Gå til innhold

PC-utgaven av Grand Theft Auto V utsettes – igjen


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Skjønner det ikke, spillet er laget på pc i utgangspunktet, også klarer de ikke etter 19mnd å lansere det på pc?

Blir ikke et kjøp for min del :)

At noe er laget på PC betyr ikke at det er laget for PC.

Greit nok, men det også åpenbart at om man er noenlunde kompetent så kunne man klart å ha dette ute i god stand for lenge siden.

 

AtW

The allknowing ATW strikes again.

Takk for tilliten, men man trenger ikke å være allvitende for å komme fram til den konklusjonen. Ellers er det greit at du ikke liker meg, men jeg foreslår du tar det på PM eller ignorerer innleggene mine, er ikke så veldig relevant for diskusjonen. AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok, men det også åpenbart at om man er noenlunde kompetent så kunne man klart å ha dette ute i god stand for lenge siden.

 

AtW

 

1. Hvorfor har du ikke bare en signatur, som alle andre som vil bruke signatur? Fordi du er litt cutting edge?

2. Hvorfor har du AtW som signatur, mens det står ATW i brukernavnet ditt?

3. Dette har vel ikke du noe peiling på? Har du erfaring med programmering av spill? Eventuelt noen i familien din, eller nære venner? Hva er grunnlaget for påstanden din? At andre utviklere klarer det raskere? Har du innsikt i selskapets rutiner og utfordringer? Vil du hevde at jeg går for langt hvis jeg sier at det blir litt dumt å insinuere at selskapet bak så mange gode spilltitler er inkompetente på grunn av at en tittel kommer senere enn først planlagt og antatt som følge av hensyn til kvalitet?

La oss si du har en kollega som er kjempeflink. Han er er alltid tids nok og leverer for det meste fantastiske resutater. En morgen er denne fyren litt trøttere en vanlig, og han forsover seg. Han kommer for sent på jobb. Er dette da en fyr som i dine øyne alltid kommer for sent?

Jeg vil faktisk gå den andre veien, og si at utsettelsen muligens er et tegn på de faktisk er kompetente. Muligens skriver jeg fordi jeg ikke sitter på noen innsikt eller formening om selskapets struktur, rutiner eller utfordringer. De har utsatt et spill som fortsatt ikke er ferdig, og det er det ikke alle utviklere som gjør.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Gi ut spillet raskt - få klager på at det er uferdig. Bruk ekstra tid på å fikse feil - få klager på at ting går for tregt. They can't win.

 

Helt ærlig, er det noen av PC-spillerne i denne tråden som ikke har en Steam-backlog lang som et ondt år som de kan gjøre litt innhogg i mens de venter?

Ting er ikke svart hvitt, det finnes andre alternativer imellom uferdig og å bruke ett par år. Det er åpenbart at man kan få en polert opplevelse mye raskere enn dette om man ser på omtrent alle andre spill som finnes. Det er snakk om prioriteringer. De prioriterer det ned. Ikke bit på disse stakkarslige unnskyldningene.

 

Når det er sagt så bryr jeg meg ikke sååå mye om selve utsettelsen, det er meningsløst å forhåndsbestille og spille på Day 1,det har vist seg gang på gang.

 

AtW

Lenke til kommentar

Når det er sagt så bryr jeg meg ikke sååå mye om selve utsettelsen, det er meningsløst å forhåndsbestille og spille på Day 1,det har vist seg gang på gang.

 

AtW

 

Ja. Med mindre ein veit at ein vil kjøpe det, har lyst å spele det på lanseringsdagen og få mange hundre tusen dollar frå start.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når det er sagt så bryr jeg meg ikke sååå mye om selve utsettelsen, det er meningsløst å forhåndsbestille og spille på Day 1,det har vist seg gang på gang.

 

AtW

Ja. Med mindre ein veit at ein vil kjøpe det, har lyst å spele det på lanseringsdagen og få mange hundre tusen dollar frå start.

Jeg mener det samme om forhåndsbestilling nå også når spill har pre order bonus. Det er bare en metode for å få folk til å ta det dårlige valget. Det er ikke verd det sånn jeg ser det. AtW

Lenke til kommentar

Ting er ikke svart hvitt,

Jo takk, siden jeg jobber med programvareutvikling, så vet jeg akkurat det veldig godt. Og nei, tidsbruk er ikke bare snakk om "prioriteringer". Du kan prioritere ting så høyt du vil, men hvis det er en begrenset gruppe med utviklere som kjenner til og kan jobbe med et bestemt sett med funksjonalitet som trenger å forbedres, så er det ikke annet å gjøre enn å la dem bruke den tiden de trenger. Å kaste mer folk på en oppgave kan i mange tilfeller medføre at den bare tar lengre tid, fordi de som kjenner til oppgaven bruker tid på å forklare ting for dem som ikke gjør det, og mindre tid på å bare fikse oppgaven.

