Jump to content
ExpensiveGameFinder

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Recommended Posts

Så du mener at Nvidia håndterer Async Compute på nøyaktig samme måte som Amd? Det må være nytt for meg, utbroder gjerne.

Jeg skrev at asynchronous compute er en optimering. Hvor stor ytelsesforbedring du får av denne optimeringen vil variere på hvordan spillutvikleren har implementert det, samt hvordan arkitekturen det er skal eksekveres på ser ut.

 

Jeg sa ingenting om hvordan Nvidia eller AMD håndterer denne optimering.

Det jeg derimot gjorde var å stille deg to konkrete spørsmål. Fint om du kan besvare disse

 

Hvordan mener du støtten ikke er bra nok på Pascal?

Hva mener du Nvidia mangler?

 

At utviklere faktisk velger å legge vekt i denne delen må jo ha en betydning i seg selv , på samme måte som eksempelvis Hairworks brukes bare for å nevne noen.

Hvis du har en optimering så kan gi noen brukere 10% øyning, noen 5% og noen andre 2% så skader det selvsagt ikke.

 

Det kan ikke sammenlignes med Hairworks. Dette er en effekt som koster ytelse, men vil kunne gi en bedre fotorealisme i spillet.

Edited by HKS
  • Like 4

Share this post


Link to post

Ser ut til at Komplett har justert opp prisene på en del 1080 kort. Strixen ligger plutselig på 7999 nå, og AMP Extreme på 8195

 

MSI Sea Hawk X gikk fra 8449,- til 8699,- i løpet av et par dager også.

Prishoppet på Pascal kan muligens skyldes dårlig tilgjengelighet for øyeblikket? 

Share this post


Link to post

 

Jeg får mer fps ut av å dra opp core enn å dra opp minne hos meg. Og minnet overklokker mer i % her. Er ikke sikker på at det er så enkelt som minnebåndbredde.

Test i witcher 3 og fallout 4 :)

 

 

Will do. Har foreløpig testet kjapt med Fraps i Doom og WoW. 

Share this post


Link to post

 

Prishoppet på Pascal kan muligens skyldes dårlig tilgjengelighet for øyeblikket?

http://www.norges-bank.no/Statistikk/Valutakurser/valuta/USD

 

Krona har blitt svakere

 

Ja, i begynnelsen av juni var vi nede i nesten 8 blank i middelkurs på Dollar. Nå etter Brexit og etter at oljeprisen har sunket med $5 fatet også siden begynnelsen av juni er middelkursen nå nesten 8,5.

 

Tror ikke på noe rask bedring her, så man må nok belage seg på dyrere varer.

Share this post


Link to post

Jeg ga 7999,- for Zotac Amp Extreme på torsdag da jeg henta det på pickup point i Sandefjord, fredag så var prisen skrudd opp til 8195,-

 

Såpass økning ja :O Er Amp Extreme en av de bedre kortene på markedet nå? Du har vel fått kjørt det hardt i helga, hva synes du? :D Har ikke hørt så mye om det, bare all knivingen mellom Strix og Msi sin med ny kjøler. Er det verdt 700 ish ekstra for Extreme? Vurderer å gå til innkjøp så fort noen nettbutikker får noen av råtassene inn på lager.

Share this post


Link to post

 

Jeg ga 7999,- for Zotac Amp Extreme på torsdag da jeg henta det på pickup point i Sandefjord, fredag så var prisen skrudd opp til 8195,-

 

Såpass økning ja :O Er Amp Extreme en av de bedre kortene på markedet nå? Du har vel fått kjørt det hardt i helga, hva synes du? :D Har ikke hørt så mye om det, bare all knivingen mellom Strix og Msi sin med ny kjøler. Er det verdt 700 ish ekstra for Extreme? Vurderer å gå til innkjøp så fort noen nettbutikker får noen av råtassene inn på lager.

