Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du forstod ikke hva jeg skrev?

Bilbatterier lades faktisk ut under slike forhold, jeg har ingen logisk forklaring på det selv men har erfart at det skjer.

Bilen min kan stå parkert i et par uker uten målbart spenningstap fra batteriet, står den i lokaler med lysstoffrør en uke er det merkbart spenningsfall..

Forklar det den som kan, det er i det minste slik det faktisk er.

Det er også en del treff på google som bekrefter at dette skjer.

 

Jeg forstår hva du skriver, og det er selvsagt bare tull. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du forstod ikke hva jeg skrev?

Bilbatterier lades faktisk ut under slike forhold, jeg har ingen logisk forklaring på det selv men har erfart at det skjer.

Bilen min kan stå parkert i et par uker uten målbart spenningstap fra batteriet, står den i lokaler med lysstoffrør en uke er det merkbart spenningsfall..

Forklar det den som kan, det er i det minste slik det faktisk er.

Det er også en del treff på google som bekrefter at dette skjer.

 

Vet du i det heletatt hvordan du måler korrekt spenningstap av ett "bilbatteri" forresten? for det er ikke lett..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv med et batteri som står åpent eksponert under lysstoffrør så gir det ingen som helst mening at lyset skal ha noen påvirkning i den grad det beskrives. Når i tillegg batteriet er montert inne i en bil, skjermet for både lys og stråling, gir det enda mindre mening.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Dette skal jeg se vitenskapelige forsøk og målinger på før jeg tror.

 

Det må du gjerne be om, jeg kan ikke forklare fenomenet men har opplevd det.

Det er også en rekke bilforhandlere som har den samme erfaringen.

 

 

Jeg forstår hva du skriver, og det er selvsagt bare tull.

Det må du gjerne mene, men erfaring viser altså det motsatte.

Primært i forretningslokaler med mye belysning selvsagt. 

 

Vet du i det heletatt hvordan du måler korrekt spenningstap av ett "bilbatteri" forresten? for det er ikke lett..

Du må gjerne forklare meg hvordan dette er vanskelig.

Å måle batterispenning er relativt kurant i min verden.

Lenke til kommentar

Selv med et batteri som står åpent eksponert under lysstoffrør så gir det ingen som helst mening at lyset skal ha noen påvirkning i den grad det beskrives. Når i tillegg batteriet er montert inne i en bil, skjermet for både lys og stråling, gir det enda mindre mening.

Jeg er fullstendig enig i teorien, men har altså erfart i praksis noe helt annet.

Det har også en rekke bilforhandlere erfart..

Lenke til kommentar

 

 

Du må gjerne forklare meg hvordan dette er vanskelig.

Å måle batterispenning er relativt kurant i min verden.

 

 

Å måle spenning på polene til ett batteri forteller deg tilnærmet ingenting. En må belaste batteriet og tyde målingene, og dette er lettere sagt en gjort. Har tidligere satt med flere måneders logging av 100 talls AGM batterier for å tyde levetiden og hvordan de utvikler seg i tidligere jobb. Krever en del mer kunnskap en å plassere fluken på polene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette skal jeg se vitenskapelige forsøk og målinger på før jeg tror.

 

Det må du gjerne be om, jeg kan ikke forklare fenomenet men har opplevd det.

Det er også en rekke bilforhandlere som har den samme erfaringen.

 

Det samme kan sies om Bigfoot, Aliens (graymen/reptilians/insectoids), Engler, Homeopati, El-overfølsomhet, Varme hender, Gud og masse annet humbug :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I tillegg blir vel faktisk også batterier utladet av å stå i parkeringshus med lysstoffrør i taket..

Det har mang en bilforhandler opplevd som et problem på normale biler.

 

Uansett, hvis batteriet på teslaen blir ødelagt er det vel ventetiden på nytt som er det største problemet?

Husker jeg leste om en som måtte vente en del måneder på nytt batteri, det er riktignok over et år siden jeg leste om det.. Finner dessverre ikke igjen artikkelen nå.

 

Tesla ble jo også kjent for å nekte å selge karosserideler til andre enn det ene karosseriverkstedet de selv har godkjent, dette gjør de rett og slett i god mafiastil.

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/vil-klage-tesla-inn-til-konkurransetilsynet/a/23324622/

Det fenomenet du nevner på her er på ingen måte sant..

Jeg vet derimot at det på et stort "betongverksted" jeg har vært å jobba en del på, så har de en del kjempestore, kjempegamle lamper hvor tennkilden, altså ikke lyset! (lurer på om det kan ha vært veldig gammel xenon el.l) tapper batteriene på bilene, og den helt nye trucken de hadde.. Det var først når de kom tilbake etter helga og trucken var tom for andre gang at de ringte leverandøren for å spørre hva som var galt, og når de kom opp for å kikke på den reagerte han ene på lampene i taket som for mange, mange år siden hadde vært et problem hist og pist, men det var jo ingen som hadde hatt sånne lamper på evigheter som han sa, så noe stort problem var det absolutt ikke!

 

Jeg kan evt. svinge innom der og prate med teknikeren hvis det skulle være nødvendig å vite 100% hva det gjelder..

 

Ergo: Lysstoffarmaturer har ikke denne egenskapen om du vil eller ikke..

Endret av Pluggen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...