Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Jeg er fullstendig klar over at de som kommer ikke er synonymt med hvor mange som får bli her til slutt. I fjor kom det eksempelvis 16 000 nye til landet på bakgrunn av familiegjenforening. (En del av familiegjenforeningen skyldtes også arbeidsinnvandring)

 

En tommelfingerregel er at for hver asylsøker som gis opphold, kan man legge til 1,5 ekstra personer i snitt som følge av familiegjenforening.

 

Så dersom 50% av de 30 000 som søker asyl i år få bli, så vil antallet til slutt bli 15 000*2,5 = 37 500

Endret av coffeee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
 

 

Så nei, denslags som skjer i Sverige er i utgangspunktet ikke symptom på "antall" eller "for mange" men er først og fremst klassisk rasisme og fremmedfiendtlighet som man har sett mange ganger før.

 

 

fremmedfiendtlighet har akkurat like mye vekt som ordet du brukte før det.

Tåpelig venstrevridd propagandautrykk.

 

Det som skjer i sverige og tyskland nå er reaksjoner på at politikere overkjører folkets ønsker.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

 

fremmedfiendtlighet har akkurat like mye vekt som ordet du brukte før det.

Tåpelig venstrevridd propagandautrykk.

 

Det som skjer i sverige og tyskland nå er reaksjoner på at politikere overkjører folkets ønsker.

 

 

Du synes det er forståelig og helt ok å knivstikke politikere slik som i Tyskland nylig og sette fyr på asylmottak?

 

Nei, det jeg sier er ikke "venstrevridd propaganda". Det er ikke noe mental forskjell på denne pøbelen og hjernevaskende individer i forhold til f.eks. Ku Klux Klan.

Lenke til kommentar

 

Du synes det er forståelig og helt ok å knivstikke politikere slik som i Tyskland nylig og sette fyr på asylmottak?

 

Nei, det jeg sier er ikke "venstrevridd propaganda". Det er ikke noe mental forskjell på denne pøbelen og hjernevaskende individer i forhold til f.eks. Ku Klux Klan.

 

 

Nei det synes jeg ikke, men det er slik noen velger å vise misnøyen sin.

 

Jeg synes heller ikke det er ok av politikere i tyskland å stå og si at hvis dere ikke liker at vi tar inn så mange innvandrere så kan dere bare flytte ut av landet.

Lenke til kommentar

 

Det som skjer i sverige og tyskland nå er reaksjoner på at politikere overkjører folkets ønsker.

 

 

Du forutsetter at "folket" har sammenfallende ønsker...

 

Geir :)

 

 

Det er ganske tydelig hva flertallet ønsker, både i norge, sverige og tyskland. Men det blir stadig ignorert og avfeid som fremmedfrykt og rasisme. 

 

Politikere vet uansett best såklart, fordi de har jo generelt veldig lang utdanning. De fleste har jo tilogmed fullført videregående.

Lenke til kommentar

Det er ganske tydelig hva flertallet ønsker, både i norge, sverige og tyskland. Men det blir stadig ignorert og avfeid som fremmedfrykt og rasisme. 

 

Hvordan ser vi hva flertallet ønsker?

 

Politikere vet uansett best såklart, fordi de har jo generelt veldig lang utdanning. De fleste har jo tilogmed fullført videregående.

 

 

Hadde det vært så vel. Men nå synes jo ikke politikerne å være helt enige seg imellom heller, i ulike saker...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men at folket er i mot den stortstilte innvandringen vi ser nå tildags det tror jeg på.

 

Uten at verken fremmedfrykt, islamofobi eller rasisme har noe med det å gjøre.

 

Ja vanlige folk er selvsagt opptatt av flyktningstrømmen. Men det er ikke disse som marsjerer i gatene, angriper ankomne flyktninger, eler setter fyr på asylmottak. og de er heller ikke rasister eller islamofobe i natur.

 

Mens de vi snakker om her inne, er begge deler. De tilhører ofte miljøer som er beryktet for denslags.

Lenke til kommentar

Minner om denne utviklingen i nordmenns syn på syriaflyktningene:

 

post-52698-0-51270300-1441995642.png

 

Geir :)

 

Og hvor er den ifra? Jeg nekter å tro på at nesten 90% av nordmenn er for dette.

Når det er sagt så er jo 8000 ingenting lengre, vi står nok ovenfor en god del større problem enn dette, noe de fleste av oss skjønte kom til å skje.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvor er den ifra?

 

Det er meningsmålinger fra henholdsvis Blabla, VG, Aftenposten og TV2. Fant ingen fra juli. Om noen vet om flere så er det bare å komme med dem. Jeg kuttet ut "vet ikke"-stemmene, så de faktiske tallene er noe mindre.

 

Jeg nekter å tro på at nesten 90% av nordmenn er for dette.

 

Du får tro hva du vil, det kontrollerer selvsagt ikke jeg.

 

Når det er sagt så er jo 8000 ingenting lengre, vi står nok ovenfor en god del større problem enn dette, noe de fleste av oss skjønte kom til å skje.

 

Hvem er "de fleste av oss"?

 

Geir :)

 

Edit: rettet rekkefølgen på meningsmålingene. Blabla var den første i mai.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

 

I Sverige blir asylmottak satt fyr på og brent ned. Myndighetene vil fortsette med innvandringen og skal ha vakthold på asylmottak for å hindre dette.

Konflikten der er ung men vil eskalere.

Det er nå omtrent 20 år siden Arne Myrdal & FMI løp rundt med balltre og kastet dynamitt på asylmottak etc. mens det var forholdsvis få innvandrere her i landet.

 

Så nei, denslags som skjer i Sverige er i utgangspunktet ikke symptom på "antall" eller "for mange" men er først og fremst klassisk rasisme og fremmedfiendtlighet som man har sett mange ganger før.

 

Det er helt feil, angrepene er ikke rettet mot en spesifikk rase.

 

Det ser mer ut til at de ser på det som selvforsvar mot en fremmed invasjon.

 

 

Hvem som kaster den første steinen er ikke viktig, det som betyr noe er at vi legger grunnarbeidet for en endeløs konflikt.

Lenke til kommentar

Det er vel 4-5 nettsteder (i Norge) som gir grobunn og næring til islamofobi og potensielle voldsutøvere. Typisk tar de ansvarlige bak, "avstand fra vold", men har "forståelse" for at noen "reagerer" som de gjør.

 

Man skal ha blitt hjernevasket over en tid hos ovennevnte aktører, før man er i stand til å begå f.eks. slikt:

 

- Skrev at han planla å drepe muslimer

 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1213345.ece

 

- Ville brenne ned moskeer og muslimske bygg

 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1316695.ece

 

- Var på samme nettsteder som Breivik

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/heimdal-drapet/drapet-i-heimdal-var-paa-samme-nettsteder-som-breivik/a/10016418/

Lenke til kommentar

@Sheasy - Kanskje spørreundersøkelser vektes og kanskje de ikke vektes?  Hvordan kan vi vite det?  Det er ingen innsyn i hvordan meningsmålinger foretas eller kvalitetssikres.   Det presenteres som sannheter uten egentlig å kunne bevises.

 

Det er også et særtrekk at nyheter i økende grad tilpasses leserne og dermed selektivt kan forsterke noen strømninger i tiden, mens andre undertrykkes.  Alt ligger til rette for en medieskapt psykose/massesuggesjon.

 

Den type flykntingestrøm som vi ser nå er unik på mange måter ved at det mer ligner en organisert folkevandring mot land med best velferdsordninger...

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...