 

Jeg gikk for Zotac Amp Extreme rett og slett fordi jeg har sett en del gode reviews på det på Youtube hvor enkelte mente det kunne være hittil det beste GTX 1080 kortet. (sikkert noen som er uenig i det)

Og for å ikke glemme, så var det også tilgjengelighet som gjorde at jeg valgte kortet. Sjekket Komplett sin nettside  på tirsdag hvor det sto "1stk bekreftet på lager 13/7" hvor jeg trykte "Kjøp" med en gang, heldigvis så ble dette kortet tilgjengelig 2 dager etterpå og jeg var en lykkelig eier på torsdag. :D

Ellers står det jo at boost clock på dette kortet skal være 1911MHz, men for min del så har jeg registrert 2095MHz i praksis?!

Må jo også få med at viftene lager så å si ingen som helst lyd ved lang tids load (romtemp 20 til 23C). Max temperatur jeg har registrert er 74C.

Kort og godt så er jeg ekstremt fornøyd med kjøpet mitt av dette kortet og har ingen som helst betenkligheter med å tørre å anbefale det for andre! :)

En ting man må ha i bakhodet er at den fysiske størrelsen på kortet med denne kjøleren er STORT!

Edited by fomlepung
  • Like 1

Share this post


Link to post

Strixen gikk opp 500 kr (7499->7999). Personlig har jeg faktisk både Strix, Gaming X og AMP Extreme i bestilling nå, så får vi se hva som kommer på lager først. Men alle til gammel pris da :)

Share this post


Link to post

*Ler av de som venta på at 1070/1080 korta skulle bli billigere* 

De blir billigere når AMD kan matche kortene, blir vel i 2017 en gang  :tease:

Share this post


Link to post

 

Så du mener at Nvidia håndterer Async Compute på nøyaktig samme måte som Amd? Det må være nytt for meg, utbroder gjerne.

Jeg skrev at asynchronous compute er en optimering. Hvor stor ytelsesforbedring du får av denne optimeringen vil variere på hvordan spillutvikleren har implementert det, samt hvordan arkitekturen det er skal eksekveres på ser ut.

 

Jeg sa ingenting om hvordan Nvidia eller AMD håndterer denne optimering.

Det jeg derimot gjorde var å stille deg to konkrete spørsmål. Fint om du kan besvare disse

 

1 : Hvordan mener du støtten ikke er bra nok på Pascal?

Hva mener du Nvidia mangler?

 

At utviklere faktisk velger å legge vekt i denne delen må jo ha en betydning i seg selv , på samme måte som eksempelvis Hairworks brukes bare for å nevne noen.

2 : Hvis du har en optimering så kan gi noen brukere 10% øyning, noen 5% og noen andre 2% så skader det selvsagt ikke.

 

Det kan ikke sammenlignes med Hairworks. Dette er en effekt som koster ytelse, men vil kunne gi en bedre fotorealisme i spillet.

 

 

Tatt fra denne siden : http://www.eteknix.com/pascal-gtx-1080-async-compute-explored/

 

Pascal still won’t quite match GCN. GCN is able to run async compute at the SM/CU level, meaning each SM/CU can work on both graphics and compute at the same time, allowing even better efficiency.

 

2 : Du misforstod poenget , utviklere velger å bruke ting som Hairworks fordi de mener det er verdt å bruke det i spillene ,hvis Async Compute er noe utviklerne mener gir de som spiller en fordel så er det opp til de å implementere det igjen i koden.

 

Da antar jeg du ser forskjellen på hvordan Async håndeteres i GCN og Pascal? Om du har bedre kilder eller skriver kode som tar det i bruk selv så kan du jo selvsagt utbrodere litt bedre enn siden ovenfor.

Share this post


Link to post

Dagens godt sagt:

 

 

 

Usually folks complaining about new gen performance do so in an attempt to justify lack.
  • Like 1

Share this post


Link to post

Jeg antar det blir like viktig å kjøpe kort basert på async compute som det var å kjøpe kort pga mantle :p Selvsagt, i de 2 spillene som støtter det er det jo flott!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Jeg antar det blir like viktig å kjøpe kort basert på async compute som det var å kjøpe kort pga mantle :p Selvsagt, i de 2 spillene som støtter det er det jo flott!

