Gå til innhold

PC-utgaven av Grand Theft Auto V utsettes – igjen


Anbefalte innlegg

"vi må ha litt mer tid til å selge mer av konsollutgavene før vi gir ut PC versjonen som nok blir utsatt for storstilt piratkopiering"

 

Nå kan de uansett like gjerne vente til høsten og finpusse ennå mer :)

 

Jeg tror fult og helt at de håper at mange skal kjøpe eks. PS4 utgaven mens de venter på PC utgaven og i beste fall tjene mye penger på at noen har kjøpt det både på Xbox360, PS4 og til slutt PC. Hvorfor ikke.

 

Ellers hadde de ikke hatt noe problemer med å si før jul at PC utgaven kommer ikke før uttpå sommeren/høsten 2015, noe som hadde punktert hele interessen. De vil at folk skal stå klare med lommeboken ved å hele tiden tease med "snart kommer det". Underveis vil da mange kanskje kjøpe PS4 utgaven mens de tripper og venter på PC utgaven osv.

 

Ved å knipse med fingrene og dra en gulerot foran dem holder man de engasjert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

At Rockstar sin forretningsmodell legger opp til å gje den største fan-basen(PS360) spillet først bør ingen klage over. At di dernest følger opp med utgaver til di nyaste konsollane er og greit da det vil bli den neste store fan-basen. Og for å imøtegå di som klaga på PC utgaven av GTA IV, forsøker di nå å gje ut ein så polert og fungerande PC utgave av GTA V som mulig der di tek seg tid til å polere litt ekstra for at denne versjonen skal skinne aller best. Det er faktisk Rockstar sitt valg og ut fra eit forretnings-perspektiv ville eg gjort det på samme måten, fordi det ligger mykje meir penger i eit spill solgt til konsoll enn eit spill solgt til PC.

 

 

 

Det er rockstar sitt valg, men det er også kundene sitt valg hvordan de reagerer på dette, det er ingenting galt i å klage over den avgjørelsen om man er uenig i den. Forøvrig er det vel i beste fall en halvsannhet at "det ligger mye mere penger i et spill solgt til konsoll enn til PC"?

 

AtW

 

 

Tja, om GTA V hadde blitt solgt til forrige gen konsoller og PC samtidig ville det neppe blitt solgt like mange til forrige gen konsoller som det ble, samt at salget til XO og PS4 hadde blitt dårligare. Av det eg har fått med meg holder prisen seg som regel høgare over lenger tid til konsoller samt at pris til PC gjerne er litt lavere og dupper enda fortere. I tillegg synast det som om ferre kjøper spilla sine dyrt til PC, di venter gjerne lengst mulig for å få spilla til ein god pris.

 

Kundane har jo reagert med å kjøpe over evne, eg vart dog ikkje fornøgd med konsoll-versjonane da eg syns det er på høg tid at spill leverer 1080p og 60fps. Kjøper mest sannsynlig PC-versjonen med mindre di har polert med slegge, men liker forsatt best å spille alle andre tider på året enn om sommaren, så om di vil polere fram til høsten bryr meg lite. Det viktigaste er at spillet blir ein knall god opplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette fikk meg til å kjøpe GTA V på xbox 360 idag. Giddet ikke å vente lenger, selv om jeg hater å spille "skytespill" på konsoll...

 

Må si at spillet er awesome da :)

Så du gikk rett i fella :p Det er vel akkurat det de vil at folk skal gjøre med de stadige utsettelsene sine. Folk blir lei av å vente å kjøper til konsoll for så å kjøpe igjen når eller visst PC utgaven kommer.

Lenke til kommentar

Ser at GTA V har falt fra å være det mestselgende spillet på steam til det 8. mestselgende spillet på et par dager nå. For håpe den trenden fortsetter å at det faller betydelig mer.

 

Fatter ikkje at det er såpass mange som forhandsbestiller før di veit kva di får. Ikkje rart at mange spillutgivere driter i kundane sine når så mange kaster penger etter di.

Lenke til kommentar

 

Ser at GTA V har falt fra å være det mestselgende spillet på steam til det 8. mestselgende spillet på et par dager nå. For håpe den trenden fortsetter å at det faller betydelig mer.

Fatter ikkje at det er såpass mange som forhandsbestiller før di veit kva di får. Ikkje rart at mange spillutgivere driter i kundane sine når så mange kaster penger etter di.

 

 

Desverre har mange utgivarar funnet ut at dei kan gje dei som bestill på førehand litt ekstra (skins, pengar, våpen, bilar, etc), og sidan mange reknar med dei vil kjøpe det uansett, så blir det sånn.

 

I tillegg er det ein del rimelegare å bestille nokre spel på førehand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...