Gå til innhold

Nytt forumutseende!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere kan gjerne få koden, men å få flyttet topmenu til leftmenu krever noen linjer i greasemonkey, og det har jeg ikke skrevet enda, da jeg rett og slett ikke har tid. Har derimot lagret workspacet i google chrome, sånn om noen skulle ha tid. Resten av endringene kan enkelt deles om det skulle være ønskelig.

Lenke til kommentar

det er noe rart med den dynamiske versjonen av forumet nå. her er et bilde av hvordan den ser ut hos meg.

 

mildt sagt ganske plagsomt

 

jeg har ikke noe imot endringer dersom det er noe som åpenbart trenger å forbedres, men jeg kan vel si at de i alle fall 3 siste oppdaterte forumendringene deres har gjort ting værre i større eller mindre grad.

 

og så er det også ganske slitsomt at mine innlegg og de andre 3 linkene er i toppen istede for på siden som før.

 

jeg får vel bruke "diskusjon ny" så lenge da, men pleace fiks dynamisk visning

post-22769-0-49018600-1424562623_thumb.jpg

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

For å klage litt videre...

 

En ting som irriterer litt er hvordan dere mikser elementer som er helt flate, elementer med litt gradients, og elementer som både har gradients og skygger. Dvs, det virker ikke som om dere har en overordnet plan for hvordan dere skal kombinere (evnt. ikke kombinere) disse uttrykkene, hvilket i sum er med på å gjøre helhetsinntrykket ganske så rotete.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at ingenting mot toppen av skjermen ser ut til å være samkjørt med noe annet mtp. hvor de ligger heller.

 

Først er det en bar med skrift som heller mot venstre. Så er det baren i midten som består av enorme mengder ubrukt hvit plass - med sin egen idè om hvordan den vil ligge i forhold til alt det andre. Den nederste matcher nesten med den over, men det ser fremdeles skeivt ut. Og alle tre er tydeligvis uenige om hvem som skal lede an organiseringen, så alle bare ligger der de selv vil og ignorerer de andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik ser mitt forum ut nå, etter at jeg blokkerte de elementene jeg ikke trenger med adblock. Merk at det ikke går an å scrolle lenger opp. Den store overraskelsen var at det var diskusjon.no-logoen som opprettholdt høyden til det øverste menyfeltet, uten den kollapset den. Det er ikke spesielt pent, men det er funksjonelt for meg med lav skjermoppløsning, orker ikke scrolle ned forbi en halv side med menyer før jeg begynner å lese noe. Mine innlegg knappen er fortsatt tilgjengelig, selv om teksten er halvveis skjult over sida.

post-55699-0-84633500-1424595257_thumb.jpg

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Veldig stressende med så lange setninger. Skriften blir fort blurry og rar på Safari OS X : s

Kunne du tatt et skjermbilde av hvordan det ser ut for deg? Det høres ut som det er noe feil, da jeg ikke opplever det du sier.

 

+/- på dette diskuteres nå er usynlige.

Fikset i går.

 

Undrer også på hvorfor navnene til påloggede, er så interessant at de må ta opp plass på førstesiden.

Den listen var jo på forsiden i det gamle designet også, men vi kan vurdere å fjerne den, hvis dere ikke lenger ønsker den. Men da burde vi nok få inn noe annet.

 

 

Er enig med de som sier toppen tar for mye plass så man må scrolle mer nedover enn før. Men skulle tro der er rom for å smalne det inn ganske mye.

Jeg ser mange tilbakemeldinger på menyene i toppen. Vi skal se nærmere på de ulike forslagene og kommentarene dere har kommet med, så skal vi se om vi kan finne noen gode løsninger her.

 

Men det er et hensyn vi må ta, som ikke er tatt med i alle deres alternative forslag. Hovedkolonnene og hovedmenyene er begrenset til å være innenfor 1000px i bredde. Området utenfor er forbeholdt reklameplass, noe som er årsaken til at gjester ikke lenger ser kategorimenyen. Hvis vi flytter "Mine innlegg", "Vis nytt innhold" osv. ut på venstreflanken, så forsvinner lenkene "Vis nytt innhold" og "Retningslinjer" for gjestene også. I tillegg til at de ikke ville blitt vist på mindre skjermer.

 

Vi må også prøve å opprettholde en viss grad av merkevare, så vi kan ikke la logoen til Diskusjon.no forsvinne helt ut i ingenting heller.

 

 

Utvilsomt. Men tror de var nødt til å oppdatere til ny version. Har sett det samme skjedd andre steder med samme forumsystem.

Denne gangen var det ikke en ny forumversjon som førte til at vi ble nødt til oppdatere designet.

 

Det er to ting som har ført til at vi har ønsket å oppdatere designet denne gangen. I fjor høst oppdaterte sidene i Tek-nettverket sitt design, når Hardware, Akam, Amobil og Mobilen ble lagt innunder Tek.no. Det førte til at vi enten måtte gjøre store justeringer i de sidespesifikke designene til Diskusjon.no for at de skulle fortsette å fungere eller vi kunne stoppe vedlikeholdet av dem og heller fokusere på en felles designmal for hele Diskusjon.no. Vi valgte den siste løsningen. Da ønsket vi samtidig å finne en annen måte å skape en viss form for gjenkjenningsfaktor på (Siden Diskusjon.no er en del av Tek-nettverket) for de som besøker oss gjennom Gamer.no og Tek.no. Det er årsaken til raden med artikler og henholdsvis Tek eller Gamer-logo. I tillegg til at disse forumdelene får noen litt andre farger.