 

Å ja , det er jo så forferdelig mange spill støtter enten en eller flere av :  Mantle / Vulkan og Async Compute (de fleste har full pakke, altså Mantle aka Vulkan og Async Compute )  :

 

Doom 2016

Hitman 2016 ( + Async Compute ) 

Rise of the Tomb Raider 2016

Thief

Battlefield 4

Ashes of Singularity

Dota 2

Total War : Warhammer

 

 

Kommende spill :

Deus Ex : Mankind Divided

Star Citizen

Gears of War 4

Battlefield 1

 

osv osv osv...

 

Men nå forstår jeg ikke helt hva det klages over her , 1080 kortene har som regel bedre ytelse til og med i de kortene som kjører full pott i forhold til hva Amd gjør det bra i( async compute og vulkan ) og siden 1070 og 1080 faktisk har en langt bedre implementering av scheduleren ( oppgaveplanleggeren ) så får man brukt dette hos Nvidia også uten at det koster ytelse (utifra hva jeg har sett).

 

Og denne kommentaren kan dere jo tenke litt over , årsaken til at Amd trolig får en litt til en god del å hente i ytelse er ikke fordi Async er så utrolig bra, det er fordi Amd kortene rett og slett ikke er like bra som det Nvidia har å tilby og dermed må de finne måter de kan tyne mer ytelse ut av arkitekturen de har mens Nvidia har allerede gjort dette over lengre tid og har derfor mye å tilby fra dag en...

 

Så sitter man der med 2500 kroner og ser at det nye Nvidia kortet er det som gir best ytelse for pengene i spillene man spiller og på de grafiske settingene som man bruker ( eksempelvis 1080 eller 1440p ) så hvorfor skal man da kjøpe et dyrere Amd kort?

 

Er det motsatt derimot og man har 2500 kroner til disposisjon og ser at Amd kortet kommer best ut av det i spillene man spiller så mener jeg at det da er lurt å kjøpe et Nvidia kort, da slipper man at de andre i flokken blir irritert og kaster deg ut for å ha kjøpt et rødt kort. - Ok? Oppegående mennesker tar sikkert et fornuftig valg :p

Edited by Malvado

Share this post


Link to post

 

Jeg antar det blir like viktig å kjøpe kort basert på async compute som det var å kjøpe kort pga mantle :p Selvsagt, i de 2 spillene som støtter det er det jo flott!

 

Å ja , det er jo så forferdelig mange spill støtter enten en eller flere av :  Mantle / Vulkan og Async Compute (de fleste har full pakke, altså Mantle aka Vulkan og Async Compute )  :

 

Doom 2016

Hitman 2016 ( + Async Compute ) 

Rise of the Tomb Raider 2016

Thief

Battlefield 4

Ashes of Singularity

Dota 2

Total War : Warhammer

The Witcher 3

 

Kommende spill :

Deus Ex : Mankind Divided

Star Citizen

Gears of War 4

Battlefield 1

 

osv osv osv...

 

******

 

 

Hva er det Witcher 3 har av disse tinga da?

Share this post


Link to post

 

Siste patch til Tombraider:

 

This patch includes the following improvements:
  • Adds DirectX12 Multi-GPU support. Many of you have requested this, so DirectX 12 now supports NVIDIA SLI and AMD CrossFireX configurations. 
  • The benefits of DirectX 12 are still the same, but now you are less likely to be GPU bottlenecked and can reach higher framerates due to the improved CPU utilization DirectX 12 offers. 
  • Adds utilization of DirectX 12 Asynchronous Compute, on AMD GCN 1.1 GPUs and NVIDIA Pascal-based GPUs, for improved GPU performance. 
  • On the latest Windows 10 version, V-sync can now be disabled (Windows Store version), and behavior of disabled V-sync has been improved (Steam version). 
  • Improvements to stereoscopic 3D rendering, including fixes for NIVIDA Surround and AMD Eyefinity in combination with stereoscopic 3D. 
  • Improved default settings for certain integrated GPUs. 
  • Removes the Voidhammer Shotgun for users that do not have Cold Darkness Awakens DLC or have not yet unlocked it by rescuing prisoners in Cold Darkness Awakens. 
  • A fix for a save issue where some game state could get lost in very rare circumstances. 
  • This patch force-disables the Steam Overlay when using DirectX 12. This is due to stability issues with the Steam Overlay in combination with DirectX 12. 
  • A fix for crashes with VXAO enabled on NVIDIA GTX1080 cards. 
  • A variety of other smaller optimizations, bug-fixes, and tweaks.

