte leve med det resten av livet sa de. Men han ble bedt for, og fullstendig helbredet. Han har ikke hatt anfall siden den gang, ca 15 år siden. Finnes masse mennesker der ute som har fått bønnesvar, enten du tror det eller ei. :)

Jeg er interessert i godt statistisk underlag som påviser en positiv sammenheng mellom bønn og virkelighet.

Den vil du aldri få fordi den ikke eksisterer.

Jo det gjør den.

Lenke til kommentar

Effekten av bønn ved helbredelse har blitt studert. Resultatet var mangelfullt.

 

"The largest and most scientifically rigorous study of prayer's efficacy, the 2006 STEP project, found no significant difference whether subjects were prayed for or not, except some negative effects among those who knew they were receiving prayers."

 

http://www.nytimes.com/2006/03/31/health/31pray.html?pagewanted=all&_r=1&

 

Du kan ikkje måle effekten av bøn vitskapleg på denne måten. Dette er det fleire grunnar til. For det første er det ei vanleg misforståing blant ufrelste at føremålet med bøn først og fremst er som eit hjelpemiddel for å dekkje våre verdslege behov og suter. Litt som ein ånd i ein oljelampe. Bibelen seier rett nok at vi skal få kaste all vår sut på Jesus (1. Pet 5:7), men bøn er så langt meir enn berre dette. Jesus ønskjer å byggje ein relasjon med oss, og bøn er vårt talerøyr der vi kan dele våre tankar og kjensler med Jesus. Dette er viktig for mange gjer bøn til noko rituelt og stivt. Men Gud ser ikkje til det ytre, han ser til hjartet (1. Sam 16:7). Å be er djupast sett å opne opp hjartet vårt for Jesus.

 

Når vi vert kjende med Han, vil vi raskt oppdage at hans perspektiv er annleis enn det vi av naturen har. Alt det verdslege er forgjengeleg og det er ingen lommer i likskjorta, men den som har Jesus har ein skatt i himmelen som langt overgår all jordisk rikdom og ære. Dette kan synest vanskeleg for den ufrelste å forstå, men nokre gongar gagnar det vår tru at Gud ventar med å svare, eller at svaret ikkje vart slik vi venta. Kanskje er det nettopp eit hardt svar som må til for å forme oss etter Guds vilje, og føre oss inn i ein djupare relasjon med Han.

 

Om du som les dette er ufrelst og ønskjer bønesvar frå Gud, må du først bøye hjartet ditt for Jesus. Vi er alle av naturen avla i synd, og så lenge vi lever uomvendt er vi under Guds vreide. Korleis skulle vi då kunne vente å få noko av Gud? "Men dersom vi sannar syndene våre, er han trufast og rettferdig, så han tilgjev oss syndene og reinsar oss for all urettferd." (1. Joh 1:9) Vi har Guds løfte på at kvar den som kallar på Herrens namn skal verte frelst (Rom 10:13). Dette gjeld heile livet, ja like til dei nattsvarte dødsskuggane fell. Midt i dødsangst og syndenød kan du få be syndaren si bøn "Kjære Herre Jesus. Eg veit at eg er ein syndar, og eg ber om di tilgjeving. Eg trur at du døydde for mine synder og oppstod frå dei døde. Eg vender meg bort frå mine synder og inviterer deg til å kome inn i mitt hjarte og liv. Eg ønskjer å følgje og lite på deg som min Herre og Frelsar. I ditt namn. Amen". Den syndar som ber denne bøn, har 100% sjanse for bønesvar, og får bytte bort angst og uro i sjela med ekte glede og fred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikkje måle effekten av bøn vitskapleg på denne måten. Dette er det fleire grunnar til. For det første er det ei vanleg misforståing blant ufrelste at føremålet med bøn først og fremst er som eit hjelpemiddel for å dekkje våre verdslege behov og suter. Litt som ein ånd i ein oljelampe. Bibelen seier rett nok at vi skal få kaste all vår sut på Jesus (1. Pet 5:7), men bøn er så langt meir enn berre dette. Jesus ønskjer å byggje ein relasjon med oss, og bøn er vårt talerøyr der vi kan dele våre tankar og kjensler med Jesus. Dette er viktig for mange gjer bøn til noko rituelt og stivt. Men Gud ser ikkje til det ytre, han ser til hjartet (1. Sam 16:7). Å be er djupast sett å opne opp hjartet vårt for Jesus.