 

Den andre årsaken er at det er i lang tid har vært trangt med plass for knapper, titler og innlegg i trådene. Det ønsket vi å gjøre noe med, men det førte til at vi måtte ofre venstremenyen i dens daværende form.

 

Noe av det som gjør venstre side stygg er at fonten der passer veldig dårlig sammen med fonten som er brukt ellers. Rett og slett en design mismatch.

Fikset dette i går, takk for tips.

 

Kan ve like gjerne bare streke ut deler av innlegget mitt, da jeg vet de negative sidene blir ignorert akkurat nå uansett siden dere har bestemt dere for ett design, og kun ett design. Jeg skjønner at dere ikke ville ha over 9000 forumdesign å vedlikeholde, men dette blir å svinge for langt i motsatt retning. Som WIndows 8 etter WIndows 7. Og det er ikke fordi alt jeg er vandt til er bedre, jeg mener genuint at Win8 er dårligere i bruk. Ikke mye, men dårligere likevel.

Vi kommer til å gå gjennom tilbakemeldinger og justere utifra de konstruktive tilbakemeldingene vi får.

 

 

Det ser jo greit ut ved første øyekast... Men hvorfor i all verden skal mine innlegg og vis nytt innhold flyttes fra venstremenyen? Det er kanskje en vanesak, men er ulogisk og kommer til å være et irritasjonsmoment temmelig lenge.

Gjester ser ikke kategorilisten og ville heller ikke sett lenkene "Vis nytt innhold" og "Retningslinjer" hvis de ble flyttet dit. Kategorilisten er en ekstrafunksjon for innloggede medlemmer. For gjester må plassen utelukkende holdes av til reklame.

 

 

Der var symboler(vet du) men det er nettopp endret tilbake igjen. Takk for det.

Avhengig av størrelsen på nettleservinduet ditt, så vil bredden på kategorimenyen endre seg. For mindre skjermer dukker det opp ikoner, siden det ikke er plass til så mye mer da. På de minste skjermene viser ikke kategorilisten.

 

 

det er noe rart med den dynamiske versjonen av forumet nå. her er et bilde av hvordan den ser ut hos meg.

 

jeg får vel bruke "diskusjon ny" så lenge da, men pleace fiks dynamisk visning

Dette ser ut til å være begrenset til Opera 12. Jeg kan se om jeg finner noen alternative løsninger til deg, men kan ikke love noe.

Lenke til kommentar

 

Veldig stressende med så lange setninger. Skriften blir fort blurry og rar på Safari OS X : s

Kunne du tatt et skjermbilde av hvordan det ser ut for deg? Det høres ut som det er noe feil, da jeg ikke opplever det du sier.

 

Jeg har som sagt det samme på Ubuntu.

 

Blurry:

http://i.imgur.com/UXlmRIC.png

 

Her har jeg satt på Verdana på akkurat ditt innlegg:

http://i.imgur.com/pTeV6lV.png

 

I tillegg til at fonten er blurry er det et misforhold mellom størrelsen på vanlig tekst og sitert tekst, der den siterte blir for liten.

 

Men det er et hensyn vi må ta, som ikke er tatt med i alle deres alternative forslag. Hovedkolonnene og hovedmenyene er begrenset til å være innenfor 1000px i bredde. Området utenfor er forbeholdt reklameplass, noe som er årsaken til at gjester ikke lenger ser kategorimenyen. Hvis vi flytter "Mine innlegg", "Vis nytt innhold" osv. ut på venstreflanken, så forsvinner lenkene "Vis nytt innhold" og "Retningslinjer" for gjestene også. I tillegg til at de ikke ville blitt vist på mindre skjermer.

Sjekk mitt forslag igjen: http://i.imgur.com/jnVYigv.png

 

Uansett så ser det ikke bra ut for innloggede brukere nå, med tanke på at menyen på venstre side kuttes av selv om det fortsatt er plass på høyre side (se bildet over). Det er jo enkelt å løse: flytt midten av siden 60 piksler til høyre dersom man er innlogget.

 

Fikset dette i går, takk for tips.

Når man åpner menyene er det fortsatt arial i listene.
Lenke til kommentar

 

Spirre, den 22 Feb 2015 - 00:50, sa:

 

det er noe rart med den dynamiske versjonen av forumet nå. her er et bilde av hvordan den ser ut hos meg.

 

jeg får vel bruke "diskusjon ny" så lenge da, men pleace fiks dynamisk visning

 

Dette ser ut til å være begrenset til Opera 12. Jeg kan se om jeg finner noen alternative løsninger til deg, men kan ikke love noe.

 

 

 

dersom du får til det så blir jeg veldig happy, har ikke lyst til å kvitte meg med opera 12 enda da jeg ikke kan fordra nyere opera eller noen av de andre nettleserne for den sakens skyld.

 

hvorfor kan vi diskutere en annen gang dersom noen føler seg frista til å ta opp det temaet

Endret av Spirre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...