Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

480en er også mye mer fremtidsrettet mtp. DX12, slik jeg ser det.

 

Den dagen DX12-spill er langt mer utbredt vil både Nvidia og AMD ha tatt skrittet til neste generasjon skjermkort. Så kan man spekulere i hvor bra neste generasjon vil yte i forhold til lavnivå-API'er som DX12 og Vulkan. Nvidia har valgt riktig strategi så langt etter min mening.

 

Jeg for min del kjøper ikke skjermkort basert på hvor fremtidsrettet de er, jeg baserer meg på hvor bra de presterer nå (da tenker jeg ikke bare på ytelse, men også støynivå, osv.). Det vil naturligvis alltid komme nye (raskere) tog (for å bruke tog som en analogi), men istedetfor å vente tar jeg toget som går nå, og bytter tog ved neste stasjon.

 

For de som ikke oppgraderer så ofte (og for de som ikke har råd eller ikke velger å prioritere pengebruken på datautstyr), vil naturligvis et fremtidsrettet produkt være av større betydning. Men skjermkort-teknologien beveger seg fremdeles raskt fremover, og det er grunnen til at jeg bytter ut skjermkort langt oftere enn f.eks. skjermer (skjermkort foreldes raskere).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ytelsen var helt som forventet. Slår RX480 på DX11, og blir slått på DX12.

Gjør den?

 

GTX 1060 taper Hitman...

Vinner marginalt i Ashes of Singularity og vinner med større margin på Rise of Tomb Raider.

Vinner også marginalt på 3DMark Time Spy, som er den eneste av testene som er "nøytral".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

 

Ytelsen var helt som forventet. Slår RX480 på DX11, og blir slått på DX12.

Gjør den?

 

GTX 1060 taper Hitman...

Vinner marginalt i Ashes of Singularity og vinner med større margin på Rise of Tomb Raider.

Vinner også marginalt på 3DMark Time Spy, som er den eneste av testene som er "nøytral".

 

 

Eh, har du sovet i timen? Time Spy er absolutt ikke nøytral: 

 

http://www.overclock.net/t/1606224/various-futuremarks-time-spy-directx-12-benchmark-compromised-less-compute-parallelism-than-doom-aots-also#post_25358335

Lenke til kommentar

Har kun hatt tid til å se Guru3d sin test så langt, men der vinner RX480 3 av 4 DX12 spill, og taper marginalt på Time SPy som du sier.

 

1060 vinner dessverre alt bortsett fra 1 DX11 test, men det er ei heller noen overraskelse.

Jeg leser Guru3D sin test nå, og der vinner GTX 1060 med 52 vs 44 fps i Tomb Raider, taper i Hitman 48 vs 57 fps, taper med 49 vs 51 fps i Warhammer og ligger så og si likt i Ashes. Alt 1440p. Ganske nærme uavgjort vil jeg si. Samme regla i 1080p

Lenke til kommentar
Ikke gale men ville nå ventet på aib mot aib fra 480 vs 1060 før eg hadde kjøpt. 480 har nok mye mer å hente der enn 1060. Om 480 ligger etter i noen gamle spill nå, så vil de ligge forann i mange nye spill fremover.
Slik det ser ut som de gjør allerede under DX12 og Vulkan (Gears of War,Hitman,Doom,Warhammer,Ashes of the Singularity,Quantum Break og Tomb Raider i noen tester) 
 

Er ikke mye som skiller de nå, men vil forandre seg fremover.
 

 

XJT7UTU.png



MSI 1060 Gaming X for 3500kr

U6oMrgV.png

 

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Så 1060 koster det 970 kostet i sin tid, 1070 koster det 980 kostet og 1080 koster det 980Ti kostet. Så da vil 1080Ti koste det Titan X kostet, og Titan P koste ??? Jeg liker ikke denne trenden  :hm:

Sjekka hvor mye jeg måtte gi for GTX 580 her om dagen for moro skyld. Prisen på GTX 1080 ligger 140% over(!), noe jeg vil karakterisere som en ekstrem økning på drøyt fem år. Dollaren har økt 50% siden da, men det er likevel svært langt fra 50 til 140. Det blir spennende å se hvor dyr 1080 Ti blir, som blir den beste sammenligninga mot 580 mtp. at det vel var det vasseste Fermi-kortet.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

480en er også mye mer fremtidsrettet mtp. DX12, slik jeg ser det.

For 6 år siden var situasjonen totalt omvendt:

Nvidia hadde bedre dx11-ytelse, og AMD var bedre på varme.

Det var ingen som klaget på at GTX 460 og HD 5770 leverte dårlig ytelse i dx11 da Far Cry 3 og Metro: Last Light kom ut

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Hei!

 

Kan noen med MSI GTX 10x0 sjekke om det er et klistermerke (eller flere) på skruene til kjøleren?

 

Tenkte isåfall om jeg skal ha vannblokk med en senere dato, eller bytte kjølepasta. Kan jo gi noen grader forskjell når du selv byttet med en god pasta, versus fabrikkdritten.

 

Takker! :)

Klistermerke på en skrue bak som asus sine.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...