Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Du kan stille temptarget eller sette annerledes vifteprofil. 

 

Tepm på gpu uten at fan er på 100% blir som å trekke tall ut av r#va 

Er det satt til å være så stille som mulig, så blir det også så varmt som mulig. 

80 er uansett ikke noen grense, selv 82 funker 100% 

 

Det er de som mener det klokker ned litt over 82, noe jeg har prøvd å få til uten hell 

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hvilke frekvenser, oppsett, osv. som er brukt her:

 

http://videocardz.com/62122/nvidia-geforce-gtx-1060-official-performance-leaked

 

Finally we get to see gaming benchmarks of GeForce GTX 1060 compared to Radeon RX 480 and last generation’s GTX 960.

 

Of course since those values are straight from NVIDIA, not all games are included. From popular titles there’s no Doom or Hitman. Note: original pictures were cropped, so I added missing letters.

 

EDIT: Noen DX12 resultater:

 

NVIDIA-GeForce-GTX-1060-Performance_Dire

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Du kan stille temptarget eller sette annerledes vifteprofil. 

 

Tepm på gpu uten at fan er på 100% blir som å trekke tall ut av r#va 

Er det satt til å være så stille som mulig, så blir det også så varmt som mulig. 

80 er uansett ikke noen grense, selv 82 funker 100% 

 

Det er de som mener det klokker ned litt over 82, noe jeg har prøvd å få til uten hell 

 

Så man kan trygt spille videre selv om tempraturen kommer opp i 80-82 grader? Ble bare så usikker siden han på Komplett chatten fortalte meg tidligere idag at 80 grader var i grenseland. 

Lenke til kommentar

Jeg folder på kortene så 100% last 24/7 OC 

Har senket rpm så kortene når 82C uten at de klokket ned (testet 24t) FE

Liker dog å holde de på øvre 70

 

Når den FE kjøleren sliter sånn med en 180W GPU, tenk da med en 250-300W Titan P... Blir iallefall en del lavere frekvenser enn det vi har i dag med 1080. ~1500 Mhz-ish ellerno.

Lenke til kommentar

Doom Mantle Vulkan patch er nå live. 

e8usaO8.png

 

Kan kanskje tenkes at Vulkan ikke aktiveres her slik som tiltenkt? (OpenGL brukes begge gangene?). Det at ytelsen faller med noen få FPS kan jo skyldes små avvik som en ofte ser når man gjentar tester.

 

Som artikkelforfatteren skrev (min hevelse):

 

I ran the test with the very latest 368.69 WHQL driver on the GeForce GTX 1070, Vulkan does not seem to kick in.

 

 

Men det at Vulkan ikke trår til er jo naturligvis et problem i seg selv. Eller kanskje det er snakk om brukerfeil? Vi får se :)

 

EDIT: Artikkelforfatteren skriver forøvrig:

 

I have re-tested both OpenGL and Vulkan with the 368.69 WHQL driver. My bet is that we'll see another driver released by Nvidia soon enough.

 

EDIT #2: Fant denne testen hvor Vulkan ser ut til å fungere:

 

http://www.gamersnexus.net/game-bench/2510-doom-vulkan-vs-opengl-benchmark-rx-480-gtx-1080

 

Her får 1080 et tydelig løft i 1080p, mens i høyere oppløsninger krymper ytelsesforbedringen kraftig.  Samme drivere ble brukt (368.69).

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Heads up benchmarkers, use TSSAA or no AA (else Async Compute is disabled)
twitter.com/idSoftwareTiago/status/752590016988082180

 

Fukk, får sjekke opp i morra.... 

 

 

Jeg trodde AC ikke var støttet på Nvidia-kort ennå?

 

Does DOOM support asynchronous compute when running on the Vulkan API?

Asynchronous compute is a feature that provides additional performance gains on top of the baseline id Tech 6 Vulkan feature set.

Currently asynchronous compute is only supported on AMD GPUs and requires DOOM Vulkan supported drivers to run.  We are working with NVIDIA to enable asynchronous compute in Vulkan on NVIDIA GPUs. We hope to have an update soon.

 

 

Kilde:

https://community.bethesda.net/thread/54585?start=0&tstart=0

Lenke til kommentar

Dette er mine tanker rundt Vulkan og Nvidia / Amd så ikke bli irritert om du mener jeg sier noe som ikke stemmer :

 

Nvidia er et selskap som har vist at de virkelig er flinke til å utnytte maskinvaren som de selger , faktisk om man sammenligner Amd kontra Nvidia ser man ofte produkter som i teorien burde være kraftigere hos de "Røde" men som i praksis yter dårligere enn Nvidia sine produkter ved lansering og som kun over tid ser ut til å hente seg inn med bedre drivere og oppdateringer som sørger for at de tar i bruk langt mer av "potensialet" kortene har.

 

Ser man tilbake på DX11 så er det situasjoner der skjermkortene til Nvidia ligger en god del over Amd sine produkter rent ytelsemessig selv om man i bunn og grunn burde se det motsatte. Og det er jo her vi ser trolig årsaken til det , Amd har rett og slett trolig ikke hatt et like bra ( eller prioritert ) lag bak de som utvikler programvaren som skal støtte skjermkortene fult ut , amd har også hatt en langt større portefølje av produkter mens Nvidia har som sagt hatt hovedsakelig skjermkort å konsentrere seg på når det gjelder drivere.