 

Når vi vert kjende med Han, vil vi raskt oppdage at hans perspektiv er annleis enn det vi av naturen har. Alt det verdslege er forgjengeleg og det er ingen lommer i likskjorta, men den som har Jesus har ein skatt i himmelen som langt overgår all jordisk rikdom og ære. Dette kan synest vanskeleg for den ufrelste å forstå, men nokre gongar gagnar det vår tru at Gud ventar med å svare, eller at svaret ikkje vart slik vi venta. Kanskje er det nettopp eit hardt svar som må til for å forme oss etter Guds vilje, og føre oss inn i ein djupare relasjon med Han.

 

Om du som les dette er ufrelst og ønskjer bønesvar frå Gud, må du først bøye hjartet ditt for Jesus. Vi er alle av naturen avla i synd, og så lenge vi lever uomvendt er vi under Guds vreide. Korleis skulle vi då kunne vente å få noko av Gud? "Men dersom vi sannar syndene våre, er han trufast og rettferdig, så han tilgjev oss syndene og reinsar oss for all urettferd." (1. Joh 1:9) Vi har Guds løfte på at kvar den som kallar på Herrens namn skal verte frelst (Rom 10:13). Dette gjeld heile livet, ja like til dei nattsvarte dødsskuggane fell. Midt i dødsangst og syndenød kan du få be syndaren si bøn "Kjære Herre Jesus. Eg veit at eg er ein syndar, og eg ber om di tilgjeving. Eg trur at du døydde for mine synder og oppstod frå dei døde. Eg vender meg bort frå mine synder og inviterer deg til å kome inn i mitt hjarte og liv. Eg ønskjer å følgje og lite på deg som min Herre og Frelsar. I ditt namn. Amen". Den syndar som ber denne bøn, har 100% sjanse for bønesvar, og får bytte bort angst og uro i sjela med ekte glede og fred.

 

Beklager å si det, men du høres ikke helt frisk ut... det er jo helt fanatisk. "Vi er alle av naturen avla i synd, og så lenge vi lever uomvendt er vi under Guds vreide".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Medlem-371958

Hva er meningen med livet?

Det er vanskelig å finne noen som ikke noen gang har fundert over følgende spørsmål: "Hva meningen med vår eksistens?" Hele tiden kommer det store antall mennesker til denne verden, og store grupper holder på samme tidspunkt å forlater denne verden. Hva er egentlig målet bak denne prosessen? Hvilken forskjell hadde det gjort hvis vi mennesker ikke hadde eksistert på denne planeten? Det er nødvendig for oss å vite hvorfor vi er her og hvor vi skal gå (etter dette.)

Når materialister spør seg selv disse spørsmålene kan dem ikke finne svar til dem fordi det materielle ikke har noe "intellekt" til å gi et svar på dette. Dermed har dem slått seg til ro uten å finne dette svaret. Er det ikke rart at disse mennesker i andre sider av livets perspektiv driver med systematisk programmering og planlegging av aspekter som utdannelse, jobb, behandling av helse, medisinering og aktiviteter. Men samtidig ser dem på selveste livets mening som målløst? Det er ikke rart i at når noen av  disse folk da funderer på disse spørsmålene og ikke kommer frem til svaret og finner selveste livet som målløst ender opp til og med å tar sine egne liv.
 
