Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Det der hørtes skikkelig ræva ut. Vil ikke tro(håpe?) at alle er like uheldige som deg, men veldig skuffende å høre at kvaliteten er såpass dårlig på en bil som i utgangspunktet er veldig dyr. Har halvseriøst vurdert Tesla selv men har vært for skeptisk, og en slik brukeranmeldelse hjelper ikke akkurat på. Veldig nyttig å lese hvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er kjente issues er det jo egentlig helt hårreisende!!? Høres jo nærmest ut som beskrivelsen av en gammel prototype fra Lada! :( Amerikanske biler har jo tildels hatt ekstremt dårlig rykte på seg hva kvalitet angår, men hadde håpet at det hadde blitt bedre med årene..

Lenke til kommentar

De aller fleste nye bilmodeller har denne typen feil. Når det er sagt merker man godt at Telsa har bygget biler i noen få år og ikke over hundre som f.eks Mercedes Benz. 

 

Om jeg ikke tar helt feil har du kjørt Tesla en god stund nå? Hvordan er din erfaring ift bugs og hvordan er håndteringen fra Tesla sin side? 

 

Mye hardware issues? Tenker da både elektronikk og mekanikk, vet de hadde problemer med noen motorer men ellers har jeg ikke hørt så mye? 

Lenke til kommentar

Stemmer, Tesla-verkstedene har mye å gjøre fordi de leverer produkter som er fulle av feil og mangler..

Ganske ræva, enkelt og greit.

 

Har kun prøvekjørt så kan ikke uttale meg, men så lenge Tesla håndterer det på en god måte ser jeg ikke problemet. Alle "nye" ting har barnesykdommer og bugs. Slik er det bare og det har jeg til vendt meg, men håndterer Tesla det på en dårlig måte er det jo ett mareritt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, en recall er normalt noe man kan ordne over tid da det svært sjelden er alvorlige problemer.

For Tesla sin del er det snakk om en lang rekke ulike problemer, hvor flere av de kan medføre følger man ikke ønsker..

Den ene feilen gikk på fremdrift, der ble det byttet hundrevis av motorer i uka en stund..

 

De fikser ting, men ventetid på opptil flere måneder for å få utført nødvendige reparasjoner er rett og slett ikke greit.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Tesla i halvannet år og har hatt stort sett alle issues som nevnes. Byttet motor, lekk bakluke, knirk, etc. Tesla har fiksa alt uten problemer, og det er veldig få biler jeg ville bytta Teslaen mot om jeg fikk muligheten til å bytte i hva som helst. Kanskje ingen.

 

Jeg har tilgang på tre ekstrembiler som jeg kan byttelåne mot Teslaen når jeg vil uten utgifter, planlegging eller styr. Alle sammen er i den helt ypperste klassen av hva man får kjøpt  (m6, ff, x5 50i). Jeg gidder nesten aldri.

 

Det er mange ting Tesla er dårligere på enn de store fabrikantene. Men i sum lager de i mine øyne verdens beste bil. Selv om de har lange serviceventetider og selv om det er en del småting og selv om interiøret ikke er i tysk klasse.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Tesla i halvannet år og har hatt stort sett alle issues som nevnes. Byttet motor, lekk bakluke, knirk, etc. Tesla har fiksa alt uten problemer, og det er veldig få biler jeg ville bytta Teslaen mot om jeg fikk muligheten til å bytte i hva som helst. Kanskje ingen.

 

Jeg har tilgang på tre ekstrembiler som jeg kan byttelåne mot Teslaen når jeg vil uten utgifter, planlegging eller styr. Alle sammen er i den helt ypperste klassen av hva man får kjøpt  (m6, ff, x5 50i). Jeg gidder nesten aldri.

 

Det er mange ting Tesla er dårligere på enn de store fabrikantene. Men i sum lager de i mine øyne verdens beste bil. Selv om de har lange serviceventetider og selv om det er en del småting og selv om interiøret ikke er i tysk klasse.

 

Dette er alt jeg trenger å høre, en som har hatt masse problemer og fortsatt er fornøyd forteller meg at Tesla er en bil å satse på! Alle produkter har problemer, spessielt i startfasen og spessielt ved "ny" teknologi. At de håndterer det såpass bra sier mye om Tesla.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge vurdert Tesla, men det jeg er skeptisk til er batteriet. 

Så vidt jeg husker er batterigarantien opp til åtte år. Hva skjer om du ikke lenger klarer å komme frem til hytta om vinteren etter 5 år? 

 

Allerede nå vet jeg om andre elbileiere (ikke Tesla) som har slitt ut batteriet sitt såpass at de så vidt kommer frem til fjellet når det er kaldt ute. Da må de ha med tepper og termos i bilen for å unngå å sløse batterikapasitet med varmeapparatet.

 

Er dette ubegrunnet bekymring?

Lenke til kommentar

Nå har jeg 4 naboer som kjører rundt i Tesla. Aner ikke modell/utstyr på de, så ikke spør. Men jeg har spurt de, om hva de synes. Alle 4 familiene er godt vant med relativt ekslusive biler som Merce AMG, Audi S (eller RS, husker ikke), Dodge RAM, BMW 5-serie. Alle 4 har hatt bilene sine inne til rep og service flere ganger, og bare 1 av de har klaget på at han bare fikk en ordinær bil som lånebil. Da fikk de altså lånebilen levert på tunet, de hentet og leverte Tesla-en.
De er godt fornøyde alle sammen, enkelt forklart. Fruen i den ene familien beklager seg at den er for bred for vanlige parkeringsluker, så den er ikke så lett å bruke på kjøpesentrene. Og ikke veldig barnesetevennlig (dvs mer enn 2 barneseter).
Så selv om jeg ikke er i målgruppen for å handle en slik, må jeg si jeg er storlig imponert at det er mulig å lage en helt fullstendig ny bil med så _lite_ feil, og med et så profesjonelt serviceapparat.
En i familien kjørte Europa rundt i sommer med en Tesla. En ganske heftig tur. Toppfarten ble testet på Autobahn, ladestasjonene sto der de skulle, han gikk aldri tom for strøm. Fyren var et stort smil når han kom hjem.
Så kanskje du må leve med litt mindre premium-følelse i dashbordet og interiøret enn i tilsvarende prisede tyskere, men utvilsomt får du mye bil for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...