 

Og jeg vil gjerne ha eksempler på "alle andre spill" som du mener har hatt en polert opplevelse på slippdato, for jeg vil si at stort sett alle multiplattform, AAA-titler som jeg har vært borti i senere år har vært ganske rufsete i kantene ved slippdato.

Lenke til kommentar

 

Ting er ikke svart hvitt,

Jo takk, siden jeg jobber med programvareutvikling, så vet jeg akkurat det veldig godt. Og nei, tidsbruk er ikke bare snakk om "prioriteringer". Du kan prioritere ting så høyt du vil, men hvis det er en begrenset gruppe med utviklere som kjenner til og kan jobbe med et bestemt sett med funksjonalitet som trenger å forbedres, så er det ikke annet å gjøre enn å la dem bruke den tiden de trenger. Å kaste mer folk på en oppgave kan i mange tilfeller medføre at den bare tar lengre tid, fordi de som kjenner til oppgaven bruker tid på å forklare ting for dem som ikke gjør det, og mindre tid på å bare fikse oppgaven.

 

Og jeg vil gjerne ha eksempler på "alle andre spill" som du mener har hatt en polert opplevelse på slippdato, for jeg vil si at stort sett alle multiplattform, AAA-titler som jeg har vært borti i senere år har vært ganske rufsete i kantene ved slippdato.

fint du vet det, fint om du også ikke argumenterer som ting var det også. Har aldri sagt at tidsbruk kun handler om prioritering på generelt grunnlag, jeg snakker om denne releasen. Dette er snart to år etter. Det er masse større spill som har vært lite rufsete lenge før det har gått to år. Hvor lang tid mener du de feks brukte før konsollutgaven var tilstrekkelig polished? AtW Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hvor lang tid mener du de feks brukte før konsollutgaven var tilstrekkelig polished? AtW

Aner ikke, eneste spillkonsollen jeg bryr meg om er WiiU.

 

Men å bruke to år på å lage en PC-utgave av et spill som i utgangspunktet ikke er utviklet parallelt på flere plattformer ser jeg på som helt uproblematisk.

Lenke til kommentar

 

Hvor lang tid mener du de feks brukte før konsollutgaven var tilstrekkelig polished? AtW

Aner ikke, eneste spillkonsollen jeg bryr meg om er WiiU.

 

Men å bruke to år på å lage en PC-utgave av et spill som i utgangspunktet ikke er utviklet parallelt på flere plattformer ser jeg på som helt uproblematisk.

OK. Så hvilke aaa-spill var det da du tenkte på som var rufsete? Spill til wii?

Spillet er utviklet parallelt på flere plattformer.

 

AtW

Lenke til kommentar

OK. Så hvilke aaa-spill var det da du tenkte på som var rufsete? Spill til wii?

Spillet er utviklet parallelt på flere plattformer.

Mass Effect 2 og 3, Battlefield 3 og 4...

 

Og jeg sa WiiU er den eneste konsollen jeg bryr meg om, ikke at det er den eneste spillplattformen jeg bryr meg om.

Lenke til kommentar

 

OK. Så hvilke aaa-spill var det da du tenkte på som var rufsete? Spill til wii?

Spillet er utviklet parallelt på flere plattformer.

Mass Effect 2 og 3, Battlefield 3 og 4...

 

Og jeg sa WiiU er den eneste konsollen jeg bryr meg om, ikke at det er den eneste spillplattformen jeg bryr meg om.

 

 

Ok, skjønner, ta Mass Effect 2 og 3 da, synes du de noen gang ble polished nok, og isåfall, hvor lenge etter release?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Greit nok, men det også åpenbart at om man er noenlunde kompetent så kunne man klart å ha dette ute i god stand for lenge siden.

 

AtW

1. Hvorfor har du ikke bare en signatur, som alle andre som vil bruke signatur? Fordi du er litt cutting edge?

2. Hvorfor har du AtW som signatur, mens det står ATW i brukernavnet ditt?

3. Dette har vel ikke du noe peiling på? Har du erfaring med programmering av spill? Eventuelt noen i familien din, eller nære venner? Hva er grunnlaget for påstanden din? At andre utviklere klarer det raskere? Har du innsikt i selskapets rutiner og utfordringer? Vil du hevde at jeg går for langt hvis jeg sier at det blir litt dumt å insinuere at selskapet bak så mange gode spilltitler er inkompetente på grunn av at en tittel kommer senere enn først planlagt og antatt som følge av hensyn til kvalitet?