Derimot når et menneske som tror på Gud spør seg selv dette spørsmålet ender han/hun aldri opp med håpløshet. Primært vet denne personen at Skaperen av denne verden er Vis og at Han derfor har skapt alle skapelse basert på visdom. For det andre; Hvis vedkommende kun ser på seg selv og hver kroppsdel av sin egen kropp, vil han/hun se at enhver del er der for en bestemt oppgave. Ikke kun hjernen, hjertet, blodårene, nervesystemet, men til og med neglene, øyevippene, fingertrykk, forsenkninger i håndflater og føttene har enhver sine fantastiske oppgaver og er der for en årsak. Noe den moderne vitenskapen i dag bekrefter. Hvor absurd kan man ikke kalle en tankegang som identifiserer enhver liten del av enhver bygning i en by, men benekter årsaken bak selveste byen? Er det logisk at en ingeniør konstruerer en flott bygning med velkonstruerte rom, ganger, dører, luker, hager osv. hvor alt har blitt satt på sine plasser for bestemte oppgaver, mens at selveste bygningen ikke har noen objektiv?
 
Dette er punkter som gir en troende en meget god grunn til å vite at det uten tvil er et flott og høyt mål bak menneskets eksistens. Og at vedkommende da gjennom intellektet kan  forstå dette. Videre er det utrolig å se forkjempere av ideologien (om meningsløst eksistens) når dem trår inn i verdenen av naturvitenskap hvor dem er rastløse i å finne årsaker bak de minste fenomener. Der kan dem være ivrige nok til å ikke la gå av å finne årsaker og grunner bak hver eneste ting støtt borti, selv om det er en ultra liten del av kroppen. Der blir det brukt årevis av tid og ressurser bak forskning for å avdekke årsakene bak denne delens eksistens. Men når det kommer til spørsmålet om selveste mennesket (som den kroppslige helhet) mener samme folk at det ikke er noen mål for. For en merkelig selvmotsigelse.
 
Troen på Guds visdom og oppmerksomhet mot målet med livet formidler en solid overbevisning for oss til å vite at det er en stor betydning bak menneskets skapelse. Etter refleksjon på dette er det viktig at vi strever på vårt beste til å finne hva denne hensikten/målet er, for deretter å oppnå dette målet. Oppmerksomhet mot dette fundamentale hovedpunktet kan tilrettelegge og lyse opp vår vei til å oppnå det lettere:

Skaperen er en godeskapende Grunnlegger som har skapt all Hans skapelse med Hans makt hvor Han pleier og fostrer mennesket fra et nivå av mangel mot det komplette nivået av perfeksjon. Dette er det aktuelle målet med vår tjeneste (til Allah) og dette er filosofien av vår tilbedelse og bønner, som i virkeligheten er treningsprogrammer ledende oss mot perfeksjon. Dermed kan vi konkludere at målet bak vår skapelse er at vi oppnår perfeksjon og fullkommenhet.
 

Lenke til kommentar

Beklager å si det, men du høres ikke helt frisk ut... det er jo helt fanatisk. "Vi er alle av naturen avla i synd, og så lenge vi lever uomvendt er vi under Guds vreide".

Dette er ikkje mine tankar, men eit hovudpoeng i Guds Ord. Arvesynda er vi alle fødde til. Vi må erkjenne at vi er håplause syndarar før vi kan ta imot Jesus som vår frelsar og herre.

 

Sal 51:7 - "Ja, med skuld kom eg til verda, med synd vart eg avla i mors liv."

 

Ef 2:3b - "Og vi var av naturen under Guds vreide liksom alle dei andre."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Du som er ateist, sett at du ble dømt til døden, gjerne uskyldig dømt, og satt på "death row" med 3 dager igjen å leve. Hvor sikkert regner du det er at du ikke ville forsøke å be til en eller annen gud i løpet av den tiden?

Be om hva?

Jeg hadde nok håpet på at tilfeldighetene og rettsystemet ville forandre mening før de 3 dagene var omme.

Og som Thonord er inne på, hvem av gudene skulle jeg valgt?`Skulle jeg bare sendt ut noen friendrequests til alle gudene jeg kom på i farten så oddsen hadde steget noe?

