Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S6 Edge


Anbefalte innlegg

Så på denne hos Spaceworld for noen dager siden. Fin mobil, men jeg betaler ikke så mye for en mobil. Billigste Edge koster vel rundt 7500 kr.

 

 

Er nok 8'000 kr, er hvertfall det som er billigst via prisguide/prisjakt. Og det sies at Telenor har skaffet eksklusive rettigheter for salg av S6 Edge i minst en måned så det vil trolig bety at det selges utelukkende med binding mot Telenor i starten, og da sikkert med noen litt ugunstige bindingløsninger på grunn av eksklusivitet og mangel på konkurranse og selger Telenor den uten abonnement direkte så legger de seg sikkert noe høyere på type 8'500 kr akkurat som de gjorde med Note Edge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne får minus for å ikke kunne skifte batteri selv, mens F.eks IPhone får ikke det. 

 

http://www.tek.no/artikler/test-apple-iphone-6/163693/4

 

Fyfaen for noen møkka artikler Tek.no egentlig lager.

 

Godt å se at det er flere som reagerer. Har sluttet å titte innom denne siden. Tror det er flere uker siden jeg åpnet en artikkel her.

 

Er jo bare tøys alt sammen. Og i tillegg finnes det suppehuer der ute som betaler for dette?! Våkn opp a folkens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android-folka har kritisert Apple i årevis for ikke å gi muligheter til å skifte batteri selv, men plutselig er dette helt i gata for hva de trenger.

For et latterlig utbrudd. Har du i det hele tatt lest kommentarene til folk her inne? Det er jo nettopp dette og at den mangler støtte for minnekort folk er misfornøyd med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Jeg trodde først at denne telefonens største problem var lagging - men det var før jeg begynte å legge merke til ghostingen. Bildet har et voldsomt etterslep ved all bevegelse på skjermen.

Lenke til kommentar

"Ghosting" eller "trailing" eller hva man nå enn kaller det virker å være et gjengående Samsung AMOLED problem. Dette har vært et irriterende problem med samtlige av Samsung sine telefoner med AMOLED siden Galaxy S2 etter det jeg kan minnes, og modeller som Galaxy S4 Active som ble levert med LCD har ikke denne problematikken, hvertfall ikke i nærheten av i like stor grad.

 

Har også testet på Nokia Lumia 930 som også bruker OLED og det er ikke problemet like fremtredende. Hva er det Samsung gjør for å fremprovosere denne effekten? Jeg trodde OLED generelt skulle stille seg mye bedre sammenlignet med LCD når det kom til responstider og etterslep, og da naturlig også bedre med tanke på ghosting / trailing? Det er mest merkbart når du scroller sort tekst på hvit/grå bakgrunn. Da er det jo nærmest umulig å ikke legge merke til det og teksten blir komplett uleselig mens du beveger på innholdet / scroller om du ikke ønsker å fremprovosere hodepine/migrene.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg trodde først at denne telefonens største problem var lagging - men det var før jeg begynte å legge merke til ghostingen. Bildet har et voldsomt etterslep ved all bevegelse på skjermen.

 

Gjelder dette også ved innetemperaturer? Dette er jo typisk om det er litt kjølig ute. Merker det litt på min iPhone 6 i hevertfall, ikke like behagelig å se på som under "brukstemperatur".

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

 

 

Jeg trodde først at denne telefonens største problem var lagging - men det var før jeg begynte å legge merke til ghostingen. Bildet har et voldsomt etterslep ved all bevegelse på skjermen.

 

Gjelder dette også ved innetemperaturer? Dette er jo typisk om det er litt kjølig ute. Merker det litt på min iPhone 6 i hevertfall, ikke like behagelig å se på som under "brukstemperatur".

Dette var ved innetemperatur, testet den i en butikk. Ble selv overrasket, hadde ikke forventet det av "verdens beste skjerm".

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Denne får minus for å ikke kunne skifte batteri selv, mens F.eks IPhone får ikke det. 

 

http://www.tek.no/artikler/test-apple-iphone-6/163693/4

 

Fyfaen for noen møkka artikler Tek.no egentlig lager.

Det er nok sett relativt i forhold til tidligere modeller.

Den får jo fortsatt 10/10 så det er vel mer en bemerkning enn en dom.

 

En test skal sees på fra ett objektivt ståsted. Derfor blir igrunn alle disse "testene" til Amobil\Tv2 hjelper deg direkte komisk.

Jeg synes at manglende minnekort og batteribytte er en verdig kritikk når forgjengerne har hatt denne funksjonen. En test burde ikke være objektiv når de kommer fra forskjellige steder og er tilpasset forskjellig brukergruppe. Er ganske tåpelig å gi iPhone kritikk på dette når de aldri har hatt funksjonen. Jeg er dog enig at tek.nos valg med å ikke gi den lavere score av den grunn. Da ville det kanskje blitt urettferdig.

Så, hvis de bare leverer en telefon med samme mangel i 4-5 "generasjoner" så skal man ikke lenger trekke for denne mangelen.

Lenke til kommentar

Dette har vært et irriterende problem med samtlige av Samsung sine telefoner med AMOLED siden Galaxy S2 etter det jeg kan minnes, og modeller som Galaxy S4 Active som ble levert med LCD har ikke denne problematikken

Bra du sammenligner med telefoner fra dette århundret og trekker konklusjoner. Good going.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste du hva jeg skrev? Skrev altså siden Galaxy S2, det inkluderer altså samtlige AMOLED telefoner siden Galaxy S2 (les; Galaxy S3, S4, S5, S5 Active, Alpha, A3, A5, A7, Note 2, Note 3, Note 4, Note Edge og til og med S6 og S6 Edge).

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Legger merke til de negative med denne telefonen er akkurat samme argumenter som android fanboys bruker når de skal si hva iphone mangler. Dere glemte å sette dyr på negativt og touchwiz :p selv om det skal ha blitt bedre.

Endret av Tekky
Lenke til kommentar

Legger merke til de negative med denne telefonen er akkurat samme argumenter som android fanboys bruker når de skal si hva iphone mangler. Dere glemte å sette dyr på negativt og touchwiz :p selv om det skal ha blitt bedre.

 

Er ikke det bra at android fanboys er såpass oppegående at de kritiserer de samme tingene, istedenfor å si at det er greit så lenge det er på en Samsung telefon?

 

Apple fanboys mangler tydeligvis denne egenskapen; 3,5" skjerm var lenge den perfekte størrelsen, 4,3" som Galaxy SII hadde var altfor stort. Helt til iPhone 5 kom med 4" skjerm - da var det perfekt. Større skjermer slik som Samsung og de andre Android mobilene hadde, var totalt unødvendig. Så kom iPhone 6 og 6 pluss, og voila; Apple har aldri solgt flere telefoner! Snakk om religiøs fanatisme!

 

Da tar jeg heller til takke med android fanboys som klarer å tenke selv. 

 

PS! Vet jeg generalisere nå, men så svarte jeg også på et innlegg som gjorde akkurat det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg har opplevd er at android brukere er like fanatiske over android produkter som ios brukere er, de er tilogmed spydige og bastante. Men de som roper høyest at ios brukere er sauer osv. har aldri eid et ios produkt selv. Så at android fanboys «tenker selv» er jeg overhode ikke enig i. Jeg har selv vært bruker av android, ios og windows og alle har hver sine fordeler og ulemper. Kan legge til at jeg gleder meg til windows 10 kommer for fullt. Tror det blir det nye store mobil OS.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...