Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Ser at enkelte sliter med lav fps i Battlefield 4, de nevner som en løsning å velge skjermkort på physx-instillingene i nvidia kontrollpanelet, istedenfor å ha på automatisk. Hva kan dere si om det? Hvorfor hjelper dette for enkelte?

 

Det som hjelper er å ha rask nok cpu og raskt minne. Så hjelper det å ha et greitt skjermkort. Dog 200 fps er ikkje vanskelig å få med et greitt et. Cpu må være i bunn for å få nok fps.

Lenke til kommentar

 

Ser at enkelte sliter med lav fps i Battlefield 4, de nevner som en løsning å velge skjermkort på physx-instillingene i nvidia kontrollpanelet, istedenfor å ha på automatisk. Hva kan dere si om det? Hvorfor hjelper dette for enkelte?

 

Det som hjelper er å ha rask nok cpu og raskt minne. Så hjelper det å ha et greitt skjermkort. Dog 200 fps er ikkje vanskelig å få med et greitt et. Cpu må være i bunn for å få nok fps.

 

200 fps med hvilke innstillinger og hvilken oppløsning?

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt 1080Ti som kjører rundt 2000 mhz.
I BF4 ligger jeg rett i overkant av 100 fps i snitt vil jeg si, opp mot 150 med alt på Ultra i 1920x1080.
Men dropper i vanskelige scener ned til 70 på det verste.

Se bilder under for hvilke situasjoner jeg har topp fps og dårligst fps, samt settings.
Jeg har aktivert fastsync i nvidia kontrollpanel.

Er dette normalt, og er det noe jeg kan gjøre for å få bedre FPS?
Jeg har en Asus 34" G-Sync Rog Swift PG348Q på vei i posten og den krever endel mere vil jeg tro så FPSen vil nok synke endel, og jeg vil gjerne ligge over 100 ihvertfall så jeg kan utnytte skjermens potensiale.

Min setup:
MSI Z97 GAMING 3, Socket-1150 Hovedkort.

Gigabyte Geforce GTX 1080 TI Aorus.

Intel Core i5-4670K.
16 gb DDR3 1600MHz ram

Regner med at det ikke skal trekke noe ned at jeg har tilkoblet en 4K tv i Duplikat visning, som er avskrudd når jeg spiller.

post-55110-0-27124200-1513817438_thumb.png

post-55110-0-58422100-1513817979_thumb.png

post-55110-0-90194100-1513817447_thumb.png

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Du har jo bare 4 kjerners CPU, og relativt treg RAM. Så det kan nok være en flaskehals på 1080p oppløsning. De gode nyhetene er at høyere oppløsning da kanskje ikke vil ha like stor innvirkning på fps som du frykter. Om CPU ikke allerede er overklokket, kan du hente inn litt der også..

 

Hvis du er utålmodig kan du "jukse" litt, og skru på DSR i Nvidia Control Panel. Setter du en faktor på 1,5. Så kan du velge f.eks. 2880x1620 oppløsning (blir ikke så langt unna tilsvarende 3440x1440 i antall pixler) i spillet og se hva slags fps du får med det.

Lenke til kommentar

 

Intel Core i5-4670K.

16 gb DDR3 1600MHz ram

 

Som de andre sier her, din CPU og RAM er en stor flaskehals for ditt 1080Ti skjermkort - derfor så lav fps ;)

Et Z370 hovedkort, 16GB DDR4 3200++ Mhz RAM og en 8600K eller 8700K CPU så er du i mål.

 

Som fryktet.

Det er dyrt å være kar, men hvordan skal man få lurt dette unna i felles budsjett med kona når man har revet i GTX 1080 og PG348  :xmas: 

I tilfelle det kommer gode tilbud i romjula/nyttårssalget har dere et par kjappe anbefalinger på hovedkort og minne som går sammen med 8700 eller bør jeg gå for 8700k?

Jeg har idag FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R4 BLACK. Dette er litt for stort til å passe inn i stua egentlig, men jeg tror vell neppe jeg slipper unna med noe mindre? Sleit kraftig me plass og 2 sata-e porter, hvorav den ene cd-rom forsvant når jeg satt i GTX 1080 TI kortet, men det var jo litt hovedkortet sin feil også som hadde dustete plassering av Sata portene.

Lenke til kommentar

I tilfelle det kommer gode tilbud i romjula/nyttårssalget har dere et par kjappe anbefalinger på hovedkort og minne som går sammen med 8700 eller bør jeg gå for 8700k?

 

Gå enten for 8600K eller 8700K. ASUS ROG Maximus X Hero, Socket-1151 kortet er bra. Av RAM bør du gå for Corsair Vengeance LPX hvis du har luftkjøler som tar litt plass, eller G.Skill TridentZ brikker om du har en AIO. 3200 Mhz eller raskere. Husk sett XMP profile i BIOS når du har satt det opp.

Lenke til kommentar

 

I tilfelle det kommer gode tilbud i romjula/nyttårssalget har dere et par kjappe anbefalinger på hovedkort og minne som går sammen med 8700 eller bør jeg gå for 8700k?

Gå enten for 8600K eller 8700K. ASUS ROG Maximus X Hero, Socket-1151 kortet er bra. Av RAM bør du gå for Corsair Vengeance LPX hvis du har luftkjøler som tar litt plass, eller G.Skill TridentZ brikker om du har en AIO. 3200 Mhz eller raskere. Husk sett XMP profile i BIOS når du har satt det opp.
Takk for tips. Hvordan er stock kjøler på 86/8700k? Eventuelt 8700 uten K. Hvilken luftkjøler anbefales som ikke er altfor kostbar hvis stock suger.

 

Og vil hero kortet passe i mitt kabinett?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

 

 

I tilfelle det kommer gode tilbud i romjula/nyttårssalget har dere et par kjappe anbefalinger på hovedkort og minne som går sammen med 8700 eller bør jeg gå for 8700k?

Gå enten for 8600K eller 8700K. ASUS ROG Maximus X Hero, Socket-1151 kortet er bra. Av RAM bør du gå for Corsair Vengeance LPX hvis du har luftkjøler som tar litt plass, eller G.Skill TridentZ brikker om du har en AIO. 3200 Mhz eller raskere. Husk sett XMP profile i BIOS når du har satt det opp.
Takk for tips. Hvordan er stock kjøler på 86/8700k? Eventuelt 8700 uten K. Hvilken luftkjøler anbefales som ikke er altfor kostbar hvis stock suger.

 

Og vil hero kortet passe i mitt kabinett?

 

 

Ja, hovedkortet passer i Define R4 - standard ATX. Stock kjøler holder man seg unna. Noctua U12S eller U14S er de du bør se på. Ikke de billigste der ute, men bra kvalitet. U12S tar minst plass av dem.

 

i7 8700K kjører på høyere hastigheter enn 8700, og kan overklokkes. Som jeg sa, gå for 8600K hvis 8700K er for kostbar.

 

Edit : Nå er vi HELT off topic her. Kanskje du bør lage egen tråd....

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...