 

Du misforstår! Evig liv ville være for alle. En felles Gud og ferdig med det.

 

Tanken på evig liv skremmer meg mer enn døden. Jeg vil ikke ha noe evig liv, man må jo begynne å kjede seg etterhvert når man har gjort alt som er å gjøre. Da er tanken på at ting blir som før man er født mye mere betryggende for min del hvertfall.

Lenke til kommentar

*

De du omtaler som "materialister" er opptatt av å forstå hvordan ting fungerer der det teoretisk sett er mulig å få noe svar. De overser irrasjonelt føleri man uansett ikke kan komme noen vei med. Du kan ikke VITE noe om "guden" din, og når det finnes hundrevis av ulike religiøse skoler som alle hevder å kjenne den ene sannheten så sier mitt snev av KRITISK SANS at det der, det er bare sludder og pølsevev. Det er videre helt uvesentlig for min virkelighetesforståelse hva du ev. får ut av fantasiene dine eller ikke.

Lenke til kommentar

Dette er ikkje mine tankar, men eit hovudpoeng i Guds Ord. Arvesynda er vi alle fødde til. Vi må erkjenne at vi er håplause syndarar før vi kan ta imot Jesus som vår frelsar og herre.

 

Sal 51:7 - "Ja, med skuld kom eg til verda, med synd vart eg avla i mors liv."

 

Ef 2:3b - "Og vi var av naturen under Guds vreide liksom alle dei andre."

Ok, jeg trodde de fleste norske kristne hadde lagt det der på hylla, sammen med oppfatningene om f.eks. at Jorden er 6000 år gammel.

Lenke til kommentar

Skaperen er en godeskapende Grunnlegger som har skapt all Hans skapelse med Hans makt hvor Han pleier og fostrer mennesket fra et nivå av mangel mot det komplette nivået av perfeksjon. Dette er det aktuelle målet med vår tjeneste (til Allah) og dette er filosofien av vår tilbedelse og bønner, som i virkeligheten er treningsprogrammer ledende oss mot perfeksjon. Dermed kan vi konkludere at målet bak vår skapelse er at vi oppnår perfeksjon og fullkommenhet.

 

Jeg antar du mener den muslimske delen av verden er perfekt, da. Siden alle denne underkastelsen virker perfeksjonerende. Men jeg er ikke enig! Jeg mener den muslimske delen av verden inneholder noen av de mest bedritne stedene å oppholde seg i for tiden. Og vet du, det tror jeg jammen meg de fleste som faktisk oppholder seg der syns og.

Lenke til kommentar
Gjest Medlem-371958

 

Skaperen er en godeskapende Grunnlegger som har skapt all Hans skapelse med Hans makt hvor Han pleier og fostrer mennesket fra et nivå av mangel mot det komplette nivået av perfeksjon. Dette er det aktuelle målet med vår tjeneste (til Allah) og dette er filosofien av vår tilbedelse og bønner, som i virkeligheten er treningsprogrammer ledende oss mot perfeksjon. Dermed kan vi konkludere at målet bak vår skapelse er at vi oppnår perfeksjon og fullkommenhet.

 

Jeg antar du mener den muslimske delen av verden er perfekt, da. Siden alle denne underkastelsen virker perfeksjonerende. Men jeg er ikke enig! Jeg mener den muslimske delen av verden inneholder noen av de mest bedritne stedene å oppholde seg i for tiden. Og vet du, det tror jeg jammen meg de fleste som faktisk oppholder seg der syns og.

 

 

 

 

Det er greit at du antok, det har du full rett til. Men innlegget jeg skrev oppe handler neppe om geografisk velvære å gjøre. 90% av mennesker med muslimsk tro handler neppe på det Islam har lært dem i det hele tatt. Nå snakker jeg om den virkelige islamske lære og ikke det faenskapet ektremister har formet den til å være.

 

Men la oss ikke spore av fra hovedtemaet, som var meningen med livet.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...