Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Jeg har ikke sett noe throttling på mine 1080 enda, ofte godt over 80c på ene kortet, men holder seg fint der og stabil frekvens på 2050MHz

 

Vifter på auto, vcore max i afterburner og 120% power limit.

 

Setter jeg vifter på 75% ligger de å vaker på rundt 60c men støyer en del mer

Har du forresten testa den nye 3dmark Time spy DX12 testen?

 

Sjekk hva du får på Graphics Score :)

Jeg får Graphics Score 13 955 med 2x 1080 @ 2100mhz.

 

http://www.3dmark.com/spy/32439

 

Tok en test nå, fikk rett overkant 12.5k

Da boostet kortene på 2076MHz

 

Hvor henter du de ekstra 1500? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg har ikke sett noe throttling på mine 1080 enda, ofte godt over 80c på ene kortet, men holder seg fint der og stabil frekvens på 2050MHz

 

Vifter på auto, vcore max i afterburner og 120% power limit.

 

Setter jeg vifter på 75% ligger de å vaker på rundt 60c men støyer en del mer

Har du forresten testa den nye 3dmark Time spy DX12 testen?

 

Sjekk hva du får på Graphics Score :)

Jeg får Graphics Score 13 955 med 2x 1080 @ 2100mhz.

 

http://www.3dmark.com/spy/32439

Tok en test nå, fikk rett overkant 12.5k

Da boostet kortene på 2076MHz

 

Hvor henter du de ekstra 1500? :p

Mulig HB sli bridge og at kanskje ikkje su har like høy oc hele benchmarken? Hva vet vel jeg :p Broadwell hjelper også sikkert litt.

Lenke til kommentar

Er det vanlig at ytelsen går ned ved for høy minnefrekvens? Scoren min i Heaven gikk plutselig ned når jeg nådde +600MHz.

 

EDIT: Da ser det ut til at det er over for denne gang. Jeg har kanskje ikke vært så heldig i silikonlotteriet. 

 

FireStrike: http://www.3dmark.com/fs/9364750

 

Specs

  • Power Limit: 120%
  • Core Voltage: +0
  • Core Clock: +45
  • Memory Clock: +500

Ingen kombinasjoner av Core Clock og Core Voltage ga meg noe stabilitet i lengden over +45MHz. Det var igrunn ganske synd. Med litt fikling av vifteprofilene holdt temperaturen seg under 60C hele veien, både i FireStrike Stress Test og øvrige benchmarks. 

 

Tips til forbedring tas imot med takk, det er første gangen jeg overklokker, tross alt. :) 

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noe throttling på mine 1080 enda, ofte godt over 80c på ene kortet, men holder seg fint der og stabil frekvens på 2050MHz

 

Vifter på auto, vcore max i afterburner og 120% power limit.

 

Setter jeg vifter på 75% ligger de å vaker på rundt 60c men støyer en del mer

Har jo ikke noe å si om støy når du gamer.

Lenke til kommentar

Et 1070 frister pga kan ha det på luft, da har jeg 360x60 + 240x40 til CPU. Kan overklokke litt da. ^^

 

Eller bare beholde singel 980Ti og spare penger til Big Daddy; Titan P som sikkert kommer til å koste et ukjent femsiffret beløp når den kommer ut tidlig neste år...

Lenke til kommentar

 

Et 1070 frister pga kan ha det på luft, da har jeg 360x60 + 240x40 til CPU. Kan overklokke litt da. ^^

 

Eller bare beholde singel 980Ti og spare penger til Big Daddy; Titan P som sikkert kommer til å koste et ukjent femsiffret beløp når den kommer ut tidlig neste år...

 

Jeg fikk 3800,- for mitt MSI 980Ti, så en tusenlapp imellom til 1070 er ikke ille. :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

Et 1070 frister pga kan ha det på luft, da har jeg 360x60 + 240x40 til CPU. Kan overklokke litt da. ^^

 

Eller bare beholde singel 980Ti og spare penger til Big Daddy; Titan P som sikkert kommer til å koste et ukjent femsiffret beløp når den kommer ut tidlig neste år...

 

Jeg fikk 3800,- for mitt MSI 980Ti, så en tusenlapp imellom til 1070 er ikke ille. :hmm:

 

 

Jammen kjære Christian, synes du virkelig 2GB VRAM og en DP1.3/1.4 port er verdt 1000Kr? Skal du oppgradere, så må du nesten oppgradere. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...