 

Fikk ikkje testa forskjellen mot den gamle patchen på 1080 korta mine, men får 72fps i benchmarken uten å overklokke skjermkortet, og ved bruk av bare ett 1080kort.

 

1080SLI gir 99fps med eksakt samme settings, og stock frekvens på skjermkorta. Får ikkje til benchmarken til uten v-sync på (den stopper opp) :p Får dog 105-110fps ingame.

 

*ALLE grafikksettings på max, og FXAA 

*3440x1440

 

Mener jeg fikk bare 46-47fps med samme settings med ett titan X kort overklokket til 1500mhz med den første DX12 patchen.

 

For å si det slik, så er spillet godt spillbart med bare ett 1080 kort.

 

Tester SLI senere i dag :)

Update med 1080 gaming X sli med Evga HB bridge

 

 

 

Update: Fikk til uten v-sync på i benchmarken. Så jeg får 106fps i benchmarken med stock cpu og stock skjermkort :)

 

Akkurat nå så er vel Rise of the Tomb Raider det eneste spillet som har DX12 OG sli/crossfire. Kjekt at det også har innebygget benchmarkfunksjon.

 

Ashes of the singularity kan bruke 2 skjermkort, men ikkje i SLI/cfx. Spillet bruker dem "hver for seg" Altså man må disable SLI for at det skal fungere.

Share this post


Link to post

Noen som vet om harddisk vil ha noen slags innvirkning på resultater i 3DMark (Fire Strike), grunnen til at jeg spør er at jeg får relativt lav score 14 691 med ett 1080 kort.

 

3DMark ligger på en iSCSI disk (NAS), dessverre er SSD i maskin såpass liten og full i junk at det var ikke plass til 3DMark. Skal oppgradere til OCZ RD400 NVMe M.2 2280+AIC SSD - 512GB og venter på den nå :)

Edited by j0achim

Share this post


Link to post

Oi, Witcher 3 skulle ikke være der...

 

Jeg antar det blir like viktig å kjøpe kort basert på async compute som det var å kjøpe kort pga mantle :p Selvsagt, i de 2 spillene som støtter det er det jo flott!

 

Å ja , det er jo så forferdelig mange spill støtter enten en eller flere av :  Mantle / Vulkan og Async Compute (de fleste har full pakke, altså Mantle aka Vulkan og Async Compute )  :

 

Doom 2016

Hitman 2016 ( + Async Compute ) 

Rise of the Tomb Raider 2016

Thief

Battlefield 4

Ashes of Singularity

Dota 2

Total War : Warhammer

The Witcher 3

 

Kommende spill :

Deus Ex : Mankind Divided

Star Citizen

Gears of War 4

Battlefield 1

 

osv osv osv...

 

******

 

 

Hva er det Witcher 3 har av disse tinga da?

 

 

Tror jeg var alt for trøtt i natt og har greid å kopiert noe fra den diskusjonen om Hairworks , W3 skal ikke være på den listen da det ikke støtter DX12 / Vulkan / Async.

 

Det kommer helle ikke til å få noe slik støtte om jeg har forstått CD prosjekt riktig.

 

Når det kommer til det noen som vet om Ti blir litt større i mm^2 sånn som de andre ti kortene vanligvis har blitt?

Edited by Malvado

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...