 

Det som nå skjer ved overgangen til DX12 (og vulkan) er at det er langt enklere for Amd å få på plass løsninger som nå støtter samtlige produkter i sin portefølje og dermed blir det enklere for utviklerne å lage programvare som kan kjøres enten på Windows, Xbox eller Ps3 , når ting er mer samkjørt får man også utnyttet ressursene bedre og man ser derfor en kraftigere ytelseløsft (som egentlig ikke burde forbause de som kjenner til maskinvaren til Amd da potensialet allerede lå der ) enn det Nvidia nå har fått med støtte for Vulkan og DX12 Async compute.

 

Jeg tror faktisk ikke ( med mindre det er noe alvorlig galt ) at Nvidia sin støtte til Async Compute er dårlig, det er ikke der problemet ligger , det er faktisk at Ingeniørne og programvareutviklerne til Nvidia har vært så utrolige dyktige over tid at skjermkortene rett og slett har mer eller mindre ( med noen unntak selvfølgelig ) blitt utnyttet så langt det lar seg gjøre og man ser derfor at AC eller andre fordeler av DX12 / Vulkan spiller mindre inn for Nvidia enn Amd.

 

Og dette er i mine øyne en god grunn til hvorfor man fint kan kjøpe Nvidia, man vet faktisk hva man får for pengene mens om man kjøper Amd så bør man være svært obs på hvordan produktet yter i de spillene du kommer til å spille og ikke minst være forberedt på at du "kanskje'" kan få enda mer ytelse for pengene om du venter nok.

 

Men, er det gøy å vente? Nei. Så ønsker du å kose deg med spill i dag og du ser at det Nvidia har å by på vil gi deg en bedre opplevelse med flere fps og bedre grafikk så kjør på , kjøp deg et Nvidia kort som passer til deg.

Ser man derimot at et Amd produkt innfrir innenfor ytelsen man ønsker seg og ikke minst pris så er det heller ikke noe å tenke på mener jeg nå , produktene er såpass gode nå og ikke minst "strømproblene" ser ut til å være en saga blott.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva mener folk om MSI 1080 Seahawk X? Den med lukka vannkjøling. Sitter å venter på denne men er 1000kr dyrere enn resten. Min vurdering er at jeg har lest så mye om at kortenene underklokker seg når de går varm og da vil det jo være en fordel med et kjølig kort, samt at kortet vil være langt mer stillegående (Hvis ikke medfølgende vifte er helt på bærtur)

 

2735991-b.jpg

Lenke til kommentar

Hva mener folk om MSI 1080 Seahawk X? Den med lukka vannkjøling. Sitter å venter på denne men er 1000kr dyrere enn resten. Min vurdering er at jeg har lest så mye om at kortenene underklokker seg når de går varm og da vil det jo være en fordel med et kjølig kort, samt at kortet vil være langt mer stillegående (Hvis ikke mdføelgende vifte er helt på bærtur)

 

 

Familiemedlem som har bestilt 2 slike kort , om du orker å vente noen dager kan jeg sikkert gi en tilbakemelding da jeg har lovet å hjelpe til med montering av kortene. ( Ja 2x til 2 tenåringers jenter men tipper faren har planer selv ).

Lenke til kommentar

 

Hva mener folk om MSI 1080 Seahawk X? Den med lukka vannkjøling. Sitter å venter på denne men er 1000kr dyrere enn resten. Min vurdering er at jeg har lest så mye om at kortenene underklokker seg når de går varm og da vil det jo være en fordel med et kjølig kort, samt at kortet vil være langt mer stillegående (Hvis ikke mdføelgende vifte er helt på bærtur)

 

 

Familiemedlem som har bestilt 2 slike kort , om du orker å vente noen dager kan jeg sikkert gi en tilbakemelding da jeg har lovet å hjelpe til med montering av kortene. ( Ja 2x til 2 tenåringers jenter men tipper faren har planer selv ).

 

 

Ja har bestilt fra Komplett, antatt levering 20 juli. Så får du tidligere så gjerne varsle :D Har full tro på at de er knalle kort bare tenkte hvis noen hadde erfaring. GTX 1080 til tenårings jenter ja.... det der høres ut som dad of the year

Lenke til kommentar

Hva mener folk om MSI 1080 Seahawk X? Den med lukka vannkjøling. Sitter å venter på denne men er 1000kr dyrere enn resten. Min vurdering er at jeg har lest så mye om at kortenene underklokker seg når de går varm og da vil det jo være en fordel med et kjølig kort, samt at kortet vil være langt mer stillegående (Hvis ikke medfølgende vifte er helt på bærtur)

 

 

 

Alle har lest om, men ingen får det til. 

Setter du fan til 100% så klokker det ikke ned uansett, for man når ikke 80c engang. 

 

Men skal du ha 0 lyd, men samtidig klokke litt, ja da trenger man denne eller bedre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...