La oss si du har en kollega som er kjempeflink. Han er er alltid tids nok og leverer for det meste fantastiske resutater. En morgen er denne fyren litt trøttere en vanlig, og han forsover seg. Han kommer for sent på jobb. Er dette da en fyr som i dine øyne alltid kommer for sent?

Jeg vil faktisk gå den andre veien, og si at utsettelsen muligens er et tegn på de faktisk er kompetente. Muligens skriver jeg fordi jeg ikke sitter på noen innsikt eller formening om selskapets struktur, rutiner eller utfordringer. De har utsatt et spill som fortsatt ikke er ferdig, og det er det ikke alle utviklere som gjør.

 

 

1&2, jeg liker å signere det jeg skriver, å ha en signatur er ingen "aktiv signering", jeg har alltid oppgitt initialene min med liten bokstav i midten, det er endel av særtrekket.

 

3. Grunnlaget er at omtrentlig samtlige sammenliknbare spill viser at man fint klarer å gjøre det på kortere tid å gjøre, det handler ikke direkte om inkompetanse, det handler om prioriteringer, de prioriterer ikke å få det ut innen saklig tid på PC, det er grunnen, hverken mer eller mindre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Alt jeg klarer å tenke på når folk klager over slike ting er noe jeg leste i en blekke som het "barn ber til Gud"

"Kjære gud, vær så snill og gi meg tolmodighet... NÅ MED EN GANG!!!"

Folk er en smule utolmodige disse dager.

 

En annen ting er at alle de som kager har ingen anelse om hvordan ting fungerer, hvordan kodinga er eller hvordan programmet er bygget opp. Det å lage spill som dette er det beste som er mulig nå til dags, så å si at de burde klare dette lett er latterlig.

 

Vi kan i hvertfall være sikkre på at det kommer, i motsettning til ting som HL3.

Så bare gjør noe annet, vent til det kommer og så kan du dømme det

Lenke til kommentar

Ok, skjønner, ta Mass Effect 2 og 3 da, synes du de noen gang ble polished nok, og isåfall, hvor lenge etter release?

 

AtW

Mass Effect 2 er såpass lenge siden at jeg ikke husker.

 

ME3... tja, hvis vi holder avslutningen utenfor diskusjonen, så ble vel spillet sluppet i midten av mars, og patchen som gjorde at jeg følte det var verdt å begynne på enspillekampanjen kom vel i august.

Lenke til kommentar

 

Ok, skjønner, ta Mass Effect 2 og 3 da, synes du de noen gang ble polished nok, og isåfall, hvor lenge etter release?

 

AtW

Mass Effect 2 er såpass lenge siden at jeg ikke husker.

 

ME3... tja, hvis vi holder avslutningen utenfor diskusjonen, så ble vel spillet sluppet i midten av mars, og patchen som gjorde at jeg følte det var verdt å begynne på enspillekampanjen kom vel i august.

 

 

Ok, 5 måneder, i dette tilfellet er det brukt ca 2 år fra release til en polished PC-versjon (under forutsetning av at utgaven faktisk er polished når den kommer ut, det vil vise seg). Det er ganske mye lengre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ok, 5 måneder, i dette tilfellet er det brukt ca 2 år fra release til en polished PC-versjon (under forutsetning av at utgaven faktisk er polished når den kommer ut, det vil vise seg). Det er ganske mye lengre.

 

AtW

Du sammenligner en PC-port som ble utviklet parallelt med konsollversjonene med en PC-port som ble utviklet i etterkant. Det er en meningsløs sammenligning.
Lenke til kommentar

 

Ok, 5 måneder, i dette tilfellet er det brukt ca 2 år fra release til en polished PC-versjon (under forutsetning av at utgaven faktisk er polished når den kommer ut, det vil vise seg). Det er ganske mye lengre.

 

AtW

Du sammenligner en PC-port som ble utviklet parallelt med konsollversjonene med en PC-port som ble utviklet i etterkant. Det er en meningsløs sammenligning.

 

 

Nei, det er det ikke, dette er et multiplattformspill, og det er stadig mer samvirkning mellom plattformene. Men jeg tok uansett utgangspunkt i ditt eksempel, hva mener du er et mer relevant eksempel? På en PC-port utviklet i etterkant med tilsvarende utviklingstid (utviklingstid altså, ikke spill der porten er påbegynt lenge etterpå)

 

AtW

Lenke til kommentar

Tidsbruk er avhengig av kva dei vil oppnå, kor mykje ressursar som blir satt på jobben, og om framgangen går som planlagt eller ei.

 

Riktig, og min påstanden er at de har brukt lang tid ikke fordi de må, men fordi de har valgt å ikke prioritere å få ut utgaven til PC raskt, de kunne fått den ut for lenge siden om de ønsket, og da med like stor polish-grad.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...